3b-r gaat vijlen :)

Status
Not open for further replies.
Originally posted by B-100
hmmm ik wacht nog ff met het afstaan van me std mina cyl.. leg ik wel ff wat geld apart voor een andere cyl alvast..0?
ik kom wel ff langs als we gaan veilen ben wel benieuwd wat er nog te doen is aan een std cyl. mocht het er hoopgevend uitzien dan sta ik eventueel mijn cyl af als proefkonijn;)

Idd :) Ding van jou is gewoon onwijs begrensd man :p Of je koopt een leuke 70ccer he ;) 8)
 
Originally posted by Vo0

Die heeft niet echt veel tuningspotentie..

Mwach ik vind dat er nog wel aardig wat aan gedaan kan worden. Maja de uitlaatpoort is al wel ietsje hoger als een normale top70 of dr70...

Maar beginnen; std. cilinder, beetje oefenen, plannetje bedenken hoe je hetgeen wat op papier staat in je cilinder brengt, en natuurlijk bedenken hoe je iets op papier krijgt.

En searchen en lezen natuurlijk... En poortmapjes rippen :D
 
ik heb een standaard mina cilinder wel eens aangepast (aerox) alles was standaard daar hield ik rekening mee. Dus ik deed niet te veel, want het was dan toch niet tot z'n recht gekomen...

Iig, veel aan de uitlaat poort doen (de rest is best wel standaard tegenwoordig, afwerken enzo). Dus ophogen (kan makkelijk 1mm) en evt. de vernauwing bij de uitlaat verminderen.


edit: gevolg -> 10-15km winst (teller) :edit
Remco
 
is wel een beetje offtopic maar ik heb nog een vraagje over pistonpen maten bij mina.
std is het pen 10, en je kan assen kopen met 10 of 12.
wat is verstandiger om te kopen, 10 of 12?
doppler is er zelfs alleen maar in 10(volgens scootparts)
worden de meeste snelle cyls voor mina uitgevoerd in 10 of 12? dat lijkt me een relevante vraag.
en anders zou je eventueel toch een zuigertje met andere pistonpen kunnen pakken maar hoe zit het met de verkrijgbaarheid daarvan?

//edit//
is wel offtopic maar aan de ene kant ook weer niet want als ik ga experimenteren met cylinders wil ik eigk wel eerst een race as (laten) zetten.. vandaar..
 
pen 12 doppler is er wel, en is nog steviger als pen 10 ook:)
verder kan je voor je standaard cilinder een piaggio pen 12 40mm zuigertje nemen en de voet 1.5 mm inkorten.dan past het perfect en het rijd nog ook:D
 
Originally posted by B-100
is wel een beetje offtopic maar ik heb nog een vraagje over pistonpen maten bij mina.
std is het pen 10, en je kan assen kopen met 10 of 12.
wat is verstandiger om te kopen, 10 of 12?

IK ZOU GEWOON VOOR 12 GAAN, ALTIJD GOED EN EVENTUEEL HANDIGER VOOR LATER....


worden de meeste snelle cyls voor mina uitgevoerd in 10 of 12?

PEN 12...

dat lijkt me een relevante vraag.
en anders zou je eventueel toch een zuigertje met andere pistonpen kunnen pakken maar hoe zit het met de verkrijgbaarheid daarvan?

WANNEER JE EEN PEN 12 KRUKAS IN JE MINA SCOOT ZET EN JE NOG MET STND CIL RIJDT, KAN JE ER GEWOON EEN PIAGGIO ZUIGER INDOEN....

DIT GELD OOK VOOR ANDERE CIL'S MITS DE ZUIGERS GELIJK AAN ELKAAR ZIJN...
//edit//
is wel offtopic maar aan de ene kant ook weer niet want als ik ga experimenteren met cylinders wil ik eigk wel eerst een race as (laten) zetten.. vandaar..
 
Ok genoeg over krukassen, zijn er nog mensen die poortmapjes hebben van getunde en ongetunde cillinders? of mensen die ons kunnen vertellen hoe ze hun cillinder hebben getuned?
 
Zie thread over poortmapjes, zie thread over valentino's pijp, zie andere 100 threads over tuning en als laatste zie boek Graham Bell...
 
Originally posted by B-100


hee dat komt goed uit ;)
evert neemt dus asap dat boek voor ons mee :)

Ze hebben nog tientallen andere boeken

biblio

Zoek maar naar namen als Gordon Blair en onderwerpen als tweetaktmotoren
 
ik ben vanmiddag nog ff bezig geweest met een DR70 ac voor pia.... kheb de uitlaatpoort bewerkt, spoelkanalen en hemd... verder niks aan de timing gedaan..

poortmap%20uitlaatpoort%20voor%2bna%20tuning.JPG
 
Originally posted by Marco_v_W
ik ben vanmiddag nog ff bezig geweest met een DR70 ac voor pia.... kheb de uitlaatpoort bewerkt, spoelkanalen en hemd... verder niks aan de timing gedaan..


Hoe bereken je hoe hoog en hoe breed de uitlaat poort moet worden? Waar let je op voordat je begint met het tunen ervan? En waar hou je rekening mee?

Wat verander je aan de cilinderhemd?
 
ik krijg binnekort Airsal T6 binnen voor pia ac...deze kun je wel behoorlijk tunen... er is overigens nog maar 25km mee gereden...:D
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top