29 april SBO Race Venray

De definitie van en gele vlag is toch vaard minderen en niet inhalen of heb ik dit fout?
Omdat zover ik kon zien bij een situatie na de chicane en baan official redelijk in gevaar raakte, of mag je bij de sbo gewoon gassen met de gele vlag.

Verder wel en geslaagd dagje gehad met toch wat mooie acties van sommige.
 
Ik stond zelf op de baan tijdens zo'n situatie, ik heb het ook gemeld in het 'vlaggen' topic, zo als het nu gaat is het veel te gevaarlijk voor officials om ff een stukje baan te vegen...
 
Ik denk ook dat hier best wel serieus naar gekeken mag worden, en dit ook bestraft mag worden simpelweg omdat baan officials hun leven niet hoeven te wagen op hun vrije dag. En dit in elke sport hard aangepakt word.
 
Vind ik ook, er is alleen een practisch probleem...
In zo'n race is er wel 10 keer een gele vlag situatie, de meeste rijders zijn binnen enkele seconden buiten de baan en buiten de 'gevaarlijke' zones (buitenbochten om de ideale lijn).
Als er 1 keer een ernstigere situatie is waar een scooter blijft liggen of en geveegd moet worden, wordt dezelfde gele vlag gegeven...
Er is geen contrast tussen 'er ligt weer iemand in het gras' en 'er staan mensen op de baan/lijn', en ik zou ook niet weten hoe we dit duidelijker moeten aangeven...
Resultaat, als er nou geveegd moet worden en het is te gevaarlijk omdat mensen niet opletten, dan de race maar stilleggen :)
 
Stil gehouden gele vlag = pas op, niet inhalen.
Gezwaaide gele vlag = pas op, vaart minderen, niet inhalen.
Zo staat het ook ongeveer beschreven in het reglement.
 
Hier heb je gelijk en door de spanning en strijd word dit en beetje vervaagd. Ik denk dat het niet slecht zou zijn om de regel die net werd genoemd door te voeren dus zwaaien of stille vlag. Voor zoverre dit al niet werd gedaan.

Ik zou zeggen hamer deze regel erin bij de baan officials en als de rijders dan nog niet luisteren maatregelen nemen. Het gaat net zolang goed tot het en keer goed fout gaat en ik kan je zeggen dat gaat hard ik heb dit zelf en keer meegemaakt in de motocross dat ik een helper op het voorspatbord had liggen, niet mijn schuld maar ik heb voortaan echt de schijt erin met en ongeluk met publiek of officials op de baan.
 
Het nadeel is dat de tussenas ook kapot is. Het was een secundaire 15/47 set, 17.67mm met de tussenas gelagerd met die naaldlagers in het blok. Gelukkig is deze niet meer te krijgen :mad:

Heeft iemand deze toevallig over?



Ik heb echt geen idee hoe het kan. Zal wel slijtage zijn, heb zo'n foto ook es van dani gezien. Dus het komt wel vaker voor...alleen wel heel weinig :+

ik denk dat ik dat wel heb liggen.

spreek me aan op msn
 
Die chicane uitkomen en stukje afsnijden is ook killing voor je vertanding denk ik.

Dat denk ik ook ja, ik denk zelf dat het daardoor is gekomen mja boeit ook niet meer. Hij is kapot en lijmen gaat niet meer :+
 
Venray 2007, 29 April :)


Dempster is druk bezig met het ‘optimaliseren’ van de koeling van z’n broertje.. (lees: het slopen van een nette zip sp voorkap, met een accutol)
attachment.php




En hoe vind meneer het resultaat & het racen opzich?
attachment.php




Mitch.. je blijft een beunhaas-droeloe ;)
attachment.php




Thunderracing.be (ik neem volgende race mn vork mee timmy ;))
attachment.php



Eddy was ook weer als vanouds…
attachment.php




Niels gebruikt een hulplijn….
attachment.php



Eeehm…okej???
attachment.php



Richard #15… Brommer is prima voor elkaar… nu nog iets harder sturen.. maar dat komt volgens mij wel goed!!
attachment.php



Mitch… alles lauw?
attachment.php




De zomerdroeloe van Venray… :L
attachment.php
 
Last edited by a moderator:
Back
Top