26 September Legale meeting ( Belgie ) Power - Sprintcontest Lint

die bank klopt volgen mij totaal nie

redenen :
- de rol is super glad (lijkt als gepolierd)
- als je er naast staat zie je dat het wiel sneller draait dan de rol (en dat ze dus door slipt )
-en de scores kloppen totaal niet zoals twins die maar 19,.. pks haalt en op andere bank haalt hij 22.6 pk
 
ja idd daarom, mij lijkt het , het eerlijkst als beide ac scoots op dezelfde bank gaan op dezelfde dag, nu kan je wel zeggen dat tovami altijd hetzelfde is, maar waarom scoorde xsh sprintding dan zoveel minder dan op de andere tovamibank?
scheelde meen ik bijna 3 pk of 2.5 oid
Dat lijkt me niet alleen het luchtdruk verschil. Ok mischien is zuiger ed ook iets versleten dat weet ik niet.
Maar die zip op welke tovami is die gweest? (die andere ac'er niet henry?)
En hoe is dat gemeten gecorrigeerd of ongecorrigeerd?
 
aprillia sr2000 said:
ja idd daarom, mij lijkt het , het eerlijkst als beide ac scoots op dezelfde bank gaan op dezelfde dag, nu kan je wel zeggen dat tovami altijd hetzelfde is, maar waarom scoorde xsh sprintding dan zoveel minder dan op de andere tovamibank?
scheelde meen ik bijna 3 pk of 2.5 oid
Dat lijkt me niet alleen het luchtdruk verschil. Ok mischien is zuiger ed ook iets versleten dat weet ik niet.
Maar die zip op welke tovami is die gweest? (die andere ac'er niet henry?)
En hoe is dat gemeten gecorrigeerd of ongecorrigeerd?


Omdat de scooter van marco niet goed liep... Ik denk dat deze bank niks tot heel weinig afwijkt, maar dat mensen die laag scoren gaan huilen.
 
tram said:
Omdat de scooter van marco niet goed liep... Ik denk dat deze bank niks tot heel weinig afwijkt, maar dat mensen die laag scoren gaan huilen.

Mee eens!, en je zit ook nog met weersomstandigheden e.d. die verschillen tov bijv de laatste x dat een scooter gebankt heeft. kan allemaal leiden tot vermogensverschillen
 
ding van marco liep wel redelijk , mja iig niet zo dat je 3 pk mist

er waren enkel nieuwe parts en de afstelling was niet helemaal top , ook werd t ding niet vastgezet .
 
stunt lc said:
die bank klopt volgen mij totaal nie

redenen :
- de rol is super glad (lijkt als gepolierd)
- als je er naast staat zie je dat het wiel sneller draait dan de rol (en dat ze dus door slipt )
-en de scores kloppen totaal niet zoals twins die maar 19,.. pks haalt en op andere bank haalt hij 22.6 pk
Een eerder behaalde score bied geen garantie voor de toekomst.
Tenminste dat zie ik @ Koopmans vaak gebeuren met mensen die terugkomen en ook met mijn eigen scoot. Weleens zo erg dat als je zaterdagavond stopt met meten, scoot van de bank haalt en hem er zondag weer opzet dat je 2pk mist :rolleyes:

aprillia sr2000 said:
ja idd daarom, mij lijkt het , het eerlijkst als beide ac scoots op dezelfde bank gaan op dezelfde dag, nu kan je wel zeggen dat tovami altijd hetzelfde is, maar waarom scoorde xsh sprintding dan zoveel minder dan op de andere tovamibank?
scheelde meen ik bijna 3 pk of 2.5 oid
Dat lijkt me niet alleen het luchtdruk verschil. Ok mischien is zuiger ed ook iets versleten dat weet ik niet.
Maar die zip op welke tovami is die gweest? (die andere ac'er niet henry?)
En hoe is dat gemeten gecorrigeerd of ongecorrigeerd?
Tussen een x aantal runs maken in samenwerking met Tino en proberen/afstellen e.d. dan kom je uiteindelijk op een hoge run. Wat kan is dat de afstelling niet perfect meer was, omstandigheden minder e.d. Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat de power vast wel in het blokje zit (zoals bij Tino op de bank is gebleken) maar dat het er ook uit moet komen. In 1 run is dat, zeker met een dikke 20pk setup echt niet makkelijk. Daar zijn genoeg voorbeelden van geweest op meetings en er zullen ook nog genoeg voorbeelden van komen.
 
Wat mol zegt lijkt me logisch.. dingen verslijten en hebben dus ook steeds een varierende afstelling nodig. Wat er bij Tino op de bank uitkomt na 10 runs en na meerdere keren afstellen, lukt je nooit in 2 a 3 runs op een bank die buiten staat..
 
reactie op :

Speedyrules said:
ik heb de indruk dat de organisatie er veel tijd en werk in heeft gestoken , al was het spijtig dat de opkomst niet fenomenaal was ten eerste en ten tweede dat de sfeer / mentaliteit echt wel HEEL laag lag op gegeven momenten (tevens dankzij oom agent die het onder geen beding tolereerde dat er scooters op het fietspad reden / stonden !)
QUOTE]

Er was inderdaad veel organisatie en tijd ingestoken om dit te kunnen realizeren ! Maar u mening over "oom agent" en over de slechte sfeer vind ik niet correct ! De politie was zeer tollerant en het was een symphatieke mens die niemand heeft beboet of heeft opgeschreven ! Op vele andere plaatsen zouwden ze strenger optreden de politie ! En buiten 1 incidentje van die SLECHTE verliezer met die rox , was de sfeer zeer goed vond ik persoonlijk ! Dit was de eerste keer dat we zoiets dergelijk georganiseerd hebben en der zaten mss nog een paar kleine foutjes in maar dit mocht er best wezen volgens mij ! Er zullen niet veel clubs of weet ik veel wie dit ons nadien hier in vlaanderen !!!
 
Er gaat een 2de edition komen denk ik. Het is allemaal goed verlopen! Het weer was heel goed en dan kan de rest ook nimmer stuk! Er zijn geen ongelukken geweest beter kan het niet! Er volgen nog meer foto's en filmpjes denk ik!
 
stunt lc said:
ben net terug van de meeting. men stuntlc met beunhaas zen blok eronder heeft zeer goed gepresteerd er waren er maar een stuk of 4 die sneller waren en ikzelf heb maar 1 sprint verloren . ben dus zeer blij en vond het een super geslaagde meeting .
bedankt aan de organisatie om dit te organiseren het was echt wel super geslaagd en zeer goed geregeld allemaal .
hopelijk komen er nu eindelijk eens wa meer meetings in belgie .

Voledig mee eens ! Hopelijk komt er een beetje meer leven in het belgish scooterleven !
 
reactie op :

Enrico@Sprinter said:
Er mocht dus weer gesprint worden zonder lange mouwen en handschoenen? Verstandig..

Iedereen die mee sprinten moest een verklaring ondertekenen waarin stond , dat de rijder verantwoordelijk was voor zijn eigen verantwoordelijk heid ! Als iedereen handschoenen moest bij hebben hadden er niet veel kunne sprinten denk ik ! Maar zoals al vermeld staat zijn er GEEN ongelukken gebeurd ! En moest er iets gebeurd zijn >eigen schuld , dikke buld ! Niemand was dus ook niet verplicht om mee te doen he !


Greetz BST ;)
 
Als jij niet verder denkt dan dat ben je niet echt goed bezig.. Stel je voor dat er iemand viel en die lag helemaal open zodat de ambulance (ambuce op zijn belgisch:P) moest komen dan denk ik niet dat het makkelijk zal worden om het nog een 2de keer te organiseren of wel? Gewoon verplicht stellen, sommige mensen moeten tegen zichzelf beschermt worden :)
 
Enrico@Sprinter said:
Als jij niet verder denkt dan dat ben je niet echt goed bezig.. Stel je voor dat er iemand viel en die lag helemaal open zodat de ambulance (ambuce op zijn belgisch:P) moest komen dan denk ik niet dat het makkelijk zal worden om het nog een 2de keer te organiseren of wel? Gewoon verplicht stellen, sommige mensen moeten tegen zichzelf beschermt worden :)

Hehe , dit was de eerste keer dat we zoiets organiseerde en daarmee hadde we geen rekenig meeghouden ! Zoals je zegt zullen we hier zeker rekening mee houden bij de 2de editie ! Deze meeting was eerder een probeersel om van de volgende een mega meeeting te kunne maken !

PS : Uit onze fouten kunnen we leren he ;)

Greetz BST
 
Enkele fotootjes !

Inschrijving sprint :

P9260016.jpg


De kassa :

P9260011.jpg


Het HEBO hamburgerkraam ;) :

P9260019.jpg


Mijn spiritje :

3958.jpg


Hebo rox in actie :

P9260029.jpg


Twins ! :

3959.jpg


Freddy Koopmans :

P9260048.jpg


Lc stuntje met beunhaas zijn blok :

P9260033.jpg


Testbank van VRC :

P9260037.jpg


VET projectje van Beunhaas :

P9260040.jpg


Enkele sprints :

P9260026.jpg

P9260028.jpg

P9260030.jpg

P9260034.jpg


Dit zijn maar enkele kiekjes van deze zeer geslaagde meeting !
 
Back
Top