2010 heeft eigen sneeuw hé

idd maastricht en omstreken, hele dikke laag. zeker minimaal 30 cm, sommige plaatsen 40 cm, en geen zout. Mijn tuin is het zelfde als hierboven. Was verbaasd dat me deur nog open ging :P

Tering :O dat is echt een beste bult. Dat hadden wij hier vorig jaar in Ureterp. Heb mijn vader toen lang zitten helpen met een pad te maken 8P.

Nu ligt er nog steeds maar een klein laagje met schone wegen :P. Vind het wel best zo.

Wat moet je uberhaubt in de kerstvakantie op school :D?

Achterhoek was ook wel lekker terror vannacht :W. Ook heel erg mooi dat die ochtend ''spits'' pas om 7 uur op gang kwam ipv 5 uur dus nog lekker door kunnen jagen met de vrachtwagen :W.
Ik had nog helemaal geen kerstvakantie, vandaag gewoon afgemeld van school, was niet te doen met de fiets.
En vanaf vandaag heb ik pas kerstvakantie, 2 weken lang! :7

Pff kut sneeuw :| Normaal doe ik er 35 minuten over om op m'n werk t e komen, vanmorgen een uur en een kwartier x|

Stonden vrachtwagens en auto's vast in de berm, wegen die je bijna niet meer kon zien door de sneeuw etc.

Van mij mag het nu wel weer voorjaar worden :+

Strooit zout is op van de gemeente. P

Het strooitzout is dus mooi niet op hoor, vandaag bij Wessem geweest.
Daar halen ze het strooizout, ligt nog een loods vol met dat spul, maar er worden alleen maar die kleine karretjes geladen wat die fietspaden schoonmaken.

Vandaag ook Ijsvrij op het werk :P Om 12 uur zijn we maar gestopt ermee.

Vannacht ook idd, overal zie je ze die fietspaden sneeuw vrij maken en waren ook brandschoon. Ipv dat ze de wegen even begaanbaar maken.

Ook wel blij dat nu het zuiden aan de beurt is.

Vorig jaar had het noorden ook zo'n sneeuw dump van 30/35 cm in 1 nacht. Ook gekkenwerk om dan met de vrachtwagen te rijden.

Vannacht ook idd, overal zie je ze die fietspaden sneeuw vrij maken en waren ook brandschoon. Ipv dat ze de wegen even begaanbaar maken.

Vorig jaar had het noorden ook zo'n sneeuw dump van 30/35 cm in 1 nacht. Ook gekkenwerk om dan met de vrachtwagen te rijden.

Volgens mij is dat gewoon selectief kijken, want 't was gisteren juist nog op 't nieuws dat er zo weinig fietspaden schoon worden gehouden..
Vrijwel heel NL heeft nu toch vakantie, dus heeft 't imo weinig nut al 't zout al op te maken..

Zus van maatje werkt bij inkoop overheid, dus ook 't zout (vorig jaar nog niet though); die heeft al de nodige opmerkingen mogen ontvangen. :+

Ik zit vast in mijn huis haha, door de wind ligt er gewoon een fokking meter sneeuw voor mijn deur. :D

y529m9hzztgiz6z7riu8.jpg

Onder Rotterdam ergens is het gaan waaien, maar als je op een landweg rijd met een sloot aan beide kanten, dan houd de sloot gek genoeg de waaiende sneeuw tegen, dat vormt zich dan spacenderwijs een aparte vorm aan de slootrand. Maar als er een inrit naar een land komt, gaat die sneeuw daar ophopen op de weg, echt waus, krijg je gewoon sneeuwduinen. Voel je je auto gewoon gelift worden als je daar over heen rijd.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=QM4GCuCGbSg"]YouTube - Q7 trekt vrachtwagen uit de sneeuw[/ame]
Vanaf 2:40

Last edited by a moderator:
Onder Rotterdam ergens is het gaan waaien, maar als je op een landweg rijd met een sloot aan beide kanten, dan houd de sloot gek genoeg de waaiende sneeuw tegen, dat vormt zich dan spacenderwijs een aparte vorm aan de slootrand. Maar als er een inrit naar een land komt, gaat die sneeuw daar ophopen op de weg, echt waus, krijg je gewoon sneeuwduinen. Voel je je auto gewoon gelift worden als je daar over heen rijd.

Had ik dus vanochtend vroeg, reed gewoon 80 over een landweg waar niks geen sneeuw oid lag. Opeens uit het niets een laag van zeker 20 tot 30 cm hoog, midden op de weg. Kon hem nog net onder controle houden. :X Levensgevaarlijk, was ook pikdonker op die weg, geen licht niks.

ik vind het echt mooi hoe bekrompen jij denkt joh. even begaanbaar maken van wegen, we zijn de laatste paar weken amper thuis geweest om die wegen "even" vrij te maken. maar dat is verdomdt lastig zonder zout joh. en hoevaak we wel niet van die eikels zoals jou tegen komen die vinden dat we het maar even begaanbaar moeten maken.

Teringzooi @ Work (Niet mijn scooter)

Op de foto lijkt het trouwens minder erg, maar lag zeker wel 20-25 cm (Brabant Zuid-Oost)

[ir]http://i54.tinypic.com/nfnzw8.jpg[/ir]

[ir]http://i53.tinypic.com/iwsy1d.jpg[/ir]

Back