maximalistixx said:volgens mij heb je ni helemaal door wat ik bedoel, vrind.
kartcarbs blijf je afstellen door hoge weersgevoeligheid, dat heb je bij normale carburateurs veel minder, mijn vraag was dan ook of ze net zo weersgevoelig zijn als een kartcarb
Patje@sf said:weet hij wel precies hoe hij zo'n carbje moet afstellen? en de carbjes die ik ga gebruiken zijn vrij goed en ik heb er ook al wat ervaring mee, maar het worden waarschijnlijk gewoon 2 carbjes die erop komen. de carbjes hebben ook nog een speciale acceleratie pomp.
Patje@sf said:klopt ja hij gaat naar de ingestelde positie (stationair) als de baterij leegraakt of als een er storing is, maar bij mij ging hij flippen de servo ging alle kanten op, zodra de motor liep met de failsafe ertussen, en zonder failsafe is er niks aan de hand. Ik heb hem maar weer omgeruild. Voorlopig ligt het weer even stil ik heb ondertussen wel een nieuw kleiner plaatje gemaakt om de servo in te monteren. Dus inprencipe is het gewoon klaar voor gebruik nu als ik weer een nieuwe servo heb.
franky said:zou je een bedradingsschema willen maken?
ik zit zelf al jaren met het idee te spelen om op deze manier een begrenser te maken
(dus zgmaar een potmeter extra ertussen die de uitslag beinvloed na indrukken van een knopje)
mvg
frank
Cipher said:Same here.
Je kunt dat servo-test-printje bestellen. Dan vervang je de potmeter met een lagere versie.
Stel er zit een potmeter van 200 Ohm bij, waarbij de servo maximaal uitslaat.
Dan pak je een potmeter van 150 Ohm, en een losse weerstand van 50 Ohm, en een dubbelpolige on/on schakelaar.
Via de ene stand van de schakelaar gebruik je alleen de potmeter, via de andere stand gooi je de weerstand in serie. Zo kun je de maximale weerstand tussen 150 (3kwart gas) en 200 (volgas) schakelen.
Ikzelf ga dit deze winter ook realiseren