2 carburateurtjes op een spruitstuk

zal ik het topic maar closen tot die tijd of totdat je een nieuwe vraag hebt? Want vind dat er eigelijk een hoop geblaat word.
Aangezien het ook nog wel ff gaat duren voordat je dit idee uit gaat voeren lijkt me het niet zinvol deze open te laten.

Dus wanneer iemand een zinvolle toevoeging heeft , mag die gene me pm'n. :)
 
De elektronische aansturing voor de carbjes is al bijna klaar. De gashendel is al zo aangepast dat er nu alleen nog maar 2 draadjes nodig zijn. De digitale servo die gebruikt moest worden is niet goed dus ik heb even tijdelijk een normale servo als vervanger genomen met wat minder kracht. Nu moet ik alleen nog wat beveiligingen inbouwen en zorgen dat de gashendel automatisch weer terug schiet, omdat ik er nu al aan begonnen ben en geen zin heb om een nieuwe gashendel te kopen moet het systeem voor de meeting in dedemsvaart klaar zijn.
Ik zal straks denk ik nog wel wat foto's posten.
 
attachment.php

attachment.php

attachment.php
 

Attachments

  • Gas1.JPG
    Gas1.JPG
    146.4 KB · Views: 1,035
  • Gas2.JPG
    Gas2.JPG
    87.5 KB · Views: 1,030
  • Gas3.JPG
    Gas3.JPG
    142.7 KB · Views: 1,018
is gewoon een potmeter die in de hendel zit dus variabele weerstand. Dus ik kan nog gewoon traploos het gas regelen en die servo worden ook in de modelbouw gebruikt ja.
 
Patje@sf said:
De elektronische aansturing voor de carbjes is al bijna klaar. De gashendel is al zo aangepast dat er nu alleen nog maar 2 draadjes nodig zijn. De digitale servo die gebruikt moest worden is niet goed dus ik heb even tijdelijk een normale servo als vervanger genomen met wat minder kracht. Nu moet ik alleen nog wat beveiligingen inbouwen en zorgen dat de gashendel automatisch weer terug schiet, omdat ik er nu al aan begonnen ben en geen zin heb om een nieuwe gashendel te kopen moet het systeem voor de meeting in dedemsvaart klaar zijn.
Ik zal straks denk ik nog wel wat foto's posten.
Om hem automatisch terug te laten veren kun je gewoon een dikke veer nemen.
Of, als je de servo wilt sparen, een andere controllertje nemen waar je een eigen programmatje voor schrijft.
 
Ik heb het systeem net gestest maar het bleek dat de vervangende servo die ik gekocht had gewoon veel te weinig kracht heeft. deze heeft een kracht van 3,5 kg en de nieuwe die er op gaat komen heeft een kracht van 22 kg.
Die veer die op de gashendel moet komen heeft verder niks te maken met de servo.
Er komt nog een kastje tussen die zorgt dat als er een storing of dat de accu leegraakt dat hij hem automatisch naar stationair zet. en er komt nog een veer op de servo die hem terug trekt als de stroom wegvalt en dan komt er nog een knop op het stuur om het systeem te onderbreken en hem terug te brengen naar stationair.
 
kun je er niet gewoon een failsafe tussenknallen??

dan gaat hij automatisch dicht bij te lage spanning en sommige ook bij geen spanning
 
Back
Top