2 carburateurtjes op een spruitstuk

Alle onderdelen zijn nu binnen ik heb nu 2 carbs, 2 kelkjes, 2 tankjes 4 luchtfilters en nog een aantal kleine dingetjes.
Het 2-Way project zit nu voledig in elkaar, ondanks alle problemen die tussen door nog eens erbij kwamen, namenlijk de 2 carbjes pasde er niet op er zat een nippel voor de benzine ingang in de weg dus ik heb een stuk carb weg moeten frezen en vervolgens kon er geen slang omheen er zat te veel in de weg dus ik heb nog meer weggefreest, later zag ik dat de afstelschroef bijna tegen de carb zat dus heb ik daar ook heel voorzichtich iets weggevreest want onder dat opp. zitten allemaal kamertjes en vervolgens was er nog een probleem met hoe de gaskleppen losgetrokken moesten worden. Bij de ene carb kon dat op een normale manier aan de linkerkant gebeuren, maar bij de andere carb was het een probleem na het monteren van een kabel houder bleek dat er aan de ene kant 10mm gaskabel naar binnen getrokken moest worden aan de andere kant was het 8, maar volgens mij het het nu redelijk verholpen en zijn ze allebij rond de 10mm.
Dus uiteindelijk is alles nog goedgekomen.
Ik kan alleen geen pics maken, omdat ik ff geen camera voor handen heb.
Alleen de onderkant van het spruitstuk moet even afgevlakt worden want die is een klein beetje krom is door de hitte van het lassen kromgetrokken.
 
foto's zeggen meer dan woorden, hier is een reeks foto's.

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php
 

Attachments

  • SANY0001.JPG
    SANY0001.JPG
    68.2 KB · Views: 1,037
  • SANY0010.JPG
    SANY0010.JPG
    103.7 KB · Views: 1,013
  • SANY0009.JPG
    SANY0009.JPG
    72.1 KB · Views: 1,022
  • SANY0008.JPG
    SANY0008.JPG
    87.5 KB · Views: 1,175
  • SANY0007.JPG
    SANY0007.JPG
    91.1 KB · Views: 1,025
  • SANY0006.JPG
    SANY0006.JPG
    75.8 KB · Views: 1,182
  • SANY0004.JPG
    SANY0004.JPG
    89.2 KB · Views: 1,032
  • SANY0003.JPG
    SANY0003.JPG
    94.8 KB · Views: 1,073
  • SANY0002.JPG
    SANY0002.JPG
    85.3 KB · Views: 1,086
  • SEQT1901.JPG
    SEQT1901.JPG
    85.6 KB · Views: 1,016
  • SANY0011.JPG
    SANY0011.JPG
    88.8 KB · Views: 1,016
  • SANY0005.JPG
    SANY0005.JPG
    64.3 KB · Views: 1,018
Topicname change denks.

Alleen jammer dat je gaskabel shizzle niet leuk paralel naast elkaar liggen.
Voor de rest leuk origineel.
 
Ziet er vet uit :D Nu kun je ook 2 gashendels monteren, en heb je een leuke begrenzer :D

Zonder dolle... leuk projectje... en al helemaal als het straks ook nog goed werkt :!
 
Het aankicken gaat eind februari of eind maart waarschijnlijk gebeuren wanneer ik mijn PVL ontsteking binnen heb en aangepasd heb voor Peugeot.
 
In het begin was ik een beetje sceptisch maar ik moet zeggen dat het er nu best strak uit ziet, ben erg benieuwd hoe het gaat werken.
 
Last edited:
De kabelsplitter van Domino was niet goed genoeg daarbij zou ik kabels moeten hebben met 2 dezelfde uiteindes en die zijn er niet en anders zijn ze ook niet in te korten dus daarom heb ik even in het 3d programma er een in elkaar gezet. zie pic. Alleen nog even kijken hoe ik aan het materiaal kan komen.

attachment.php
 

Attachments

  • Kabel splitter 3d.bmp
    850.4 KB · Views: 1,031
van welk matriaal wil je het gaan maken dan?

waarom pak je niet een kabelsplitter van een zip?

kan je van oud en nieuw model combineren. desnoods pak je 2 gaskabels. in plaats van 1 olie kabel. moet naar mij inzien helemaal gaan werken!
 
Ik wil het gewoon van aluminium gaan maken alleen de leraar zei toen ik met dat 2-way project bezig was dat ik de volgende keer zelf voor alu moest zorgen, omdat we dat niet veel hebben van ander materiaal mog wel gewoon.

maar ik heb een splitter nodig waarbij je de kabels dmv een stelring (een ring die om de kabel gaat en vervolgens met een inbusje vastgezet word) afkunt stellen. Die splitter die ik nu heb is gewoon een losse splitter daar kan ik gewoon 2 gaskabels van af takken, maar ik zit met het probleem dat die uiteindes van de binnen kabels aan bijde kanten gelijk moeten zijn er moet zegmaar aan ieder eind van de kabel een mannetje zitten zeg maar en in de splitter zit een vrouwtje en op de carb.
 
Zonde is wel dat niet beide schuiven dezelfde kant opdraaien. Je krijgt dus echt een verschrikkelijke kabel boel.
Maar prachtig dit. Keep it up.
 
MSSH said:
Zonde is wel dat niet beide schuiven dezelfde kant opdraaien. Je krijgt dus echt een verschrikkelijke kabel boel.
Maar prachtig dit. Keep it up.


Kabels zouden er toch wel komen. Bedoelde jij dan dat je anders de 2 kleppen met elkaar kon verbinden dmv een staafje of iets dergelijks, maar goed er is al weer een oplossing voor, een om de hoek bochtje :) hiermee kan dus een strakkere korte bocht gemaakt worden en krijg je niet een hele lus wat ook weer voor een hoop weerstand zorgt. Door dit toe te passen komen de kabels ongeveer op dezelfde lijn uit en kunnen vervolgens aan elkaar getyrwrapt worden richting de splitter zo blijft het geheel er netjes uit zien. Er gaat gebruik gemaakt worden van gehard stalen extra soepel glijdende (buiten) kabels (alleen de prijs is minder :|).

Waarschijnlijk worden er binnenkort weer pics gemaakt, dan komt dat ook gelijk op de pic.
 
We zijn bezig met een kabelsplitter maken dus dat komt wel goed, alleen we kunnen er pas volgend jaar mee verder, omdat we nu geen school hebben natuurlijk.
Maar we houden jullie up-to-date.

gr.
 
Ik moet zeggen dat jullie wel erg profesioneel bezig zijn.
Heel gaaf om te zien en te lezen hoe het gaat,ik hoop dat het dadelijk als en speer rijdt natuurlijk.
Ga zo door en ik hoe deze pagina in de gaten om te kijken hoe hij werkt!!
Arno.
 
zit er idd erg goed uit! Alleen ik had persoonlijk gewoon een bestaande splitter gepakt.
Die van pia weegt helemaal niks en werkt prima.

Maar toch ook wel weer leuk om zelf iets te maken. Als je de tijd en mogelijkheden hebt is het natuurlijk wel tof :)
 
Vandaag weer eens bezig geweest. Hier is het resultaat, een voledig afstelbare kabelsplitter, er moeten alleen nog 2 nippels aansgeschaft worden voor de overige 2 gaten.

attachment.php

attachment.php

attachment.php


De pics zijn met de tel. gemaakt dus neit zo duidelijk, maar we weten waar het over gaat ;)
 

Attachments

  • Afbeelding.jpg
    Afbeelding.jpg
    35.1 KB · Views: 994
  • Afbeelding (2).jpg
    Afbeelding (2).jpg
    25.3 KB · Views: 996
  • Afbeelding (4).jpg
    Afbeelding (4).jpg
    24.4 KB · Views: 995
Back
Top