2 carburateurtjes op een spruitstuk

ziet er zeer goed uit . denk dat het wel werkt, denk alleen dat het inlaat traject niet veel korter meer kan wel? aangeziend e carbjes dan gaan botsen met elkaar. je vaccuum nippels zou ik alsk jouw was aan de achterkant van je carter slaan, dus voor je band, aan de onderkant van het carter aan de cilinderkant( wee tni hoe k het anders moet verwoorden) gewoon 1 nippel slaan en een t-splitser ertussen doen dat beide carbs vaccuum hebben.
 
voor de nippels moet ik nog even kijken van waar ik die ga monteren op het carter, maar jullie zeggen aan de achterkant van het blok. Je bedoelt dan gewoon onder de boost poort van de cilinder zegmaar? Ik weet niet of dat dan wel gaat met het achterwiel, maar in iedergeval hoe de pijpjes op die foto's te zien zijn, zo worden ze dus niet, maar gewoon iets korter ik heb er ongeveer 1,5cm afgehaald en de gasklep zit echthelemaal aan de onderkant van de carb als hij openslaat gaat hij een stukje het spruitstuk in. Dus uiteindelijk is het inlaat traject vrij kort.

Wat er nog moet gebeuren verder is:
Het 2e pijpje onder de zelfde lengte en hoek afzagen
3 nippel schroefdraad op tappen
Het membraan aan de onderkant van de plaat frezen
Een 2e carbje aanschaffen
Een definitiefe plek voor de aansluiting van de nippels op het carter bepalen.
Het geheel in elkaar lassen
en dan uiteindelijk gaan testen of de gasreactie er inderdaad op vooruit is gegaan en kijken wat er verder veranderd is aan het vermogen.
 
Weer een updateje het hele spruitstuk is nu klaar om gelast te worden het membraan is aan de onderkant van de carb gefreest. De membraan plaatjes die er nu inzitten zijn ff voor het idee. De pijpjes zijn nu ook allebij op lengte en zijn uiteindelijk nog redelijk kort geworden.
 

Attachments

  • Afbeelding (8).jpg
    Afbeelding (8).jpg
    43.8 KB · Views: 702
  • Afbeelding (10).jpg
    Afbeelding (10).jpg
    21.2 KB · Views: 696
  • Afbeelding (12).jpg
    Afbeelding (12).jpg
    22.1 KB · Views: 732
  • Afbeelding (14).jpg
    Afbeelding (14).jpg
    45.9 KB · Views: 731
  • Afbeelding (15).jpg
    Afbeelding (15).jpg
    25.7 KB · Views: 689
laten we het hope, alles is al af, alleen nog een 2e carb. aanschaffen en dan kijken of het gaat, of ze niet tegen elkaar aankomen, en dan lassen... en dan zou het waarschijnlijk zo snel mogelijk getest worden:D

toedels
 
Denk eerder verloren tijd.Ach je bent bezig en het is tof als het dan rijdt ja..beter 2 menbramen en die op aparter plekken zetten en dan 2carbu systemen.Mijn gedacht.
 
eve said:
Denk eerder verloren tijd.Ach je bent bezig en het is tof als het dan rijdt ja..beter 2 menbramen en die op aparter plekken zetten en dan 2carbu systemen.Mijn gedacht.

maar dan moet je wel de ruimte hebben om dit toe te passen. want bij dat zou het mooi zijn als je aan iedere kant van je cilinder een carb kunt plaatsen 1 kant heb je dan al dan zou je aleen de andere kant nog op een of andere manier moeten fixen, maar omdat dan de ontsteking in de weg zit word het erg lastig, maargoed de een zegt het is verloren tijd en de ander heeft er wel vertrouwen in. We komen er pas achter wat het doet als het eventueel gaat werken. naar mijn idee heeft dit verder nog niemand geprobeerd op een peug blok met die carbjes. dus zijn de resultaten ook nog onbekend, maarja we zien het wel over een paar maanden.
 
Als het werkt is het al vet, ook al zou het dan misschien niet bruut lopen. Dit is tenminste iemand die iets nieuws probreerd en niet met een zak geld onderdelen koopt.
 
Eindelijk is het dan zo ver +ralf+ Het spruitstuk is klaar, wanneer er goede foto's komen is nog onbekend.
Het nippel op het carter is ook al gefixt. Dus nu is het alleen nog een 2e carb aanschaffen en dan passen en meten en dan nog 2 tankjes halen en nog een kabelsplitter maken.

edit toch maar ff wat fototjes gemaakt met tel.
 

Attachments

  • Afbeelding (11).jpg
    Afbeelding (11).jpg
    44.1 KB · Views: 90
  • Afbeelding (10).jpg
    Afbeelding (10).jpg
    36.5 KB · Views: 79
  • Afbeelding (8).jpg
    Afbeelding (8).jpg
    38 KB · Views: 40
  • Afbeelding (7).jpg
    Afbeelding (7).jpg
    42.1 KB · Views: 48
  • Afbeelding (12).jpg
    Afbeelding (12).jpg
    48.1 KB · Views: 85
Last edited:
eric AkA wicked said:
zo'n nippel hoor je toch onder je membraan maken zoals bij een kartcarb?

jah 1tje in het spruitje, zoals je kan zien op de foto's en 1tje onder je membraam, zodat hij in verbindign staat met je carterdruk, dit kan ook door een nippel te slaan in je carter
 
maximalistixx said:
jah 1tje in het spruitje, zoals je kan zien op de foto's en 1tje onder je membraam, zodat hij in verbindign staat met je carterdruk, dit kan ook door een nippel te slaan in je carter

en ik heb dus voor het laatste gekozen en een nippel in het carter gemaakt die komt uit onder de boostpoort van de cilinder.
 
Back
Top