Zwarte Cross 2009

Tuurlijk niet dit is gewoon gedaan voor te kijken hoever de motor komt maar ik denk ook niet dat iemand ook gaat landen van zo'n hoogte.
De enigste die dit zou durven is robbie maddison, maar deze zal denk ik niet komen

Ik denk dat er wordt geland met iets van en glider ofzo en de moto te pletter valt.
 
http://www.telegraaf.nl/reiskrant/er_op_uit/4380730/__Schans_klaar_voor_Zwarte_Cross__.html?cid=rss

Megastunt-Zwarte-Cross-2009.jpg


[ir]http://www.zwartecross.nl/~uploads/editor/image/toren.jpg[/ir]
Op het Zwarte Cross Festival gaat een unieke stunt plaatsvinden. Een stuntman gaat met een motor een sprong van minimaal 70 meter hoog maken. Hiertoe gaat in Lichtenvoorde een schans van maar liefst 70 meter hoog verrijzen. Hiervoor is zoveel bouwmateriaal nodig dat 5 weken van te voren reeds met de bouw begonnen moet worden om het gigantische gevaarte op tijd af te krijgen. De toren wordt het hoogste bouwwerk dat ooit op een open lucht evenement gebouwd is. Deze stunt wordt met afstand de hoogste sprong die een motorrijder ooit ter wereld heeft gemaakt. Het record is nu 33 meter, gehaald in Las Vegas in 2008, maar daarbij brak de stuntman zijn handen bij de landing. De verwachtingen van de hoogste sprong ooit ter wereld zijn dan ook hoog gespannen!


Even een paar feiten van de stunttoren op een rijtje:

- 50 km steigerpijp;
- 14000 Liggers;
- Het totaalgewicht van de constructie is 220 ton;
- En daarnaast nog een contragewicht 260 ton!!!

De sprong gaat plaatsvinden op alle dagen van het Zwarte Cross Festival en wordt hiermee een bezienswaardigheid die groter lijkt dan alle meer dan 100 bands, alle 1500 deelnemers aan de Zwarte Cross en de meer dan 300 theaterartiesten uit binnen- en buitenland.
 
tuurlijk is dat filmpje niet echt, anders denk ik dat die wel dood was.

vind het knap als die stunt goed gaat, volgens de site en tekening zal de schans pas beginnen bij 20 a 25 meter , dus 50 meter vrije val.
Ben benieuwd.
Ook vind ik het knap als hij het 2 a 3 dagen achter elkaar doet :p
 
heb net een filmpje gezien waar iemand spingt met motor, maar daarna aan het touwtje van zijn parachute trekt.
lijkt mij dat dit ook zo gebeurd tijdens zwarte cross.

Vind het toch onbegonnen werk van 70 meter naar beneden rijden :p
 
Volgens mij is 't gewoon gelul, dat iemand daar vanaf gaat springen :p Om mensen te trekken :+

Ik ben er overigens zondag :#
 
Ze hebben nog niet duidelijk gezegd dat ze er nou op of af gaan springen, eraf zal heel simpel met een pitbike gebeuren en dan dan met parachute gok ik..

Ik heb me shit al klaar staan ben virjdag middag al op de camping, zie je wat gekken lopen met groene woodenshoe's ben ik het:p
 
2 kamaraden rijden er morgen heen met een bakwagen. Wij gaan vrijdag 11.30 weg, als we daar komen staat het dakterras al klaar en het bier koud :W
 
Morgenavond 3 van die frikandelbrommers inladen voor de cross.
Vrijdag 10.00uur vertrekken, 15.00 komt Jovink op dus moet alles klaar zijn -:-
 
Back
Top