Welke opleiding ga je doen? #3

Heb alleen sociologie als vak gehad tijdens Bachelor. Ook aan de EUR, maar het was niet helemaal mijn ding. Methoden en Technieken van kwalitatief/kwantitatief en toepassingsgericht onderzoek zijn inderdaad niet echt de krenten in de pap :+
 
eyy. ja ik ook. kzie t wel morgen. wiskunde maak ik me meer zorgen over.

khad 15/15 bij eerste practicum :*

"Your result (15.0) is in the 9 best results. You belong to the top 2% (2%) for this exam." :p

Sick :D Vond mn eigen score al best oke. Wiskunde vakken heb ik al afgesloten.

Wat deed jij nou eigenlijk, econometrie toch? Had mn propedeuse ook pas aan einde van tweede jaar, maar in principe stelt het toch niets voor bij de Erasmus. Heb er zelfs nooit een papiertje voor gehad ofzo. Hoop trouwens komend blok eindelijk mn bachelor af te maken, mag ik eindelijk BA voor mn naam zetten :+

Over twee weken een take home tentamen (8- staan die voor 45% telt) en een eindpaper schrijven voor ICT vak.

Economie en bedrijfseconomie.

Ik heb btw sinds een tijdje dus een PARKEERKAART he :W :7
 
Ik vind het wel een leuke en toch nuttige opleiding moet ik zeggen. Volgens mij lijkt het ook behoorlijk op Geschiedenis. Wordt natuurlijk wel is minderwaardig gedaan over Sociologen, maar binnen zo`n vak verkrijg je wel het inzicht om precies zulke opmerkingen te begrijpen en te verklaren.

De Sociologie zit zelf in zijn eigen onderzoeksobject en wat ik zelf leuk vind is dat je bijvoorbeeld het wetenschappelijke veld ook leert kennen als een sociaal opgebouwd systeem, waar eigenlijk vergelijkbare dingen gebeuren als bijvoorbeeld in religieuze of politieke kringen. En toch draagt de wetenschap de naam volkomen rationalistisch/empiristisch te zijn.

Leuk is dat het onderzoeksgebied zo groot is wat meteen ook het nadeel is: veel theorieën over eenzelfde verschijnsel die elkaar tegenspreken.
 
Hoor en wederhoor, daar draait het bij Geschiedenis ook om. Hoewel mijn masterrichting heel anders is. Krijg je bij Sociologie ook een BA/MA titel zeker?

@ Joost. Mooi werk, maatje van me had er ook al 1. Ik heb er eigenlijk weinig aandacht meer aan gegeven. Stukje lopen vind ik ook niet erg, en dan sta ik ook gratis. Anders van de week maar weer eens langs die beveiligers lopen.
 
Iemand die ik viavia kende ging zijn kaart inleveren, ff meegegaan en gelijk meegenomen :) Hij is geldig voor dat parkeerdek tegenover de HES en vlakbij T. Echt ideaal, altijd plek & vlakbij.
 
De Sociologie zit zelf in zijn eigen onderzoeksobject en wat ik zelf leuk vind is dat je bijvoorbeeld het wetenschappelijke veld ook leert kennen als een sociaal opgebouwd systeem, waar eigenlijk vergelijkbare dingen gebeuren als bijvoorbeeld in religieuze of politieke kringen. En toch draagt de wetenschap de naam volkomen rationalistisch/empiristisch te zijn.
Positivisme is inderdaad maar een klein deel, kijk maar eens naar constructionisme, critical theoristen, hermeneutica en post-modernisme, die zetten zich allemaal af tegen de grand narratives. :rolleyes:
 
Hoe ging die Hilly? Vond hem wel lastiger dan de oefententamens. Bij enkele vragen had ik geen idee waar ze over gingen. Toch ook een boel vragen met zekerheid kunnen beantwoorden, dus ben benieuwd. Vond die wiskunde vragen ook raar (afleiden van die ln formule en lagrangiaan voorwaarden), heb ze wel beiden goed btw. Antwoorden zullen wel gauw gepost worden.
 
Mijn laatste jaar nou op het mbo op de friese poort. Nu wil ik wel graag hbo doen maar ik vraag me af hoe jullie het doen met die studieschulden etc. Ik heb er echt een barstende hekel aan, het hele gedonder er om heen....

Zit er daarom ook aan te denken om eerst een jaar te gaan werken. En dan vervolgens geld achter te houden voor een HBO opleiding. Ook al is het alleen maar geld om de opleiding te betalen en niet de boeken etc.

Maar nu vraag ik mij af of dit wel verstandig is... Hoe hebben jullie dit gedaan?
 
Mijn laatste jaar nou op het mbo op de friese poort. Nu wil ik wel graag hbo doen maar ik vraag me af hoe jullie het doen met die studieschulden etc. Ik heb er echt een barstende hekel aan, het hele gedonder er om heen....

Zit er daarom ook aan te denken om eerst een jaar te gaan werken. En dan vervolgens geld achter te houden voor een HBO opleiding. Ook al is het alleen maar geld om de opleiding te betalen en niet de boeken etc.

Maar nu vraag ik mij af of dit wel verstandig is... Hoe hebben jullie dit gedaan?

Wat is het hele gedonder er om heen dan?
 
Hoe ging die Hilly? Vond hem wel lastiger dan de oefententamens. Bij enkele vragen had ik geen idee waar ze over gingen. Toch ook een boel vragen met zekerheid kunnen beantwoorden, dus ben benieuwd. Vond die wiskunde vragen ook raar (afleiden van die ln formule en lagrangiaan voorwaarden), heb ze wel beiden goed btw. Antwoorden zullen wel gauw gepost worden.

pff. viel goed tegen ja. heb zelf beetje nagekeken en zit 50/50 met goed fout.
is t gewoon 2 punt per vraag? neem aan/hoop van wel.
 
Er is maar één lening schappelijk en dat is die van de IB groep. Als je het kan moet je het doen, 3.5 jaar waarschijnlijk? Anders zal je de rest van je leven er spijt van hebben.
 
Back
Top