Stephan.
Senior User
Spy, powered by airsal T6
Alle foto's staan niet meer onderaan, omdat ik premium ben.
Mijn scooterverleden begon met een viper, die kocht ik voor 650 euro's. Toen ik de viper 2 minuten in mijn bezit had, besefde ik dat ik het dubbele had betaald . Alles was gaar, de kappen, de voorvork, en hij reed zeer slecht.
De viper uiteindelijk aan een n00b voor 600 euro verkocht .
Toen was het tijd voor een andere scooter, mijn oog viel op de spy. Die reed perfect en de kappen waren ook nog wel okay. Zo gezegd, zo gedaan, en meegenomen voor 500E.
Maar ook bij deze scooter sloeg het ongeluk toe, al na een week brak de koppeling in 3 stukken. En ja wat doen je dan?? Juist, je koopt een hebo verstelbaar. Dat reed al stukken beter. Op de spy zat al een leovinci RS en je weet, dat reed natuurlijk 120 km p/u Volgends verkoper zou er ook een racekoppeling in zitten, maar dat bleek onjuist te zijn.
Mijn gedachte was: ik heb een race koppeling, de hebo, ik wil nu ook een hebo vario. Ok, en ik kocht er eentje van Daniel@nrg.
De kleur beviel me ook niet echt, en er moest en zou wat anders op komen. Het werd: ......zwart/wit. Niet orgineel, maar wel mooi.
Ondertusen ook nog een uitlaat gekocht van niels en rens : een Hebo Gaar.
Meteen ff nieuwe Hebo demperwol ingezet.
Bij een poging mijn vario te monteren, haalde ik de v snaar eraf. En die kreeg ik er niet meer op, dus het werd een project. En zo stond het er erg lang bij.
Een kratje amstel hield het geheel bij elkaar.
Ik haalde mijn cilinder er voor het eerst af, en wat zag ik??? een zuiger, dat weet iedereen. Daarna kwam ik op het wilde idee om de startmotor toch maar eens te testen, nadat ik een los contactje weer had vastgezet. En ja, hoe raad je het, zuiger vloog tegen het carter en toen had je een getunede zuiger
Ondertussen heb ik ook nog een band laten monteren, die ik bij de scooter kreeg. En ja, mijn fabuleuse dealer wist mij weer te foppen, en 'm achterstevoren te monteren. Ikke was weer helemaal happy. Kon ik weer naar Doorn fietsen
Zo stond de scoot er dus een tijdje bij:
En toen heb ik zelf nog wat kapjes gespoten, en ik kan je vertellen, dat is nog best lastig
Die spoiler vond ik ook geen gezicht, dus eraf ermee. Maar dan hou je wel 2 prachtige gaten over in je kappen. Wat nu???? Tja er was maar 1 oplossing, polyester plamuur. En zo gezegt, zo gedaan.
Mijn opa kwam ook een keertje langs, dat leverde ook wat foto's op. Let niet op de kwaliteit, het is ingescant.
Mijn vader vertelde mij dat je niet zomaar een nieuwe zuiger kon monteren, ik dacht: Maar waarom dan niet??? Ik kreeg geen zinnig antwoord. Dus ik kocht een MPT getunde Airsal T6 50 CC. Later kwam ik erachter dat deze nogal hoogtoerig was en ooit 10.4 tovami Pk's heeft gescoord.
Bij de airsal zat een: bidalot kop, en een doppler zuiger.
Mijn lagers had ik ook al afgeschreven na de stunt met de getunde orginele zuiger, dus er moest een setje C3 lagers komen. Zo gezegt, zo gedaan
Ondertussen had ik mijn blok onder mijn scooter vandaan getoverd, en het was nogal vuil, dus ik heb het een beetje opgeknapt, met benzine en een kwast en een theedoek van mijn moeder(die ze nu nog zoekt )
Maar om een blok te splitsen moet je eerst het vliegwiel demonteren. Ik dacht, nou daar weet ik wel een trucje op: vliegwieltrekker. Dus ik naar de superdealer in Doorn, en er eentje bestelt. Maar gedurende een maand heb ik ongeveer 4 verkeerde trekkers meegekregen, dus uiteindelijk mijn 6E terrug geeist, en er eentje op scootparts bestelt.
Ondertussen, had ik ook nog wat Hebo demperwol gekocht, vloeibare pakking, zuigerstop, bandenwit en een malossi red sponge.
Maar toen was het zover, ik ging op vakantie. Terwijl ik naar de binnenstad reed om nog 2 potten hema wax te halen om mijn haar ook in frankrijk in het juiste model te houden, kwam ik net voor een bruggetje een spy tegen, ik dacht: he dat lijkt de mijne wel, zo gaar. Maar het bleek voor de kraak van de dag erna te zijn. Op de terugweg was de scooter al weg, maar de kappen lagen er nog. Dus ik nam mee: kilometerteller, zijkap, en een stuurkapje, de rest van de kappen waren toch gaar.
Vakantie
Toen ik terug kwam heb ik meteen mijn blok in 2'en gehakt. Dit leverde de volgende plaatjes op: 2 carterhelfden en een krukas.
Op carburateur gebied kon ik ook niet achterblijven, dus ik heb van een Project Beta een 19 mm DO gekocht, die ik reeds heb.
En nu ik wist dat de airsal toch wel een klein beetje blaasde, begon ik aan de hebo gara te twijfelen. En wellicht dat de airsal een bidalot S1 aan de tant mag voelen.
Ook heb ik nog ooit een chrome blauwe kickstarter van Jeroen met de area gekocht.
Het plamuren beviel mij wel, en ik dacht, ik ga in mijn beenschild de tassenhaak weghalen, en ja: zo gezegt, zo gedaan. Hier een paar foto's om het proces te laten zien.
Ik heb ondertussen ook een nieuwe Rito krukas gekocht. En nog wat wit race gaas.
Een lijstje van mijn setup:
Airsal 50 MPT tuned
Hebo Gaar --> bidalot s1
19 mm DO
Rito Krukas met C3 lagers
Hebo vario
MHR Delta Clutch
Malossi kevlar v snaar
Uiterlijk:
Carbon rem handles
Spoiler weg
Plaatje achterop het carter
Spatbord weg
Panty over de koplamp
Traanplaat
~wit gecoate velgen~
Dit was het, updates volgen, en LAAT een reactie achter
Alle foto's staan niet meer onderaan, omdat ik premium ben.
Mijn scooterverleden begon met een viper, die kocht ik voor 650 euro's. Toen ik de viper 2 minuten in mijn bezit had, besefde ik dat ik het dubbele had betaald . Alles was gaar, de kappen, de voorvork, en hij reed zeer slecht.
De viper uiteindelijk aan een n00b voor 600 euro verkocht .
Toen was het tijd voor een andere scooter, mijn oog viel op de spy. Die reed perfect en de kappen waren ook nog wel okay. Zo gezegd, zo gedaan, en meegenomen voor 500E.
Maar ook bij deze scooter sloeg het ongeluk toe, al na een week brak de koppeling in 3 stukken. En ja wat doen je dan?? Juist, je koopt een hebo verstelbaar. Dat reed al stukken beter. Op de spy zat al een leovinci RS en je weet, dat reed natuurlijk 120 km p/u Volgends verkoper zou er ook een racekoppeling in zitten, maar dat bleek onjuist te zijn.
Mijn gedachte was: ik heb een race koppeling, de hebo, ik wil nu ook een hebo vario. Ok, en ik kocht er eentje van Daniel@nrg.
De kleur beviel me ook niet echt, en er moest en zou wat anders op komen. Het werd: ......zwart/wit. Niet orgineel, maar wel mooi.
Ondertusen ook nog een uitlaat gekocht van niels en rens : een Hebo Gaar.
Meteen ff nieuwe Hebo demperwol ingezet.
Bij een poging mijn vario te monteren, haalde ik de v snaar eraf. En die kreeg ik er niet meer op, dus het werd een project. En zo stond het er erg lang bij.
Een kratje amstel hield het geheel bij elkaar.
Ik haalde mijn cilinder er voor het eerst af, en wat zag ik??? een zuiger, dat weet iedereen. Daarna kwam ik op het wilde idee om de startmotor toch maar eens te testen, nadat ik een los contactje weer had vastgezet. En ja, hoe raad je het, zuiger vloog tegen het carter en toen had je een getunede zuiger
Ondertussen heb ik ook nog een band laten monteren, die ik bij de scooter kreeg. En ja, mijn fabuleuse dealer wist mij weer te foppen, en 'm achterstevoren te monteren. Ikke was weer helemaal happy. Kon ik weer naar Doorn fietsen
Zo stond de scoot er dus een tijdje bij:
En toen heb ik zelf nog wat kapjes gespoten, en ik kan je vertellen, dat is nog best lastig
Die spoiler vond ik ook geen gezicht, dus eraf ermee. Maar dan hou je wel 2 prachtige gaten over in je kappen. Wat nu???? Tja er was maar 1 oplossing, polyester plamuur. En zo gezegt, zo gedaan.
Mijn opa kwam ook een keertje langs, dat leverde ook wat foto's op. Let niet op de kwaliteit, het is ingescant.
Mijn vader vertelde mij dat je niet zomaar een nieuwe zuiger kon monteren, ik dacht: Maar waarom dan niet??? Ik kreeg geen zinnig antwoord. Dus ik kocht een MPT getunde Airsal T6 50 CC. Later kwam ik erachter dat deze nogal hoogtoerig was en ooit 10.4 tovami Pk's heeft gescoord.
Bij de airsal zat een: bidalot kop, en een doppler zuiger.
Mijn lagers had ik ook al afgeschreven na de stunt met de getunde orginele zuiger, dus er moest een setje C3 lagers komen. Zo gezegt, zo gedaan
Ondertussen had ik mijn blok onder mijn scooter vandaan getoverd, en het was nogal vuil, dus ik heb het een beetje opgeknapt, met benzine en een kwast en een theedoek van mijn moeder(die ze nu nog zoekt )
Maar om een blok te splitsen moet je eerst het vliegwiel demonteren. Ik dacht, nou daar weet ik wel een trucje op: vliegwieltrekker. Dus ik naar de superdealer in Doorn, en er eentje bestelt. Maar gedurende een maand heb ik ongeveer 4 verkeerde trekkers meegekregen, dus uiteindelijk mijn 6E terrug geeist, en er eentje op scootparts bestelt.
Ondertussen, had ik ook nog wat Hebo demperwol gekocht, vloeibare pakking, zuigerstop, bandenwit en een malossi red sponge.
Maar toen was het zover, ik ging op vakantie. Terwijl ik naar de binnenstad reed om nog 2 potten hema wax te halen om mijn haar ook in frankrijk in het juiste model te houden, kwam ik net voor een bruggetje een spy tegen, ik dacht: he dat lijkt de mijne wel, zo gaar. Maar het bleek voor de kraak van de dag erna te zijn. Op de terugweg was de scooter al weg, maar de kappen lagen er nog. Dus ik nam mee: kilometerteller, zijkap, en een stuurkapje, de rest van de kappen waren toch gaar.
Vakantie
Toen ik terug kwam heb ik meteen mijn blok in 2'en gehakt. Dit leverde de volgende plaatjes op: 2 carterhelfden en een krukas.
Op carburateur gebied kon ik ook niet achterblijven, dus ik heb van een Project Beta een 19 mm DO gekocht, die ik reeds heb.
En nu ik wist dat de airsal toch wel een klein beetje blaasde, begon ik aan de hebo gara te twijfelen. En wellicht dat de airsal een bidalot S1 aan de tant mag voelen.
Ook heb ik nog ooit een chrome blauwe kickstarter van Jeroen met de area gekocht.
Het plamuren beviel mij wel, en ik dacht, ik ga in mijn beenschild de tassenhaak weghalen, en ja: zo gezegt, zo gedaan. Hier een paar foto's om het proces te laten zien.
Ik heb ondertussen ook een nieuwe Rito krukas gekocht. En nog wat wit race gaas.
Een lijstje van mijn setup:
Airsal 50 MPT tuned
Hebo Gaar --> bidalot s1
19 mm DO
Rito Krukas met C3 lagers
Hebo vario
MHR Delta Clutch
Malossi kevlar v snaar
Uiterlijk:
Carbon rem handles
Spoiler weg
Plaatje achterop het carter
Spatbord weg
Panty over de koplamp
Traanplaat
~wit gecoate velgen~
Dit was het, updates volgen, en LAAT een reactie achter
Last edited: