Honda Nsr Powerd by Malossi

Hans F. said:
idd, btw. als je ws. een echt snelle cilinder wilt kan je volgens mij beter op zoek gaan naar een HRC mbx cilinder

Hrc mbx cilinder nog nooit van gehoord...
Hrc begint toch pas bij 125cc maar kan het mis hebben hoor.
 
Die autisa cilinder is std echt enorm traag, std MBX80 kan het praktisch bijhouden.
En afwerking + wand zijn echt idioot slecht.
Wat me nog wel eens een interessante cilinder lijkt is de 74cc Gilardoni, met W-poort.
Maar die is ook bijna niet te vinden (al had twins dr een tijd terug 1 liggen, zei ralf iig)

std MBX80 cilinder moet je de vertex zuiger van een 55mm eurocilindro/athena in duwen, zuigertje is een 50 euro dacht ik.
Niet tunen na het opboren en dan rijden kun je ook mee lachen trouwens, ding had bij mij topvermogen @ 6K en na 8K was ie morsdood :D

Oude NSR van mij liep nog vrij aardig, met een bepaalde passagier achterop :)P), liep vanaf de 60km/u vrij hard weg vanaf een MB8 (was iets sneller dan std) met alleen de bestuurder van 60kg.
En daarna lekker met 110 over de dijk tussen zeewolde en harderwijk, joy joy...
En ding was ook aardig sneller dan een MTX-R met een 93 malossi (en aangepaste kop, gianelli uitlaat en nog wel wat spul).
Waren wel wat 70cc AM6jes die sneller waren, maar die konden dan weer niet met 4000rpm cruisen.
Ding draaide ik dacht net 8000rpm bij 90km/u.

Zat alleen ergens iets niet helemaal lekker, want het ding draaide ook niet meer dan 10000rpm, had ie er meer gedraaid, dan had het ding ws een ruim hoger vermogen gehad.
Verdenk de uitlaat en ontsteking dr van.
 
4x2 said:
Wat me nog wel eens een interessante cilinder lijkt is de 74cc Gilardoni, met W-poort.
Maar die is ook bijna niet te vinden (al had twins dr een tijd terug 1 liggen, zei ralf iig)

Die gilardoni die bij Twins lag heeft een maat van mij gekocht :)
En het is dus een geen w-poort wat gezegt wordt, maar een
ovaal met fluitpoorten.

Ojah en bij het zien van de foto van de autisa vind ik het ook niet echt een intressante cilinder meer als ik eerlijk moet zijn.
 
Dit is dus de cilinderkit die Hans bedoeld.

JHA 80cc Power Up Kit
JHAPowerUpKit.jpg

This kit properly tuned will without a doubt win championships.
Hand ported cylinder, big carb, race reed valve, and race exhaust.

Prijskaartje: $1499,-

19-11: En vandaag werd ik dus ook nog gebeld door EHT dat me cilinder klaar is. Dus hopelijk morgen ophalen.
En gister ook nog langs de lasser geweest.
En die gaat als het goed is vandeweek ook aan de gang :)

Ojah en Hans je hebt pm van me.
 
Last edited:
Update 1e post..

Heb er de laatste tijd niet zoveel meer aangedaan.
Laatst cilinder opgehaald :) En eindelijk wordt er aankomende week een nieuwe veerophanging en 2plaatjes voor de NS-1 steps gemaakt.
 
Heejjj

Even wat commentaar op de mallossi cilinder :

Cilinder is ceker niet geweldig als je hem vergelijk met speed enz enz .
Dat is wat naar mijn mening wat de meeste wel doen namelijk.
maar ik denk dat toen die cilinder ontworpen werd voor die schakel ze wat andere gedachtes er bij hadden .
Overigens vond ik de clinder op mijn ns1 niet slecht presteren .
Ik moest wel bij de krukas wissel andere lagers hebben want die pasten niet helemaal goed .(kan ook zijn dat blokje beetje ruim werd )
 
das volgens mij geen hrc cilinder maar een jha cilinder
niet dat t veel uitmaakt :p jha is de voorloper van hrc zegmaar.
en verder hoef je echt geen andere krukas om m pen 12 te hebben hoor.
kun je gewoon naaldlagertjes voor kopen die iets dikker zijn zegmaar zodat je gewoon pen 12 hebt.

en verder is die malossi uit de doos leuk... maar om het uiterste eruit te halen zou ik ook voor wat anders gaan... heb zelf gereden met een opgeboorde ns1 cilinder, met 55mm vertex zuiger.
dat in combinatie met opmaat uitlaat, 26mm mikuni, opmaat cilinderkop op squish, daytona cdi, boyesen membraan liep erg goed.
heb er zon 2000 km echt hard mee gereden, overal volgas ermee... en bij het openhalen zag alles er nog gewoon super uit... hoonsporen zag je nog zitten.
met zon snelle setup is een 5plaats koppeling wel aan te raden.

4 plaats koppelingen hield t bij mij net wel / net niet... en was met 4 nieuwe platen, en netjes ingeweekt en ff ingereden.
(als je een 5plaats koppeling wilt kun je inboxen)
 
Back
Top