Honda Nsr Powerd by Malossi

Nick@ZipSp

Wè zeetie
Hallo daar,

Ik zal proberen een project page te maken.

Nou ff een standaard verhaal:
Mijn scooterverleden begon dus z'n 2jaar geleden.
Zo je bent 16jaar en certificaat gehaald en je wil natuurlijk ook een scooter.
Heb dus in 2jaar tijd veel scooter versleten.
Maar aangezien ik een schakel intressanter vind.
Heb ik dus maar weer een schakel gekocht.

Maarja ik zal maar is beginnen over het project waar ik dus mee bezig ben.
Foto's van hoe ik de brommer kocht heb ik niet maar wel hoe die er naar een uurtje bij stond.

Zo Dus:

NSR5.jpg


NSR4.jpg


De velgen zijn in me andere brommer gezet daar zal ik binnekort ook wel is foto's van posten.

Maar wat doe je als je dus niks te doen hebt.
Juist je gaat wat spullentjes verzamelen.
Cilinder heb ik weggebracht naar Erik v/d Heuvel (EHT) om te laten opboren en honen. Aangezien me nieuwe zuiger 53.4mm is en me cil. 53mm
Onderandere nog een Stage 6 temp. meter overgehouden van me Zip SP

Hier een foto van paar onderdelen:

onderdelen.jpg


Foto van de Honda Crm Carters:

CrmBlok.jpg


Normaal zit er dus een pen13 as in een Crm blok.
Dat krukas moet er nog uit en wordt verwisseld met een MBX pen12 as.

Vandaag ook nog even wezen hobby'en.
Heb afgelopen zaterdag Honda NS-1 velgen, achterbrug, voorvork+kroonplaten, en remmerij gekocht.
Dat heb ik dus vandaag allemaal gemonteerd.

NSR1.jpg


NSR2.jpg


NSR3.jpg


Zoals je dus kunt zien is er optisch nog meer dan genoeg te doen.
Maar dan nu het motorische gedeelte.

Na lang te hebben nagedacht van hoe en wat.
Ben ik dus uitgekomen op de volgende setup:

Carters: Honda CRM 6bak*
Cilinder: Malossi 93cc + een uitgedraaide kop*
Uitlaat: Aangemeten waarschijnlijk door EHT
Membraam: Malossi 6kleps
Krukas: MBX pen12*
Spruitstuk: Malossi 26mm Schuin* en een rechte
Tandwielverhouding: 15/45 of 15/47
Onsteking: Standaard* of HPI 2005
Filter: nog niet bekend
Carburateur: 25mm Dell'orto*
Temp. meter: Stage 6*

Alles met * heb ik al
Ik moet dus nog enkele dingen kopen, zoals kill switch, recht spruitstuk, membraam, snelgas etc.

Optisch denk ik erover om er een Ghostrider Replica van te maken.

To do lijstje:
-Frame gereed maken dat er het een en ander gelast kan worden, zoals de veerophanging achter, links en rechts van het frame de voetsteun ophaning eraf slijpen. En een plaatje aan het frame laten lassen waar de schetsplaten van een NS-1 opgeschroefd kunnen worden.
-Spulletjes laten coaten.
-Spulletjes kopen.
-Misschien opzoek naar een andere radiateur
-Nadenken over het optisch gebeuren
-Cil ophalen als die klaar is
-Uitlaat laten maken

Foto van de Cilinder:
Malossi 93cc
Malossi93.jpg


Binnekort weer een update.

Laterzzz
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

JasperdB said:
ik wil niet vervelend doen ofzo :p

maar is dat geen NS1 ipv een NSR ?

Vervelend doe je niet hoor :)

Nee dit is geen NS-1 maar een NSR.
Ik heb dus wel de velgen, voorvork en achterbrug + remmerij van een NS-1 erin gezet.
 
ut "klinkt" allemaal wel lache, alleen wat versta je onder Ghostrider replica? Je kappen alleen zwart spuiten of geheel andere kappen enz?...

iig veel suc6 gr Pim.
 
@Ralf, mbx carters zijn tot '92 gemaakt CRM74 zijn ze volgens mij pas in +- '94 mee begonnen. Maar ik kon dit blokje ook van een maat van me overnemen voor een leuk prijsje :) En de pen13 as gaat eruit en wordt vervangen voor een Mbx pen12 as

@Pim, Optisch ben ik er nog niet echt overuit hoe en wat. Een Ghostrider repl. lijkt me wel leuk. Maar het is nog niet zeker of het dat ook gaat worden.

@Bullet-x, En waarom zou volgens jou de malossi cil. niet bepaald geweldig zijn?
Omdat je uit een ns-1 of mbx cil. (opgeboord en) uitgewerkt veel meer kunt halen.
 
@Nelly: Nee je moet gewoon de sensor van stage 6 gebruiken.
@Wheely king: Thnx bart, komt goed :D Ik zie je binnekort wel weer.

To do lijst voor deze week:
-Bezoekje nemen langs de lasser om een afspraak te maken, en alvast wat dingen door nemen.
-Wat dingen opmeten voor een 180cc radiateur teminste als ik de afmeting heb door gekregen.
-En eigelijk nog wat spullen kopen/bestellen
 
hee nick,

Lang gelede..
Leuk project met schakelbrommer. Ben er zelf ook jaren mee bezig geweest..

Ik zal morgen wel eens kijken voor afmetingen van 180runner en 180 dna rad.
dan laat ik je dat wel weten.

Ik kom binnekort ook nog een x langs, dat roep ik nu al bekant jaar, maar nu komt er echt wat van.. hahaa

veel succes met de nsr,

spreek je Laterzz
 
Nick@ZipSp said:
@Ralf, mbx carters zijn tot '92 gemaakt CRM74 zijn ze volgens mij pas in +- '94 mee begonnen. Maar ik kon dit blokje ook van een maat van me overnemen voor een leuk prijsje :) En de pen13 as gaat eruit en wordt vervangen voor een Mbx pen12 as

NS-1/CRM blok heeft dacht ik wat mooiere afgewerkte spoelkanalen in het blok zelf, maar weet niet zeker of ze ook de 8205 krukaslagers hebben (de MTX80RII wel en die krukaslagers zijn 20 euro p/s en alleen via honda zelf te krijgen...)
Verder is die nieuwe ontsteking dacht ik niet te verzetten (dremelpower :p), al hebben ze dacht ik wel een CDI zonder enorme dip rond de 7K.

@Bullet-x, En waarom zou volgens jou de malossi cil. niet bepaald geweldig zijn?
Omdat je uit een ns-1 of mbx cil. (opgeboord en) uitgewerkt veel meer kunt halen.

Malossi cilinder vind ik duur voor wat ie levert, heb zelf erg leuke ervaringen met een opgeboorde getunede originele cilinder (naar 55mm, dus 98cc).
topvermogen van 15,9PK bij 9500rpm en al 7PK bij 6000rpm.
Dat met std ontsteking (wel idioot ver vervroegd), 24mikuni rond en tecno uitlaatje.
Haalde je ook een verbruik mee van 1:30 als je enigszins normaal deed.

Radiateur heb ik gebruikt van een Suzuki RG80, is met wat simpel gebeun erg leuk passend te krijgen en koelt stukken beter (30 graden buiten, temperatuurmeter kwam niet voorbij de 1e verdikking, met de ori rad zat ie meteen aan het einde bij wijze van spreken).

Kop heb ik uit laten draaien, squishrand aan laten passen en dr een o-ring in laten zetten (buitenste rand met vloeibare pakking), daardoor kon je tenminste een normale squish krijgen, wat lastig gaat met de ori koppakkingen van 1,5mm dik :p.
 
heb vandaag even wat opgemeten voor je:

afmetingen radiateurs
Runner 180: 320x170x35
DNA 180: 250x220x35

heb ze beide liggen. beide zijn met de ventilator er nog aan.

Ik hoor het vanavond ofzo wel van je
 
leuk project hoor.

altijd leuk om te zien dat de schakels ook nog leven.(ziet het eik liever)

maar ik heb er idd ook comentaar op de cilinder.
de malossi heeft idd een gietijzeren wand.
met ovaale poort.
dit is naar mijn mening niet echt gewellidig.

dan kan je beter. je orgineel 80 tunen.

persoonlijk zou ik opzoek gaan naar dit

http://freefilehosting.net/bin/?id=qdv3lq/Q

100cc Autisa, Gegoten alu, met nicasil wand.

een stuk leuker + dat het vilinder is.
 
Okeej het is jammer dat de cilinder van gietijzer is.
En ook nog een ovale poort heeft.
Maar toch presteert zo'n cilinder goed naar mijn mening.

Ik heb er ook aan gedacht om een NS-1 cilinder te nemen en dan
laten opboren en uitwerken. Misschien dat ik dat in de toekomst nog wel doe.
Maar nu vragen jullie je zeker af waarom ik dat dan niet gelijk gedaan heb.
Daar kan ik heel kort over zijn :) Ik had de malossi al een tijdje op de plank liggen.

Een autisa 55mm is opzich ook een leuke cilinder naar wat afwerking.
Alleen jammer dat ze vrij schaars zijn.
En naar mijn weten nergens meer te koop.

Ojah en bedankt Kevin voor het opmeten van de radiateurs.
Spreek je vanavond nog wel.
 
Back
Top