Nick@ZipSp
Wè zeetie
Hallo daar,
Ik zal proberen een project page te maken.
Nou ff een standaard verhaal:
Mijn scooterverleden begon dus z'n 2jaar geleden.
Zo je bent 16jaar en certificaat gehaald en je wil natuurlijk ook een scooter.
Heb dus in 2jaar tijd veel scooter versleten.
Maar aangezien ik een schakel intressanter vind.
Heb ik dus maar weer een schakel gekocht.
Maarja ik zal maar is beginnen over het project waar ik dus mee bezig ben.
Foto's van hoe ik de brommer kocht heb ik niet maar wel hoe die er naar een uurtje bij stond.
Zo Dus:
De velgen zijn in me andere brommer gezet daar zal ik binnekort ook wel is foto's van posten.
Maar wat doe je als je dus niks te doen hebt.
Juist je gaat wat spullentjes verzamelen.
Cilinder heb ik weggebracht naar Erik v/d Heuvel (EHT) om te laten opboren en honen. Aangezien me nieuwe zuiger 53.4mm is en me cil. 53mm
Onderandere nog een Stage 6 temp. meter overgehouden van me Zip SP
Hier een foto van paar onderdelen:
Foto van de Honda Crm Carters:
Normaal zit er dus een pen13 as in een Crm blok.
Dat krukas moet er nog uit en wordt verwisseld met een MBX pen12 as.
Vandaag ook nog even wezen hobby'en.
Heb afgelopen zaterdag Honda NS-1 velgen, achterbrug, voorvork+kroonplaten, en remmerij gekocht.
Dat heb ik dus vandaag allemaal gemonteerd.
Zoals je dus kunt zien is er optisch nog meer dan genoeg te doen.
Maar dan nu het motorische gedeelte.
Na lang te hebben nagedacht van hoe en wat.
Ben ik dus uitgekomen op de volgende setup:
Carters: Honda CRM 6bak*
Cilinder: Malossi 93cc + een uitgedraaide kop*
Uitlaat: Aangemeten waarschijnlijk door EHT
Membraam: Malossi 6kleps
Krukas: MBX pen12*
Spruitstuk: Malossi 26mm Schuin* en een rechte
Tandwielverhouding: 15/45 of 15/47
Onsteking: Standaard* of HPI 2005
Filter: nog niet bekend
Carburateur: 25mm Dell'orto*
Temp. meter: Stage 6*
Alles met * heb ik al
Ik moet dus nog enkele dingen kopen, zoals kill switch, recht spruitstuk, membraam, snelgas etc.
Optisch denk ik erover om er een Ghostrider Replica van te maken.
To do lijstje:
-Frame gereed maken dat er het een en ander gelast kan worden, zoals de veerophanging achter, links en rechts van het frame de voetsteun ophaning eraf slijpen. En een plaatje aan het frame laten lassen waar de schetsplaten van een NS-1 opgeschroefd kunnen worden.
-Spulletjes laten coaten.
-Spulletjes kopen.
-Misschien opzoek naar een andere radiateur
-Nadenken over het optisch gebeuren
-Cil ophalen als die klaar is
-Uitlaat laten maken
Foto van de Cilinder:
Malossi 93cc
Binnekort weer een update.
Laterzzz
Ik zal proberen een project page te maken.
Nou ff een standaard verhaal:
Mijn scooterverleden begon dus z'n 2jaar geleden.
Zo je bent 16jaar en certificaat gehaald en je wil natuurlijk ook een scooter.
Heb dus in 2jaar tijd veel scooter versleten.
Maar aangezien ik een schakel intressanter vind.
Heb ik dus maar weer een schakel gekocht.
Maarja ik zal maar is beginnen over het project waar ik dus mee bezig ben.
Foto's van hoe ik de brommer kocht heb ik niet maar wel hoe die er naar een uurtje bij stond.
Zo Dus:
De velgen zijn in me andere brommer gezet daar zal ik binnekort ook wel is foto's van posten.
Maar wat doe je als je dus niks te doen hebt.
Juist je gaat wat spullentjes verzamelen.
Cilinder heb ik weggebracht naar Erik v/d Heuvel (EHT) om te laten opboren en honen. Aangezien me nieuwe zuiger 53.4mm is en me cil. 53mm
Onderandere nog een Stage 6 temp. meter overgehouden van me Zip SP
Hier een foto van paar onderdelen:
Foto van de Honda Crm Carters:
Normaal zit er dus een pen13 as in een Crm blok.
Dat krukas moet er nog uit en wordt verwisseld met een MBX pen12 as.
Vandaag ook nog even wezen hobby'en.
Heb afgelopen zaterdag Honda NS-1 velgen, achterbrug, voorvork+kroonplaten, en remmerij gekocht.
Dat heb ik dus vandaag allemaal gemonteerd.
Zoals je dus kunt zien is er optisch nog meer dan genoeg te doen.
Maar dan nu het motorische gedeelte.
Na lang te hebben nagedacht van hoe en wat.
Ben ik dus uitgekomen op de volgende setup:
Carters: Honda CRM 6bak*
Cilinder: Malossi 93cc + een uitgedraaide kop*
Uitlaat: Aangemeten waarschijnlijk door EHT
Membraam: Malossi 6kleps
Krukas: MBX pen12*
Spruitstuk: Malossi 26mm Schuin* en een rechte
Tandwielverhouding: 15/45 of 15/47
Onsteking: Standaard* of HPI 2005
Filter: nog niet bekend
Carburateur: 25mm Dell'orto*
Temp. meter: Stage 6*
Alles met * heb ik al
Ik moet dus nog enkele dingen kopen, zoals kill switch, recht spruitstuk, membraam, snelgas etc.
Optisch denk ik erover om er een Ghostrider Replica van te maken.
To do lijstje:
-Frame gereed maken dat er het een en ander gelast kan worden, zoals de veerophanging achter, links en rechts van het frame de voetsteun ophaning eraf slijpen. En een plaatje aan het frame laten lassen waar de schetsplaten van een NS-1 opgeschroefd kunnen worden.
-Spulletjes laten coaten.
-Spulletjes kopen.
-Misschien opzoek naar een andere radiateur
-Nadenken over het optisch gebeuren
-Cil ophalen als die klaar is
-Uitlaat laten maken
Foto van de Cilinder:
Malossi 93cc
Binnekort weer een update.
Laterzzz
Last edited: