Scooterforum.net Romano uitlaattest

Omdat niet iedereen een tandriem heeft.

En er zijn er nog minder die hem EN voor mina EN voor piaggio hebben :) En een tandriem is niet perse nodig om te kunnen testen, zonder kom je ook een heel eind, bij een tandriem kan je wel zuiverder testen, en zelfs de allerkleinste verschillen ontdekken. Maar tussen uitlaten zit meestal zoveel verschil dat dit met een geblokkeerde vario ook prima is te zien. De testen zoals die bij ons zijn gedaan en zoals bij Marco zal een tandriem weinig verschil geven wat resultaten betreft, tuurlijk zal de powerband etc net even iets anders lopen, maar een uitlaat wordt niet ineens beter ten opzicht van een ander.

Dus de uitlaat-test in de prullenbak gooien zoals de RR-tuning man beweert is natuurlijk een beetje overdreven...
 
Neem aan dat de pijptest bij marco is gedaan. Uit deze post blijkt dat hij er wel degelijk 1 heeft.

Klopt, heeft hij ook wel liggen. Weet alleen niet 100% zeker of dit een Minarelli of een Piaggio was. Volgensmij Minarelli...

Zie bovenstaande reactie van Pronk. :)
 
En er zijn er nog minder die hem EN voor mina EN voor piaggio hebben :) En een tandriem is niet perse nodig om te kunnen testen, zonder kom je ook een heel eind, bij een tandriem kan je wel zuiverder testen, en zelfs de allerkleinste verschillen ontdekken. Maar tussen uitlaten zit meestal zoveel verschil dat dit met een geblokkeerde vario ook prima is te zien. De testen zoals die bij ons zijn gedaan en zoals bij Marco zal een tandriem weinig verschil geven wat resultaten betreft, tuurlijk zal de powerband etc net even iets anders lopen, maar een uitlaat wordt niet ineens beter ten opzicht van een ander.

Dus de uitlaat-test in de prullenbak gooien zoals de RR-tuning man beweert is natuurlijk een beetje overdreven...

Feit is wel dat er nu iets duidelijk niet klopt, want 25 en 23 pk is nogal een verschil (niet verwaarloosbaar in ieder geval).
Of dat met een tandriem op te lossen is, is een tweede, want de software moet het koppel berekenen op basis van het gemeten vermogen. Ik denk dat het daar is misgegegaan.

Een eventuele slipcorrectie zou van toepassing moeten zijn op zowel het vermogen als koppel, het kan niet zo zijn dat het op 1 van deze twee wordt toegepast, dat slaat nergens op.
 
waarom word er sowieso een slipcorrectie toegepast, als er beweert word dat er geen slip is? Is dat om t vermogen wat hoger te krijgen? Slip kan je makkelijk controleren als je de motorrpm grafiek uitzet tegen de rol rpm ..
 
Romano Type RS Piaggio

attachment.php



Momenteel nog bezig met de demper en afwerking.
Uitlaatje ziet er toch best goed uit. :W
 

Attachments

  • TYPE RS.JPG
    TYPE RS.JPG
    26.2 KB · Views: 1,437
Piaggio model gaat richting Boern'schuur Tuning. :+ Minarelli model komt wederom mijn kant op.

@EGT, kan nog beter inderdaad, maar vergeleken met het vorige model is het een vooruitgang. :p
 
We zien het wel dan, zal me Open-70 hok met Speed cilinder is ff reanimeren en kijken wat deze pijp erop doet vergeleken bij wat andere pijpen :)
 
waarom word er sowieso een slipcorrectie toegepast, als er beweert word dat er geen slip is? Is dat om t vermogen wat hoger te krijgen? Slip kan je makkelijk controleren als je de motorrpm grafiek uitzet tegen de rol rpm ..

Waarschijnlijk zal de slipcorrectie op basis van dat gegeven corrigeren, natuurlijk is het geen vaste factor. Alleen vraag ik me af hoe je vermogensverlies kan berekenen uit slip.
 
Ik vind de bocht ook nog niet echt netjes uitzien. De lasnaden zijn daarintegen wel erg netjes.

Mja, wat wil je... Het is óf een bocht opbouwen uit 10+ stukken om een vloeiend geheel te krijgen, of een bocht oppompen ala ABT. Verschil zien we terug in de prijs, net als een DPR uitlaat.

DPR uitlaten scoren ook goed op Piaggio... (DPR Team 06 scoort tenslotte ook 23+ pk).
 
Waarschijnlijk zal de slipcorrectie op basis van dat gegeven corrigeren, natuurlijk is het geen vaste factor. Alleen vraag ik me af hoe je vermogensverlies kan berekenen uit slip.


nee klopt het is geen vaste factor, wordt berekend aan de hand van (gear) ratio (dacht ik)

iig laat de crew van XSH dan ff grafieken posten zonder slip :)
 
Mja, wat wil je... Het is óf een bocht opbouwen uit 10+ stukken om een vloeiend geheel te krijgen, of een bocht oppompen ala ABT. Verschil zien we terug in de prijs, net als een DPR uitlaat.

DPR uitlaten scoren ook goed op Piaggio... (DPR Team 06 scoort tenslotte ook 23+ pk).

Hij zou idd gewoon de bocht uit meer conussen kunnen maken om een vloeiender geheel te krijgen.
 
Back
Top