Aerox-Evo70
No Title
waarom wil je het vloeiender.
geeft dat meer vermogen ?
geeft dat meer vermogen ?
Waarschijnlijk zal de slipcorrectie op basis van dat gegeven corrigeren, natuurlijk is het geen vaste factor. Alleen vraag ik me af hoe je vermogensverlies kan berekenen uit slip.
Dat kan ook niet want je weet nooit hoeveel koppel er op de krukas wordt geleverd.
Stel je riem gaat slippen bij 15Nm, hoe moet die testbank dan weet of er op de krukas 500Nm of 20 Nm wordt geleverd?
Dat kan ook niet want je weet nooit hoeveel koppel er op de krukas wordt geleverd.
Stel je riem gaat slippen bij 15Nm, hoe moet die testbank dan weet of er op de krukas 500Nm of 20 Nm wordt geleverd?
Even een opmerking tussendoor, maar die uitlaat die er nu is getest, met die hoekige bocht, die doet het dus slechter dan de andere getesten uitlaten, zoals er al werd voorspeld. Waarom aapt die Romano niet gewoon een DPR na? Dat zou ik toch zeker doen als ik zelf een uitlaat zou gaan ontwerpen, want dan weet je dat het sowieso best wel snor zit...
En dan kom die Romano nu met een uitlaat waarvan de bocht meer rond is, ja hehe! logisch of niet! Iedereen kan dat toch verzinnen als je naar de betere uitlaten kijkt?
Je stelt dit in door eerst een run te maken en constant op een snelheid tussen 50-75 een constante te houden, hierbij kan je dan de gear ratio (slip) instellen. Aan de hand daarvan berekent de software dit.. wil je het axact weten kan je contact opnemen met dynojet te goed
Exact zal het ook nooit zijn, maar zo krijg je wel een goed onderling vergelijk, dat is wat je toch uiteindelijk wilt ?
Je stelt dit in door eerst een run te maken en constant op een snelheid tussen 50-75 een constante te houden, hierbij kan je dan de gear ratio (slip) instellen. Aan de hand daarvan berekent de software dit.. wil je het axact weten kan je contact opnemen met dynojet te goed
Exact zal het ook nooit zijn, maar zo krijg je wel een goed onderling vergelijk, dat is wat je toch uiteindelijk wilt ?
Koekoek Lekker boeiend. Hij komt zometeen toch wel weer met een reden waarom de metingen niet toereikend zijn.
No offence verder, maar deze meting voldoet prima voor een uitlatenvergelijk. Ok, er zal een bepaald percentage niet van kloppen ivm. de slip, maar niet iedereen heeft beschikking over een tandriem.
Edit: Dit slaat dus op Johan. Vind je een prima vent, maar je bent goed in het bekritiseren van andermans werk. Doet er eindelijk eens iemand wat voor het forum, is het weer niet goed.
Voorstel: Anders dan neem je even contact op met iemand van Romano, en regel je zelf even zo'n pijp. Dan zie ik graag het verschil tussen de metingen via een tandriem, itt. Marco/Pronk z'n metingen. Is die discussie ook gelijk de wereld uit.
Komt er dalijk het verwijt dat niet elke pijp met dezelfde aantal draaiuren van de zuiger gemeten is, de bougie meer versleten was, de band een andere temperatuur had, de ..........
Dus met andere woorden wil je nu beweren dat de tests die gedaan zijn niet uitwijzen wat wij al die tijd al beweerden? Lijkt me toch, ookal is er zonder tandriem getest, dat deze test wél dusdanig betrouwbaar is om je kunnen concluderen dat de Romano uitlaat niet beter kan presteren dan een Yasuni C21.
Door dat argument is tenslotte deze test opgezet...
"er zal een bepaald percentage niet kloppen ivm slip"