Scooterforum.net Romano uitlaattest

Producten zijn der ook om te verbeteren. Als je het vergelijkt met bestaande zal deze uitlaat ook voor de prijs minder zijn. Maar zal niet het laatste zijn wat we van Romano horen, ben toch wel benieuwd naar de Piaggio pijp.
 
Mooi verslagje BojT, en Marco ook bedankt voor deze test :) Zoals verwacht idd dus iets minder prestaties, maar in principe vind ik de prijs/kwaliteit verhouding nog nieteens zo slecht. Maar de grote verhalen over deze uitlaat zijn dus niet echt op de realiteit gebaseerd. Maar ik vind het nogsteeds een van de 'mooiste' uitlaten ;)

De piaggio versie die uit gaat komen schijnt wel weer een stukje anders te zijn, dus ben daar erg benieuwd naar, gelukkig kunnen we die gewoon zelf testen in ' huize-boerenschuurtuning ' ;)
 
Ook nog wel een merkwaardige opmerking...

De XSH roost die we getest hebben die op exact het zelfde toerental het hoogste vermogen en hoogste koppel afgeeft... :rolleyes: :W
 
Ook nog wel een merkwaardige opmerking...

De XSH roost die we getest hebben die op exact het zelfde toerental het hoogste vermogen en hoogste koppel afgeeft... :rolleyes: :W

Ten eerste; goed dat dit getest wordt.
En wat heeft die Roost/XSH pijp een brede powerband! Toerental loopt echt lang door.

Echter, het koppel en/of het vermogen klopt niet van deze pijp.
Simpelweg omdat een koppel van 12.6 NM bij 14091 rpm resulteert in een vermogen van 25.2 pk bij dit toerental.
Daarnaast is het natuurlijk onwaarschijnlijk dat het koppel en vermogen op exact hetzelfde toerental piekt. Misschien een bug in de software of zo???
 
Ik heb geen idee hoe en wat... :)

Andere roost pijp is ook getest, kwam een wat mindere grafiek uit en veel minder hoogtoerig. Het gekke is ook dat deze xsh Roost de bank op ging met de woorden van marco: "Kunnen deze kutpijp ook nog wel even proberen".

Powerband is inderdaad om van te smullen, heerlijk doortrekken. 8)
 
Ten eerste; goed dat dit getest wordt.
En wat heeft die Roost/XSH pijp een brede powerband! Toerental loopt echt lang door.

Echter, het koppel en/of het vermogen klopt niet van deze pijp.
Simpelweg omdat een koppel van 12.6 NM bij 14091 rpm resulteert in een vermogen van 25.2 pk bij dit toerental.
Daarnaast is het natuurlijk onwaarschijnlijk dat het koppel en vermogen op exact hetzelfde toerental piekt. Misschien een bug in de software of zo???

Ik denk persoonlijk dat het door de slipcorrectie komt, want zoals je idd zegt het koppel zou dan geblokt bij elke pijp te hoog zijn...

al met al kun je het onderling zo wel goed vergelijken en uiteindelijk gaat het er toch om hoe het op rollen doet..

De roost pijp geeft idd een extreem brede powerband, helaas had ik de nieuwe testpijp nog niet ontvangen want deze zou hoogstwaarschijnlijk nog beter presteren.. De geteste pijp kakt nog wat in rond de 14500 en klimt dan weer op, met wat kleine aanpassingen zouden we dit rechtkunnentrekken in wat meer vermogen, maar dat test is zo spoedig mogelijk :)
 
Deze test kan je eigenlijk direct in de prullenbak gooien want er is wederom geen gebruik gemaakt van een goede tandriem waardoor er boven de 12.5 Nm slip optreedt.

Als je nou een testbank koopt van duizenden euro's, een testhok maakt, alle spullen hebt om te tunen, dan maak je toch ook een fatsoenlijke tandriem?
 
Een C21 met een chroom laag ? Niet echt origineel.

Wel logisch dat er een beter? (breder)resultaat wordt gehaald met een uitlaat op bep. specificatie volgens getunde cilinder.
 
Hey...er is nu op 2 verschillende testbank, op 3 verschillende cilinder, vergeleken met 1 verschillende uitlaten. Overal kwam hij er als slechtste uit in principe. Denk dat het verhaal nu wel duidelijk is heh? Als het goed is krijg ik (als deze uit is) de nieuwe romano uitlaat opgestuurd, verbeterd, en piaggio versie. Als ik een piaggio versie heb kan deze gewoon bij ons op de bank met tandriem worden gemeten. Dus dan is iedereen tevreden ;)
 
Back
Top