Scooterforum.net Romano uitlaattest

Heb ik Bas al over gesproken. Hij is er van op de hoogte en zou navragen of Romano zijn uitlaat nog iets langer zou kunnen missen zodat die pijp hier op de bank gezet kon worden. :)
 
Met 2fast wil het ook wel hoor !! het is erg afhankelijk welke dikte ring je gebruikt, je v-snaar moet zo staan dat hij in de vario net iets lager hangt als achter in de poulies..

Hangt de snaar te laag in de vario = zeker slip
hangt de snaar te hoog in de vario = te lange meting loopt uit de vertanding

ps: ik heb al eens eerder aangeboden zo'n romano pijpje te testen hier.. heb genoeg minarelli speed/evo blokken die wekelijks op de bank gaan waar dat even op getest kan worden :)


Het kan zijn dat het op een kleine tovami wel wil, maar op mijn bank niet aangezien mijn massatraagheid nogal hoger is. Daardoor is de belasting op de overbrenging hoger en daardoor eerder slip:)
 
Heb ik Bas al over gesproken. Hij is er van op de hoogte en zou navragen of Romano zijn uitlaat nog iets langer zou kunnen missen zodat die pijp hier op de bank gezet kon worden. :)

PM mij anders maar zodra je iets van Bas hebt gehoord, aangezien de uitlaat hier ligt. Dan stuur ik hem wel naar je op, de enige hoop die ik nog had op een minarelli blok is nu ook in duigen gevallen. Zo kut dat iedereen gelijk ze hok uitelkaar sloopt na het seizoen :D

Als jullie inderdaad genoeg mina blokken hebben staan is het natuurlijk zinloze moeite voor mij om een goed lopend blok te vinden, dus wat mij betreft is het prima.

Ik heb wel een mooi aanbod gekregen van de Karsemeier-knaapjes ;) Maar dan moeten die helemaal vanuit Zeewolde naar Zoetermeer/Stompwijk rijden, dus dat is dan ook een beetje moeilijk doen als het makkelijk kan. Ik hoor het wel van je Bojt :)
 
Ik heb wel een mooi aanbod gekregen van de Karsemeier-knaapjes ;) Maar dan moeten die helemaal vanuit Zeewolde naar Zoetermeer/Stompwijk rijden, dus dat is dan ook een beetje moeilijk doen als het makkelijk kan. Ik hoor het wel van je Bojt :)


Ze wonen in Harderwijk pronkie, ik woon in zeewolde. Dus je komt maar hier met die uitlaat en dan gaan we hem daar testen ;)
 
Ik heb er voorlopig geen tijd voor, en ik kan ook geen fatsoenlijk mina blok in de buurt vinden, dus er is besloten om de uitlaat naar onze minarelli vrienden BojT & Marco te sturen, dan kunnen zij hem op een goed lopend blokje testen, en verschillende ' bekendere' uitlaten vergelijken. Verslag volgt waarschijnlijk eind volgende week, toch BojT?
 
Als het goed is word er idd aankomende week met een speedblok gebankt, lukt dit niet dan zorg ik wel voor een ander speedblok die we kunnen testen (mina)
 
Ik heb er voorlopig geen tijd voor, en ik kan ook geen fatsoenlijk mina blok in de buurt vinden, dus er is besloten om de uitlaat naar onze minarelli vrienden BojT & Marco te sturen, dan kunnen zij hem op een goed lopend blokje testen, en verschillende ' bekendere' uitlaten vergelijken. Verslag volgt waarschijnlijk eind volgende week, toch BojT?

Klopt. :)

@ Thijs, ik heb ook nog wel een evo blok en een Pro Race blok liggen. Moet alleen een ontsteking op en in elkaar gezet worden. Maar dat is in 2 uurtjes ook wel klaar. :)
 
Ik heb even gezocht, maar dit is de enige foto die ik kon vinden met de uitlaten erop. D.J. heeft er nog wel meer geloof ik.

IMG_6470.JPG


Jammer dat ik die banaan smiley niet kan vinden, maar de uitlaat deed het opzich best goed! :W
 
Heb vanmiddag de uitlaat ontvangen. Morgen gaan we testen. :)


Uitlaat ziet er best goed uit, lasnaden zijn mooier dan van een dpr. De bocht vind ik alleen wel om te huilen. Had er meer van verwacht. :) Na het weekend zal er een testverslag volgen.
 
Boj, jij hebt een mina-versie? Wie heeft/waar is de pia versie? Joel gaat namelijk binnenkort ook wat pijpen op de 2fast testen. Geen probleem als die romano-uitlaat er ook even onderkomt. PM me maar

gr,,
 
pijp had ook onder onze sonics getest kunnen worden:)
ben benieuwd wat ie gaat doen!

bob onder ricks account

Ik heb jullie zeer vriendelijke aanbod ook genoemd op de vorige pagina ;) Ik had er zelf geen tijd voor ivm tentamens..vandaar. Anders hadden we ff gezellig een avondje kunnen banken ;)
 
Boj, jij hebt een mina-versie? Wie heeft/waar is de pia versie? Joel gaat namelijk binnenkort ook wat pijpen op de 2fast testen. Geen probleem als die romano-uitlaat er ook even onderkomt. PM me maar

gr,,

Ik heb de mina versie inderdaad. Zoals ik begrepen had was er nog geen piaggio versie.
 
Testverslag Romano uitlaten test @ XSH Tuning

Vanavond zijn we druk geweest met het testen van verschillende uitlaten waaronder ook de Romano Type R. Deze uitlaat hebben we vergeleken met de op dit moment concurrerende uitlaten.

- ABT '07
- Yasuni c21
- Roost XSH


Op het moment dat ik de uitlaat ontvangen en uitgepakt had viel de bocht mij direct op. De uitlaat zelf zag er verder erg goed uit. Wanneer er meer aandacht besteed was aan de bocht denk ik dat er toch wel een sterk product op de markt gebracht kan worden.

De tests die we gedaan hebben wezen dit ook uit. De Romano uitlaat scoorde aanzienlijk minder dan de bovengenoemde uitlaten.
We hebben de uitlaten getest op de volgende setup:

Speed 7t XSH Tuned
Keihin 28mm XSH Tuned
Carters XSH
Malossi Overrange 2005
Malossi MHR Eprom
etc, etc.



De uitlaten zijn direct achter elkaar getest. Hierdoor zijn de temperatuurverschillen, luchtvochtigheid etc minimaal gebleven. De resultaten zijn hierdoor uiterst nauwkeurig. Met elke uitlaat zijn 6 runs gemaakt tussen 40 en 55 graden, van deze 6 runs hebben we telkens de beste grafiek gepakt.


Hieronder valt de grafiek te zien en tevens een foto van de geteste uitlaten.
Scores:
Romano Type R: 21,4Pk / 11,9Nm
ABT '07: 22,7Pk / 12,5Nm
Yasuni c21: 23,1Pk / 12,3 Nm
Roost XSH: 23,1Pk / 12,6Nm



[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=23719&d=1195240276[/ir]

De uitlaten:
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=23720&stc=1&d=1195241205[/ir]




Hoop dat de gegeven informatie nuttig is. Iedereen kan hieruit verder zelf zijn conclusie trekken. :)
 

Attachments

  • Uitlaattest romano.jpg
    Uitlaattest romano.jpg
    156.9 KB · Views: 1,726
  • DSC_151.JPG
    DSC_151.JPG
    144.3 KB · Views: 686
Last edited:
Back
Top