Motor & Motorrijden #34

Status
Not open for further replies.
Vergis je niet, dat is lang niet altijd even makkelijk! Vooral bij standaard pijpen wil het nog wel eens lastig zijn



Ja, maar wie gaat nou zn stnd pijp inkorten. Ja stuntrijders misschien :p

Heb je welleens gevoeld hoe zwaar zo'n ding is, en zit geen losse huls omheen etc. Natuurlijk is het dan een stuk moeilijker.
 
Ik weet nog wel dat ik samen met een vrouwtje moest afrijden voor avb.
En zij ging de mist al in met de eerste oefening.. en dat was lopen met de motor :')

Toen wist ik al dat zij het niet ging halen..

Ik was binnen twee tellen klaar en had alles goed.. Zij had er al iets van 10 lessen opzitten en ik een stuk of 4 :+

Dus het kan heel lastig zijn voor sommige mensen blijkbaar..
 
Truus die ook examen deed tegelijk met mij deed langzame slalom 2x fout en die gozer rekende hem gewoon goed omdat ie in een goede bui was lol :p

AVD dus binnenkort, op zoek naar een bike :)
 
Op je 72e nog motorrijden, en dan ook nog eens op zo'n fiets. Petje af voor die man. Jammer voor hem dat dat nu stopt.

Laatst op tv was een man van in de 80, die nog regelmatig motorrijles gaf!

Edit: bijna goed: hij is 79 :D

http://www.zie.nl/video/opmerkelijk/79-jarige-is-oudste-motorinstructeur/m1azv2afs6sm

Die instructeur ken ik (en ja, hij kent mij ook). Frits heeft zijn rijschool inmiddels wel overgedragen aan zijn zoon (Mark) trouwens. Zit hier een dorp verderop.

Hij gaat nog steeds trouw elke dag door weer en wind op de motor :W
 
Mijn voorganger bij AVB raakte toen in paniek, liet de koppeling schieten en reed zo de helling omhoog naast de McDonalds bij het Gelredome. Sloeg strak achterover met motor en al :D


Ik reed gelukkig foutloos. In de les was het altijd (aan)kloten :p
 
Mn vader is t/m vorig jaar KNMV VRO instructeur geweest, tot 2000 eigen rijschool gehad, en is nu in dienst van een andere rijschool.

Toen ik 18 werd heb ik dus een oude les motor gekocht (ER-5), en heb gewoon les van mn pa gekregen (naar de TT met een L onder mn kentekenplaat en oortje in, en gaaaan)

Maar voor ik examen in AVB en AVD zou doen, wou zijn werkgever me toch ff zien rijden. Speciaal om die reden, had mn vader me geleerd om de 8tjes met 1 hand aan het stuur te rijden:D
Vlak voor ik het examen had, werd me toch verteld dat ik dat beter niet kon doen, omdat de examinator me anders miss een uitslover vond, en me super streng zou beoordelen :+
 
Ik reed gelukkig foutloos. In de les was het altijd (aan)kloten :p

Haha mooi is dat ja, op de weg terug vanaf Alkmaar naar Haarlem reed m'n lespartner dus ook de hele tijd 90 waar je 120 mocht en de instructeur bleef achter haar aan tuffen en ik reed een heel stuk vooruit steeds, 160-170 aangetikt in de tunnel bij Beverwijk, koppen doen draaien met m'n leshempje etc aan 8P
 
Ik vond het ook een sport om door oranje te karren en vervolgens horen: shit rood, we zien mekaar over 5km bij die en die afslag.

Vrij les, kraan open! Iedereen kijken, dik in de toeren, wel een L erop, geen instructeur :W
 
Ja dat van oranje flik ik ook altijd haha, op de weg terug hoor ik vaak ik zie je wel bij de rijschool terwijl het nog een kwartier rijden is :p

Ik les trouwens op een ER-5, en vrijwel iedereen anders die examen deed daar kwamen aantuffen op een ER-6N, dikke bak!

kawasaki_er6n_2009_3.jpg
 
Ik reed CBF500, later EN6. Het is of aan, of uit met gasgeven, niet erg geschikt voor de speciale verrichtingen maar wel lekker om op te karren. En stukken vlotter dan de CBF en de ER5 :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top