Enkele vraagjes Aerox R; vario, sproeier, dip etc.

Officieel niet nee.
Waar ga je de uitlaat bestellen dan? Zo ver ik weet zijn uitlaten zonder CE keur amper/niet te krijgen in Nederland.
 
Probeer eerst maar dit:

Malossi gele trekveertjes
Malossi witte drukveer
Rollen 5 gr.

Moet zowieso al goed lopen. Alleen zou ik meteen een multivar erin gooien!
 
Dat zou voor een technigas zijn maar dat is vooraf niet te zeggen, gewoon zelf afstellen dan bereik je het beste resultaat (mits je er wat van bakt :p)
ik kan iig die richtlijn als eerst proberen iig

ik ben van mezelf goed handig, dus dat zal niet ontbreken, kennis mss en goed gereedschap evt, ben ik buiten varioblokkersleutel(die ik wel heb) nog iets anders nodig aan speciaal gereedschap?
 
Variateur blokkeer sleutel.
Koppeling blokkeer sleutel.
Bougie sleutel.

En je kan je scootertje afstellen.

Moet je bij je onsteking zijn is een vliegwieltrekker ook erg handig.

Zelf heb ik ook nog een handig stukje gereedschap om de drukveer te (de)monteren ZONDER bankschroef.

Dit stukje gereedschap: http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=663

-

Verder raad ik gebruik van een zuigerstop AF.

Je hebt trouwens ook een stukje gereedschap, dat is een vario en koppeling blokkeer sleutel in één.

Deze: http://www.ddltuning.com/shop/geree...l-3-in-1-variateur-koppeling-sleutel-piaggio/

Is alleen wel voor Piaggio, weet niet of hij ook te koop is voor Minarelli.
 
Trekveren en drukveren zijn oké.

Maar ik vind die stapjes die Polini maakt erg raar, namelijk 3.6/3.8/4.4/5.0.

Dus 0.2/0.6/0.6 verschil..

Normaal gaat dit in stapjes van 0.5.

Verder maakt het niet zo heel veel uit, maar persoonlijk zou ik dan liever een andere set halen.

-

Verder weet ik niet wat de rollemaat is voor Minarelli, misschien dat iemand anders dit kan bevestigen.

Je hebt nu in elk geval 15x12 besteld.
 
15x12 was de standaart maat kreeg i te horen, en die stappen zijn mss wel raar, maar het is de lichste set die easyparts heeft, en anders moet ik ALLES op een andere site bestellen, want 2 keer verzendkosten ga ik niet betalen ;D
 
Last edited:
Je kan ook eerst langs een bromboer rijden, daar even vragen of ze een test setje hebben.
Als ze dan ook dezelfde prijs hanteren kan je het setje daar toch mee nemen.

Maar zoals ik al zei, het maakt niet zo heel veel uit en misschien loopt jou scooter wel beter met 3.8 in plaats van 4.0, of hij loopt beter met 4.4 in plaats van 4.5.
 
Je kan ook eerst langs een bromboer rijden, daar even vragen of ze een test setje hebben.
Als ze dan ook dezelfde prijs hanteren kan je het setje daar toch mee nemen.

Maar zoals ik al zei, het maakt niet zo heel veel uit en misschien loopt jou scooter wel beter met 3.8 in plaats van 4.0, of hij loopt beter met 4.4 in plaats van 4.5.
zijn hier in de buurt dus niet egt ;(
 
Back
Top