Enkele vraagjes Aerox R; vario, sproeier, dip etc.

MrJoreng.

wannabe
Hallo ScooterForummm +ralf+

Ik heb een ''Bijna standaart'' Aerox uit 2007, alleen me Varioring is er uit, en ik ga binnenkort een Technigas Next-R Ce halen, lekker goedkoop voor een mooie sound, maar nu vroeg ik me af, deze word NIET met Rollen geleverd, hoef ik deze dan ook niet te vervangen?, en aangezien hij Ce gekeurd is. werkt hij toch in feite net als de standaart uitlaat. dus een andere sproeier is ook niet van toepassing.

Dip:
Mijn Aerox trekt hem redelijk mooi van 0 naar 40 (zonder stoteren etc.) maar na de 40 kmh duurt het een Euwigheid voor ik op de 60 zit, dit moet toch wel aan me rollen liggen? (en moeten er dan zwaardere of lichtere in)

Soms raar wegrijden:

als ik afrem tot bijna nul, en dan eneens wegtrek, dan lijkt wel of hij ineens toeren schiet en de varioband niet goed oppakt, komt dit omdat ik er al
11 000 kilometer opzit en hij wss nog geen nakijk beurt gehad heeft, want ik heb de aerox vanaf dat hij 8 200 er op had zitten, en ik weet niet of de vorrige eigenaar er iets aan gedaan heeft. dus ik dacht mss moet er het een en ander verangen worden.


mischien een beetje ingewikkeld allemaal?
maar ik kon van de andere post's die ik gelezen heb niet veel aflezen wat ik als probleem heb, hopelijk kunnen jullie me helpen ;D :#



Joren...
http://www.easyparts.nl/showarticle...Tecnigas-Next-R-Ce-Minarelli-Horizontaal.html
 
Advertisement - register to remove this

ja maar mijn vraag is dus wat? de rollen omdat die oud zijn? de drukveer omdat die lam is? de trekveertjes die tog niet goed zijn?, de varioband omfat die versleten is?


.....
 
en toch zul je dit moeten proberen en spullen kopen als je het zelf wilt afstellen..

en gereedschap daarvoor als je dit nog niet hebt..

verder , een andere uitlaat moet je bijna altijd opnieuw afstellen , zeker als je een ander soort uitlaat gaat kopen..

en met een andere uitlaat ben je iig al een andere drukveer nodig , maar om het nauwkeurig te kunnen afstellen ben je meerdere drukveren , rollen , trekveren en sproeiers nodig..

voor de std slijtage kun je kijken in de wiki waar een werkplaatshandboek staat met alle te meten onderdelen , zoals drukveer , v-snaar etc. etc..
 
dus als ik het begrijp(van meedere forums etc), moet ik als ik de Technigas Next r er op zet, iets lichtere rollen (std = 6.8 begreep ik) dus zouden er 6.5 rollen in moeten, een lichtere of zwaardere drukveer(welke kleur?), en zwaardere trekveertjes omdat ik wss meer toeren draai met de nieuwe uitlaat , en ben k een maatje of 2 hoger nodig is sproeier.

dit begreep ik, correct me if im wrong ;D
 
vanwaar die hele lichte maat rollen? ik haal alles bij easyparts, er is hier geen dealer in de buurt, dus ik wil niet 5 keer nieuwe dingen bestellen ;p

en ....deze uitlaat is met prop( techinigast next-r CE )

en dan direct zulke lichte rollen?

of zit ik nou verkeerd?, met 6.8 standaart is 4,5 toch veeeeels te licht?
 
Last edited:
Je kan hem beter een linkje geven met Malossi trekveertjes.
Deze hebben meer verschillende sterktes.

2e4f1i9.jpg
 
thx, dus het beste is bij de uitlaat een seetje trkeveertjes te kopen voor standaart koppeling?

Easyparts zei dat 4,5 tot 5,0 gram rollen ok waren, ook een Gele drukveer zeggen ze( 105 of 107 mm) ?

mensen die er mee eens zijn ;p ?
 
Je hebt een Aerox, dus een Minarelli blok.
Jij zit nu bij Piaggio 105 & 107 mm te kijken.

Ik zou gewoon de standaard drukveer erin houden, en anders een Malossi wit.
Deze is net iets sterker dan de originele.
Je zou eventueel ook een gele kunnen proberen, misschien dat hij daarmee beter loopt.

Trekveertjes zou ik gewoon een set van halen, want dit zul je ook moeten testen. (wit/geel/groen)
Rood/blauw/zwart heb je niet nodig, dit is te sterk.

Rolletjes van 4.5 gram is een richtlijn, wederom zul je moeten testen wat jou scooter het beste mee loopt.
Dus koop een set van 4.0/4.5/5.0/5.5, en dan kan je daarmee testen hoe hij het beste loopt.

Je kan niet lukraak roepen er moet dit en dit in, afstellen = testen.

-

Ook zul je bij het monteren van een andere uitlaat je sproeier moeten afstellen.
Koop dus een sproeier afstel set.
 
Back
Top