Enkele vraagjes Aerox R; vario, sproeier, dip etc.

oke, en even over uitlaten, voor de technigas Trek betaal ik 95,- bij jos dijkman, en voor de next-r; 75,-, welke uitlaat is beter en welke snelheiden behaal ik mits goed afgesteld ong met verder standaart aerox? optrekken is belangrijker als snelheid als ik 60-65 zou halen zou mooi zijn, niet harder/zachter ;p

zit namelijk te twijvelen( en weet iemand welke langer is?) want een lange uitlaat vin dik lelijk ;p( dat ie ver achter me band wegkomt)
 
Geen ervaring met Technigas.

Je zal in ieder geval met elke terugloper zo 10 tot 20 km/u harder lopen, mits goed afgesteld.

Dus ga maar van 70-80 uit.

Als je 60 wilt rijden moet je gewoon lekker van je uitlaat af blijven en alleen je vario ring eruit halen.
 
dan ga ik gewoon voor de next r, maar rollensets kan ik bij jos dijkman niet vinden, ik zoek de set 4.0 4.5 5.0 5.5 gram(één set is dat), meende dat ik die een keer bij hem in de webshop zag, maar kan hem niet zo terugvinden ;(
 
Dan ga je wel een stuk harder hè, dat je dat weet ;)
En die set die jij bedoeld is een setje van Stage6 geloof ik, een afstel setje. Niet bedoeld om mee te blijven rijden dus.
 
Nee, kan niet met een vario-ring. Ja, het kan wel, alles kan.. Maar het gaat dan gewoon niet lekker lopen en maakt veel te veel toeren.
 
dus met overtoeren draai ik het hele zaakje kapot?

en heeft iemand mss een set van goede vario rollen die er in kunnen blijven zitten?(gewoon kwaliteit rollenkit ) ?
 
Laat ik het zo zeggen, als je het goed afgesteld hebt zul je er veel meer kilometers meer plezier van hebben dan als het constant toeren loopt te beuken.

Heb niet echt verschil in rolletjes kunnen ondervinden, neem meestal gewoon de goedkopen van motoforce enzovoort :)
 
Een test rollen setje heeft men uitgevonden om te TESTEN. (ikzelf pak altijd stage 6)
Je moet gaan testen wat jou scooter het beste mee rijd.

Als je eenmaal met de testrollen het juiste gewicht hebt, dan haal je een set goede rollen.
Ikzelf haal altijd Malossi, omdat deze simpelweg één van de slijtvaste rolletjes heeft.

Nu heb je dus allemaal losse setjes, kost dus vaak veel meer als een test setje halen.

Verder heb je nu een trekveren set voor de Malossi Sport Clutch.
Die passen dus niet in de originele koppeling.

Het enigste goede van je lijstje zijn dus die twee drukveren.

-

En zoals Mafs zei, je kan wel rijden met vario ring erin, maar het zooitje gaat er alleen maar slechter van lopen, meer herrie, meer slijtage, en dus sneller moet je dingen reparen en vervangen.

Niet doen dus.
 
dus eigenlijk klopt deze lijst?;

1284221726-20.png
 
Trekveren klopt.
En is niet gek, is normaal.

Die nieuwe uitlaat is hoogtoeriger dan de andere, dus ben je lichtere rollen nodig.
 
Toch kan het er fijner mee lopen hoor.
Vaak zijn de Malossi drukveren ook versterkt.

Zo liep mijn Zipje toch net wat fijner met Malossi Wit dan de originele.

Ik had eerst origineel, toen Malossi Geel, en toen maar Malossi Wit geprobeerd.
Met M Wit liep hij het beste.

Dat het niet veel scheelt is een feit. ;)
Maar alle kleine beetjes helpen.
 
Back
Top