enkele vragen over 70cc

gill

Well-Known Member
ik rij dus met een derbi senda sm, maar ik was het beu van constant traag te rijden, vorige week heb ik een vastloper had.. had er dus een dr50cc onder gestoken om voorlopig terug te kunnen rijden maar het gaat mij wel allemaal een beetje te traag, nu heb ik een 70cc van top preformance gekocht die ik er wrs morgen zal opzetten nu is mijn vraag kan die 70cc cilinder vastlopen als ik daar mijn gewone uitlaat opsteek, ze zeggen dat de kans van een vastloper te krijgen groot is .. is dat waar ?
En nog een vraag hoe kan ik mijn cilinder polieren, ik zou graag de cilinder wat tunen, hoe begin ik daar best aan.. ?

mvg gill
 
Advertisement - register to remove this

1. typ niet heel je post scheef gedrukt.
2. een cilinder loopt niet zomaar vast, zoek eerst de oorzaak van de vastloper.
3. zomaar een andere cilinder erop zetten zonder andere aanpassingen zal niet werken. je moet dus gaan afstellen.
4. zelf "even" je cilinder tunen gaat vaak totaal fout. het is niet "even" een dremel door je cilinder duwen, het gaat om millimeters.
 
1 idd
2 idd , zoek eerst de oorzaak op voordat het nog een keer gebeurd
3 idd , eerst afstellen , verder zal een derbi waarschijnlijk door de koppeling heen slippen met standaard koppelingsveren ,dus die kun je beter ook vervangen.

ook is een 70cc met een standaard krukas verre van verstandig , dit is vragen om problemen

4 idd , cilinder tunen doe je niet zomaar even , je moet precies weten wat je doet , en waarom je een bepaalde aanpassing doet.

en bovendien heeft tunen geen nut als de rest ook niet is aangepast , komt bij dat deze cilinder uit de doos (mits goed geprepareerd) meer vermogen geeft dan jij nodig zal zijn..

en een cilinder tunen met het verkeerde (std spul bijv.) zal alleen maar een averechts effect geven wat het rijcomfort niet bevorderd..
 
kerel kweet echt wel door wa ik ne vastloper heb ze die oliepomp da kapot is, ik vraag gewoon of mijn 70cilinder vast zou kunnen lopen door een dat er voorlopig een onbegrensde std uitlaat op staat.. of of zo een 70cc top performance de moeite is om te tunen, en naar welke sproeier zou je best gaan enzo
 
trouwens nog een vraag nu mijn 70 er op zit en ik volledig gas geef dan begint mij brommer te stotteren en gaatie niet slecht vooruit, als ik mijn choke aanzet dan gaatie perfect, wil dat zeggen dat ik grotere sproeier moet proberen ? wrs wel zeker welke raden jullie aan
 
kga der nu nen 70 top preformance opsteken omdat ik die toch maar liggen heb, de vraag is nu kan die cilinder vastlopen met een door dat er een std onbegrensde uitlaat opzit..
en moest het geen probleem zijn zou dat dan lukken met mij 14mm carburateur moest ik een zeer grote sproeier nemen .. ?
 
kerel! , je doet niet eens moeite om ABN te praten...

waarom zou iemand jou dan nog helpen??

en bovendien , hoe moet iemand jou helpen als niemand je begrijpt ??

en gast??? jij bent een gast hier , dus gedraag je gewoon :|
 
kga der nu nen 70 top preformance opsteken omdat ik die toch maar liggen heb, de vraag is nu kan die cilinder vastlopen met een door dat er een std onbegrensde uitlaat opzit..
en moest het geen probleem zijn zou dat dan lukken met mij 14mm carburateur moest ik een zeer grote sproeier nemen .. ?

FF als mede belg,

doe wat moet en typ in alinea's en met normale woorden. Het is niet altijd even simpel voor de Nederlanders om ons te verstaan. En het is nog steeds een Nederlands forum he...
 
Oké, ik zal dus nog eens proberen om het duidelijk te maken ..

Ik had vroeger dus een std cilinder op mijn derbi sm x-treme maar die is vorige week vast gelopen door mijn oliepomp die kapot is.. nu meng ik dus mijn benzine..

Toen heb ik er een dr50 opgezet maar als zonder choke rij dan gaat mijn brommer zeer zeer zeer traag en als ik mijn choke aanzet dat rijdt die al veel beter maar schokt nog een klein beetje.. is dat omdat ik een te kleine sproeier heb ?

Nu heb ik ook een 70cc van top performance voor mijn derbi sm liggen die ik er anders zeer graag zou opzetten maar volgens mij gaat dat een probleem zijn omdat ik met een std onbegrensde uitlaat zit en een 14mm carburateur.. of zou dit ook gewoon lukken als ik er een zeer grote sproeier erin steek ?

mvg
 
Heeey Ghast

ga jij lekker je Top performance 70cc tunen..

en met choke aan blijven rijden 8P

Dan weet je zeker dat die vast loopt +pippi+

veel succes :p

@ Wieger

Kijk dit is een persoon van beter weten en blijven volhouden ;)
 
Heeey Ghast

ga jij lekker je Top performance 70cc tunen..

en met choke aan blijven rijden 8P

Dan weet je zeker dat die vast loopt +pippi+

veel succes :p

@ Wieger

Kijk dit is een persoon van beter weten en blijven volhouden ;)

ik kom hier om menigen te vragen,niet voor belachelijken commentaar
 
Hey Gil

ik zou eens een grotere sproeier proberen en een bijpassende uitlaat te vinden :)

desnoods kan je std uitlaat mischien ontgrensen plaats van meteen te tunen ;)
 
Hey Gil

ik zou eens een grotere sproeier proberen en een bijpassende uitlaat te vinden :)

desnoods kan je std uitlaat mischien ontgrensen plaats van meteen te tunen ;)

Zoals hier boven staat is de begrenzing in mijn std uitlaat er al uit.. toen ik mijn std cilinder er nog op stond had ik sproeier 71 zou ik veel moeten vergroten nu het zo schokt met die dr50 cilinder ?
 
gast antwoord gwn nu op mijn vragen ik zeg toch nie dat ik hem nu zelf ga proberen te tunen damn ze :s

Ik heb je vraag niet eens gelezen en ga het ook niet meer doen. Ik ben hier om de boel op orde te houden. En jij bent behoorlijk buiten onze regels van het forum aan het gaan.

Laatste kans anders ga je maar lekker naar een niet nader te noemen ander forum.
 
Oké, ik zal dus nog eens proberen om het duidelijk te maken ..

Ik had vroeger dus een std cilinder op mijn derbi sm x-treme maar die is vorige week vast gelopen door mijn oliepomp die kapot is.. nu meng ik dus mijn benzine..

Toen heb ik er een dr50 opgezet maar als zonder choke rij dan gaat mijn brommer zeer zeer zeer traag en als ik mijn choke aanzet dat rijdt die al veel beter maar schokt nog een klein beetje.. is dat omdat ik een te kleine sproeier heb ?

Nu heb ik ook een 70cc van top performance voor mijn derbi sm liggen die ik er anders zeer graag zou opzetten maar volgens mij gaat dat een probleem zijn omdat ik met een std onbegrensde uitlaat zit en een 14mm carburateur.. of zou dit ook gewoon lukken als ik er een zeer grote sproeier erin steek ?

mvg

Het probleem met de taal lijkt mij nu toch echt wel opgelost Wieger. :)
 
Die 70cc i.c.m. die 14mm carb moet wel lukken (gewoon goed afstellen). Alleen zal je het maximum vermogen er niet uithalen. Stnd uitlaat zal het vermogen nog meer knijpen, maar het zal zeker lopen... Je zult waarschijnlijk een iets hogere topsnelheid hebben, maar je koppel zal meer stijgen.
Heb je trouwens ook al een "race"krukas gemonteerd? Een 70cc is natuurlijk krachtiger als een 50cctje, dus de stnd krukas krijgt meer te verduren en wil nogal eens sneuvelen...
 
Back
Top