This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Zuiger verbrand en meer Tips nodig.

Welke schakelklasse? Vertel de rest van de setup eens.
Voordat iemand gaat denken wat een zeikerd die Mol.
Ik vraag het omdat bijvoorbeeld een std. klasse racer met zijn 14mm carb erg gevoellig is voor dit soort dingen.
Het blok van zo'n racer vergelijken met een 70cc speed oid met 24-28mm carb gaat imo niet op. Zowieso gaan raceblokken tussen de races uit elkaar, gaat er een nieuwe zuiger in en waar nodig wordt er nog meer vervangen.
In theorie heb je weer gelijk JohanS, maar ik denk niet dat het opgaat voor de scooters waar wij mee spelen, dat verschil van een tiende dan met de ontsteking.
Voorbeeld, ivm de NX staat mijn Malossi ontsteking op 1.8mm ipv de aanbevolen 2.25mm en dat loopt best aardig geloof mij maar.
 
Rest van setup weet ik niet, maar wel dat het met een 19 of 20 mm carb. gebeurt, racer heeft trouwens op de bank van de jager 17.1 pk gescoord tijdje terug.
En waarom zou het bij ons niet zo kritisch komen, we hebben misschien wel een grote carb., maar detonatie is nog steeds de grootste vijand van de tweetakt. Als ik alleen al naar me eigen spullen kijk...
Ik had laatst ook me ontsteking een tiende vroeger gezet, de zuiger ging van bruin naar een zuiger met witte randen, dus dan weet ik genoeg.
 
Weinig aan toe te voegen verder. Ieder zijn eigen ervaringen. Als je ontsteking al iets te vroeg staat en je zet hem nog een tiende vroeger dan kan er natuurlijk ook van alles gebeuren, maargoed dat is speculeren en dat willen we juist niet.
Ik stop met replyen in dit topic of er moet nog iets spannends gebeuren. Ik hoop iig dat de topicstarter eruit komt.
 
Originally posted by Valentino...
Hmmmmmmm,
Topic is nog steeds open..............
Ik wil niemand tegen de schenen schoppen maar ruud (met zijn grote smoel) heeft gelijk.

-:-

Dank je Tino....

En net als Mol kap ik ermee hier te reageren... Heb het idee dat het hier meer om de discussie draait dan het werkelijke oplossen van het probleem....

Ik hoop dat je er uit komt topicstarter... je moet waarschijnlijk gewoon je kop uitdraaien .. en je squish dan op 0.5 houden.. draai je kop niet te ver uit.. 1: 15 is max compressie en 1: 13 is min compressie verhouding.. veel verschil in vermogen zal je dan niet merken ... VOLGENS MIJ EN DE TESTBANK!!!!!

Succes... En ik hoop dat de mannen waar ik mee in de clinch lag binnenkort iets laten zien... waaruit blijkt dat al hun theorieen kloppen!!!O-)
 

Ik PM wel

EDIT o hij is al quote

Mol toch!!! :* 8P
 
Last edited:

Post het dan GVD in Use & Abuse ofzo ipv weer een topic te verneuken. Ik heb alleen je 1ste zin gelezen. Echt te ernstig dit.
 
Last edited:
Om maar even op het subject terug te komen:

Ik draai al jaren kopjes uit voor de "normale" MHR 70 cilinder en niet zonder rede.

Ik ben het eens met Rudi maar niet met zijn manier van reageren, dat is gewoonweg triest.

Om maar eens met harde waarden te komen i.p.v. al dat doelloos geblaat van iedereen hier:

Standaard Team kop, squish 0.55-0.6mm, zit op 4.6 cc.

Voor de kneiters die niet kunnen rekenen komt dat neer op een compressieverhouding van 16.2 : 1

Beetje hoog niet? :|
 
Dank je Joël!

Hier ging de discussie over. Ik blijf verder bij alles wat ik tegen hem zei, veruit trieste manier van reageren.


Team kop is veilig ==> niet waar.

Speed en Team gelijk ==> niet waar.
 
Anders ga je NOG ff door :?

Voor alle duidelijkheid: Sjoerd heeft gelijk.

(nu blij?)


Joel: Wat voor compr. verh. zou je aanraden aan de topicstarter?
 
Ok, en nu is het godverdomme klaar met het getering hiero.. Degene die nu nog 1x dit topic verneukt schop ik persoonlijk van het forum af... Reageer nu NORMAAL (in capslock ja) op elkaar en hou het zoveel mogelijk on-topic.. Al dat zwartmaken en persoonlijk op elkaar ingaan ben ik ontzettend beu.. Er bestaat ook nog zoiets als een PM sturen naar elkaar..

Hopend jullie hierbij genoeg geinformeerd te hebben...
 
Originally posted by Jacco
Joel: Wat voor compr. verh. zou je aanraden aan de topicstarter?

Gezien de setup en vooral het vaste ontstekingstijdstip van de Italkit CDI zou ik niet hoger gaan zitten dan zo'n 14.5 : 1

Dat is compressie genoeg.
 
komt allemaal goed

Zal ik ook zeker doen... het komt allemaal goed en ik hou jullie op de hoogte...

mvg,

marlon
 
Originally posted by Jacco
Anders ga je NOG ff door :?

Voor alle duidelijkheid: Sjoerd heeft gelijk.

(nu blij?)


Joel: Wat voor compr. verh. zou je aanraden aan de topicstarter?

Ik zeg toch dat ik ongelijk heb? :*

Ik bedank Joël, omdat hij als enige met bewijs komt! Zo dat eindelijk die discussie kan worden afgesloten, al zet ik hem hopelijk nog wel voort via PM met Rudi.