Zuiger verbrand en meer Tips nodig.

Welke schakelklasse? Vertel de rest van de setup eens.
Voordat iemand gaat denken wat een zeikerd die Mol.
Ik vraag het omdat bijvoorbeeld een std. klasse racer met zijn 14mm carb erg gevoellig is voor dit soort dingen.
Het blok van zo'n racer vergelijken met een 70cc speed oid met 24-28mm carb gaat imo niet op. Zowieso gaan raceblokken tussen de races uit elkaar, gaat er een nieuwe zuiger in en waar nodig wordt er nog meer vervangen.
In theorie heb je weer gelijk JohanS, maar ik denk niet dat het opgaat voor de scooters waar wij mee spelen, dat verschil van een tiende dan met de ontsteking.
Voorbeeld, ivm de NX staat mijn Malossi ontsteking op 1.8mm ipv de aanbevolen 2.25mm en dat loopt best aardig geloof mij maar.
 
Rest van setup weet ik niet, maar wel dat het met een 19 of 20 mm carb. gebeurt, racer heeft trouwens op de bank van de jager 17.1 pk gescoord tijdje terug.
En waarom zou het bij ons niet zo kritisch komen, we hebben misschien wel een grote carb., maar detonatie is nog steeds de grootste vijand van de tweetakt. Als ik alleen al naar me eigen spullen kijk...
Ik had laatst ook me ontsteking een tiende vroeger gezet, de zuiger ging van bruin naar een zuiger met witte randen, dus dan weet ik genoeg.
 
Weinig aan toe te voegen verder. Ieder zijn eigen ervaringen. Als je ontsteking al iets te vroeg staat en je zet hem nog een tiende vroeger dan kan er natuurlijk ook van alles gebeuren, maargoed dat is speculeren en dat willen we juist niet.
Ik stop met replyen in dit topic of er moet nog iets spannends gebeuren. Ik hoop iig dat de topicstarter eruit komt.
 
Originally posted by Valentino...
Hmmmmmmm,
Topic is nog steeds open..............:D
Ik wil niemand tegen de schenen schoppen maar ruud (met zijn grote smoel) heeft gelijk.

-:-

Dank je Tino....

En net als Mol kap ik ermee hier te reageren... Heb het idee dat het hier meer om de discussie draait dan het werkelijke oplossen van het probleem....

Ik hoop dat je er uit komt topicstarter... je moet waarschijnlijk gewoon je kop uitdraaien .. en je squish dan op 0.5 houden.. draai je kop niet te ver uit.. 1: 15 is max compressie en 1: 13 is min compressie verhouding.. veel verschil in vermogen zal je dan niet merken ... VOLGENS MIJ EN DE TESTBANK!!!!!

Succes... En ik hoop dat de mannen waar ik mee in de clinch lag binnenkort iets laten zien... waaruit blijkt dat al hun theorieen kloppen!!!O-)
 
Originally posted by The One
Wie is er nou eigenwijs en arrogant SJOERD met je 20 + pk showen die Koopmans er voor je uitgetoverd heeft.... Tegen Tino een grote bek geven .. die al meer heeft klaar getoverd in de tweetaktwereld dan jij en heel veel mensen op dit forum ooit zullen kunnen doen.. je kan nog niet eens een uitlaat berekenen zonder een programmaatje dat het voor je doet .. en jij gaat iemand die de mooiste uitlaat van het hele tweetakt gebeuren in elkaar schroeft beoordelen op een simpele testbankrun... en gelijk ook over zijn kunnen om deze zo tegenvallende uitlaat te bouwen.... WIE IS ER DAN EIGENWIJS EN ARROGANT >> JIJ JA!!!!


En als je in discussie gaat noem dan een contra oplossing ipv een ander af te zeiken op wat ie zegt... heb nog niets van je gehoord of gezien ...

En jij zegt dat de comp verhouding van een speed groter is dan die van een Team .. waar baseer je dat op??

Ik baseer het op het feit dat de team een zelfde kop inhoud heeft als een speed .. dus nu jij weer...

Ik PM wel

EDIT o hij is al quote :)

Mol toch!!! :* 8P
 
Last edited:
Originally posted by Sjoerd
Jezus jij bent echt een eikel, ik vind het jammer dat ik deze discussie met je hier op het forum moet voeren, want het komt gewoon erg onvolwassen over (vooral van jou kant, want jij flipt alsof ik je moeder ... naja laat maar) ik voer liever in het echt die discussie want ik denk dat jij dan ook iets kalmer overkomt, want zoals je nu overkomt VIND IK JE ECHT DIEPTRIEST MET JE CAPSLOCK EN MIJ EEN ARROGANTE KEREL NOEMEN OMDAT IK ZOGENAAMD LOOP TE SHOWEN MET 20+ PK.

Ik heb met die score dus echt NOOOOOOOOOIT lopen pronken!!! Dat is punt 1, ten tweede stel ik mij helemaal niet op een dergelijke manier op dat ik mij dan goed voel ofzo! De enige die hier topics opent om even te laten zien hoe hoog hij wel niet heeft gescoord ben JIJ! EN MET DIE CAPSLOCK AAN en constant maar een grote bek geven ben JIJ diegene die arrogant overkomt en dus waarshcijnlijk is!
Ik zou als ik jou was maar niet stoppen met de hobby scooters, want dat is in je leven volgens mij het enige gebied waar je wat te vertellen hebt! Waarom ik dat denk? Zo kom je over!!! Ben je dus niet zo???? Schreeuw dan neit zo, en reageer niet zo achterlijk! In mijn laatste reply probeerde ik het gewoon op te lossen en stil te houden, ik benadrukte nog even dat ik voor je opkwam, maar dat begreep je gewoon niet, dus ga je verder met dom wezen en spuug je je gal tegen mij, terwijl als je oplet, dat helemaal neit nodig is.

Met bovenstaande over je gedrag spreek ik namens meerdere mensen op het forum, kwam net naar voren uit wat msn gesprekken.

Want godver, waar gaat de discussie nou over, juist! Over die compressieverhouding. Ik zeg dat een team een andere verhouding heeft, en jij niet. Is een meningsvershcil wat alleen met bewijzen kan worden opgelost. Ik vraag jou daarom en het enige wat jij kan doen is die vraag terugstellen. Jij hebt daarvoor dus geen HARDE bewijzen! Nou ik wel! Maar ik wil eerst weten of jij het weleens hebt uitgeliterd, want volgens mij niet! En lul je maar wat, want jij denkt die van Xander ging altijd kapot. En het komt niet in je op om te denken dat misschien kwam door die kartcarb die moeilijk af te stellen is.
Nou ik ken ook genoeg mensen hier in de buurt (een goede vriend en buurjongen) die met MHR Team knden scheuren wat ze wilden, nooit een pingel. Waarom denk je btw dat ze een andere kop hebben ontworpen bij Malossi? Maargoed, dit zijn bijbewijzen zegmaar, uitliteren, daar gaat het om.

Btw, dat de compressieverhouding volgens jou gelijk is OMDAT de inhoud van beide kamers gelijk is volgens jou, is wel een heel DOM argument. DUH, tuurlijk is dat dan zo.

Verder heeft Koopmans dus ECHT NIET gezorgd dat ik die score had, tuurlijk hij heeft het zaakje getuned, maar ik heb al zo vaak gezegd dat ik hem zeker de beste TUNER vind, maar ik het zeker zonde van mn geld vond. En ik weet zeker dat als ik het zelf had gedaan, ik ook rond dat aantal pk's zou zitten (kijk maar naar 3BR). Volgende doe ik ook echt zelf. En ik heb zeer goede redenen om dit te geloven, en letwel, ik doe hierbij dus geen afbreuk op de Koopmans crew, juist hulde, zij zijn IMO de aardigste en beste mensen op 2takt gebied, maar het was van mijzelf gewoon een niet zo slimme keuze.

Trouwens, ik kan idd niet een uitlaat berekenen nee, dus? Dan mag ik niks zeggen? Zelfde als bij Johan, hij heeft nooit hoog gescoord, dus mag hij niks zeggen? Rare opvattingen heb jij. Iemand die nieuw is bij een bedrijf, die een vergadering bijwoont, mag ook niks zeggen? Want hij heeft nog nooit gezorgd voor een groot aandeel in de omzet? Jezus man, dat is echt het STOMSTE wat je kan zeggen. 8P
En trouwens, het gaat er niet om dat ik het niet KAN, maar omdat ik het niet wil! Als ik me erin verdiep like Tino ofzo, komt er ook wel iets nuttigs uit.

En eigenwijs ben ik idd, maar als jij mij kan overtuigen met bewijs van een compressieverhouding van een Team, geef ik direct toe. Maar als we beide een opvatting hebben, ga ik neit direct van opvatting veranderen natuurlijk.

Post het dan GVD in Use & Abuse ofzo ipv weer een topic te verneuken. Ik heb alleen je 1ste zin gelezen. Echt te ernstig dit.
 
Last edited:
Om maar even op het subject terug te komen:

Ik draai al jaren kopjes uit voor de "normale" MHR 70 cilinder en niet zonder rede.

Ik ben het eens met Rudi maar niet met zijn manier van reageren, dat is gewoonweg triest.

Om maar eens met harde waarden te komen i.p.v. al dat doelloos geblaat van iedereen hier:

Standaard Team kop, squish 0.55-0.6mm, zit op 4.6 cc.

Voor de kneiters die niet kunnen rekenen komt dat neer op een compressieverhouding van 16.2 : 1

Beetje hoog niet? :|
 
Dank je Joël!

Hier ging de discussie over. Ik blijf verder bij alles wat ik tegen hem zei, veruit trieste manier van reageren.


Team kop is veilig ==> niet waar.

Speed en Team gelijk ==> niet waar.
 
Ok, en nu is het godverdomme klaar met het getering hiero.. Degene die nu nog 1x dit topic verneukt schop ik persoonlijk van het forum af... Reageer nu NORMAAL (in capslock ja) op elkaar en hou het zoveel mogelijk on-topic.. Al dat zwartmaken en persoonlijk op elkaar ingaan ben ik ontzettend beu.. Er bestaat ook nog zoiets als een PM sturen naar elkaar..

Hopend jullie hierbij genoeg geinformeerd te hebben...
 
Originally posted by Jacco
Joel: Wat voor compr. verh. zou je aanraden aan de topicstarter?

Gezien de setup en vooral het vaste ontstekingstijdstip van de Italkit CDI zou ik niet hoger gaan zitten dan zo'n 14.5 : 1

Dat is compressie genoeg.
 
Originally posted by Jacco
Anders ga je NOG ff door :?

Voor alle duidelijkheid: Sjoerd heeft gelijk.

(nu blij?)


Joel: Wat voor compr. verh. zou je aanraden aan de topicstarter?

Ik zeg toch dat ik ongelijk heb? :*

Ik bedank Joël, omdat hij als enige met bewijs komt! Zo dat eindelijk die discussie kan worden afgesloten, al zet ik hem hopelijk nog wel voort via PM met Rudi.
 


Write your reply...
Back
Top