This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Zuiger verbrand en meer Tips nodig.

EEN MHR TEAM HEEFT DUS VOLGENS JOU EEN SLECHTE BOOSTEROPSTELLING??

WANT DAAR GING HET DUS OM JOHAN>> bij het onderwerp blijven

en ik praat met Valentino slimmerd.. en wie denk je dat tegen me heb gezegd dat boosters geen reet uit halen voor het vermogen...

JUIST >> RUUD FREdERIKS HIM SELVE.. en jij weet het beter ..

HEt is maar DE motortuner van Dynoyet... SMARTASS

En te warm mengsel komt meestal door een te krappe tail en niet van te hoge of te lage spoelers.. en 0.5 is echt te verwaarlozen in compressieverhouding... maakt geen ene ruk uit voor vermogen

ik reed met 1:17 compr verh. en ik rij nu met 1:13,7 en raad eens ??

GEEN VERSCHIL IN VERMOGEN >..
 
Jongens Jongens laten we nou geen ruzie gaan maken....
Ik vraag gewoon wat advies en tips verder niks.
En ga elkaar nou niet tegen spreken of denken dat je het beter weet want daar schiet ik niks mee op.
Geef aub je mening van wat jij denkt dat het kan zijn dat is meer als genoeg.

bvd,

marlon
 
Nou ik zou zeggen. Kijk eens naar de naald/sproeier. Zet je squish op 1 mm. Tank euro 98. Kijk of je kop goed gecenterd is. Immers je koppaking gaat niet voor niets kapot. Controleer je ontstekingstijdstip in orde is.

En mocht ie dan nog steeds pingelen of warmlopen. Ga dan ten rade of de compressie wel in orde is.
 

ik heb nooit gezegd dat een team een slechte boosteropstelling heeft.
En het lijkt me sterk dat valentino dat zegt, mischien dat valentino dan zelf even kan bevestigen dat omkeerspoeling geen enkele invloed heeft op het vermogen.
En als je een te krappe tail hebt, warmt het het uitlaatgas op! En niet/amper het verse mengsel. Dat is dus een wereld van verschil.
En 0.5 is misschien wel te verwaarlozen in het vermogen, maar de kans op detonatie gaat wel omhoog!
En jou bevinding op het gebied van verschillende compressieverhoudingen is tegen de natuurkunden wetten in. Het rendement wordt namelijk altijd hoger wanneer je de compressie verhoogt. Dit is geen lineaire functie, maar als je het grafisch gaat uitzetten krijg je een grafiek met een horizontale assymptoot.
Waarschijnlijk draaide je met je 1:17 met elf 124, toen heb je je kop uitgedraait en er 98 in gedaan en niets aan je ontstekingstijstip gedaan. Die moet je natuurlijk wel ff anders zetten met een andere brandstof met hele andere eigenschappen.
Groetjes 8)
 

Mijn oplossing is al genoemd.

Forum = discussie en je hebt het over misschien 2 voorvallen. 2 gevallen waarbij ik tegen jou inga, gooi het dan niet direct op een algemeen iets. En het is niets persoonlijks, dat doe jij met je gevloek en getier over dat je pleite gaat. Mn eerste reply hier, kom ik zelfs voor je op.

Ik reageer altijd inhoudelijk, ik communiceer niet like 15yrs old.

Ik stelde jou als eerste een vraag over de compressieverhouding, zo ja, wat is het van beide, een Speed weten we allebei, 17:1.

Oja ik ben hier niet om jou af te zeiken ofzo, maar als jij fouten maakt, probeer ik dat recht te zetten, hoe eigenwijs je ook bent en hoe goed je zelf wel neit denkt dat je bent. Misschien stom te proberen omdat sommige mensen zich nu eenmaal te goed en te wijs voelen.
 
We kunnen nu wel allemaal leuk argumenteren, maar Marlon je moet ff je ontsteking goed zetten want je zei zelf al dat je twijfelde dat ie goed stond.
 
Klopt helemaal er komt iemand voor langs die er veel verstand van heeft en dan hoop ik er samen met hem wel uit te komen en met de tips van dit forum....


mvg,

marlon
 

Wie is er nou eigenwijs en arrogant SJOERD met je 20 + pk showen die Koopmans er voor je uitgetoverd heeft.... Tegen Tino een grote bek geven .. die al meer heeft klaar getoverd in de tweetaktwereld dan jij en heel veel mensen op dit forum ooit zullen kunnen doen.. je kan nog niet eens een uitlaat berekenen zonder een programmaatje dat het voor je doet .. en jij gaat iemand die de mooiste uitlaat van het hele tweetakt gebeuren in elkaar schroeft beoordelen op een simpele testbankrun... en gelijk ook over zijn kunnen om deze zo tegenvallende uitlaat te bouwen.... WIE IS ER DAN EIGENWIJS EN ARROGANT >> JIJ JA!!!!


En als je in discussie gaat noem dan een contra oplossing ipv een ander af te zeiken op wat ie zegt... heb nog niets van je gehoord of gezien ...

En jij zegt dat de comp verhouding van een speed groter is dan die van een Team .. waar baseer je dat op??

Ik baseer het op het feit dat de team een zelfde kop inhoud heeft als een speed .. dus nu jij weer...
 

Is dit inhoudelijk??

waar baseer je op dat het een te krappe squish moet zijn of te arm mengsel
 
Originally posted by Sjoerd
Een Team heeft dus echt niet dezelfde compressieverhouding als een Speed. Heb je het ooit gemeten?

Is dit inhoudelijk.. gewoon maar iets roepen ??


En dit was geen vraag maar een conclusie....

Dus .. vertel:
Heb je het zelf gemeten dan ??

|(
 

En natuurlijk weet JOHAN weer waar het verschil door komt... WEET JE HET VERBAAST ME NIET EENS WANT JOHAN HIER WEET ALLES BETER....

Jij was er natuurlijk bij toen ik mijn scooter aan het afstellen was he??

Je bent gewoon een theoretisch rekenaartje.. ik deed niets met mijn ontsteking...en het maakt geen donder uit.... ontstekingstijdstip maakt ietsiepietsie uit qua vermogen maar meer ook niet.. misschien wel een 10de Johan.. wow.. misschien ook weer reden tot pingel lol:+
 
helaas,

ik en met mij een heleboel andere forum members worden zo ontzettend lam van de dat kansloze gedoe van jou.

Het ging hier over marlon met een probleem, en niet jullie discussie. Doe nou eens gewoon normaal, het is toch gvd geen kwestie van leven en dood.

Leer te leven met andere mensen, je kan niet altijd gelijk krijgen, zelfs al heb je dat wel. Je moet gewoon accepteren dat mensen het soms niet met je eens kunnen zijn. Anders maak je het jezelf en andere mensen heel erg onmogelijk om nog een beetje leuk berichten op dit forum te kunnen lezen.

Nou stelletje kleuters, niet zo janken meer en gewoon door over het feitelijke probleem. Marlon heeft al gezegd dat hij er met iemand naar gaat kijken. Ik zou zeggen, hou ons up-to-date

Jasper
 
Jongens verneuk dit mooie topic nu aub niet.
Rudi en Johan dit is nog altijd een forum waar discussie gevoerd wordt (zoals wel meer mensen hebben gezegd).
We begrijpen best dat zo'n discussie soms uit de hand kan lopen maar hou het nu aub rustig en als jullie er niet uitkomen kunnen jullie deze discussie best via pm of buiten het forum om verder voeren...
 
Ik vind de discussies ook behoorlijk uit de hand lopen, maar aan de andere kant geniet ik er wel van :X
Maargoed, aan de modjes om daar verder over te oordelen.

[Ontopic]
Ik ben het eens met de feiten die The One geeft. Hij heeft het wel degelijk getest, bij Valentino met meerdere Minarelli machines, van hem Alfonso en Alexander. Ik heb ook data gezien van ze toen ik bij Valentino was e.d.
Daarentegen heb ik ook weer genoeg mina's gezien die met een std. Team prima lopen en blijven lopen.
Als je dan alle gegevens (FEITEN) die in dit topic gegeven worden op een rijtje zet. Dus de dingen die de topicstarter verteld is mijn conclusie dat hij gewoon ze koppie uit moet draaien. Even het pasvlak checken van de verbrandingskamer ten opzichte van de cilinder moet controleren zoals BART#21 zei.
Wat ik vergeten was: meet eerst je ontsteking nog even na
[/Ontopic]

Suc6 ermee.
 
Hmmmmmmm,
Topic is nog steeds open..............
Ik wil niemand tegen de schenen schoppen maar ruud (met zijn grote smoel) heeft gelijk.

-:-
 

Als je met zulke dingen geen rekening houdt en geen aanpassingen maakt ben je naar mijn mening niet goed bezig...
En ik spreek weleens een racer, en die had laatst zijn ontsteking twee tiende vroeger gezet, en meteen iets van tienduizend deto's, wat er normaal iets van 80 zijn... Dus die tiende's schelen wel degelijk.
 
Spreken we dan over een 2takt blok voor een scooter. Dus met een 50cc of 70cc cilinder die je zo in de winkel kan kopen?
Of over een GP racer met een budget van € 2.000.000,-
 
Originally posted by Mol
Spreken we dan over een 2takt blok voor een scooter. Dus met een 50cc of 70cc cilinder die je zo in de winkel kan kopen?
Of over een GP racer met een budget van € 2.000.000,-

Over een 2takt blok met 50 cc...
 
Wat voor blok? Scooter, schakel, wat voor cilinder. Als je nou een vraag beantwoord doe het dan volledig of niet.
 
Gewoon een racer uit de sobw, uit een schakelklasse. Maar zulke dingen heb je gewoon als je alles uit je machine wilt halen en je motor scherp afstelt. Cilinder was geloof ik een bidalot.