Originally posted by BurN
Squish is een belangerijke factor ja, als die te krap staat kan de koppakking knallen...
Tevens heb ik gehoord van marlon zelf dat ze spoelpoorten nog std zijn, de combo met te krappe squish en std spoelpoorten met 24mm carb... dan gaat die wel over de kop.
gewoon ff squish goedzetten, en je spoelpoorten bij laten werken...
Originally posted by The One
nog iets squish veroorzaakt geen pingel.. dat doet de compressieverhouding...
Originally posted by The One
wat hebben spoelpoorten met pingel te maken ??
Wanneer de spoeltiming te hoog staat, en dus de blowdown te kort is, is nog niet al het verbrande mengsel de cilinder uit wanneer de spoelers opengaan. Dit resuteert erin dat het verse mengsel opgewarmt, wat de kans op detonatie/zelfontbranding verhoogt
En te korte timing komt er gewoonweg minder mengsel in de cilinder, mengsel koelt het gebeuren, wat de kans op detonatie verminderd. Aan de andere kant, met minder mengsel is de kans op detonatie ook weer lager. Dus ik weet niet wat zwaarder telt...
:? |(
nog iets squish veroorzaakt geen pingel.. dat doet de compressieverhouding... ik heb mijn squish zo krap gehad dat de zuiger zelfs de kop raakte .. bleef wel heel btw .. maar geen pingel toen... want het mengsel kan naar het midden toe als de compr verhouding goed staat...
Indirect wel, aangezien je inhoud van je verbrandingskamer + de inhoud van je cilinder in het bdp telt voor de compressieverhouding. ik had et een keer berekend, en ik geloof dat het nog aardige verschillen waren...
let maar op .. pappa heeft gelijk..
Uiteindelijk komen we erachter!!:W [/B]
Originally posted by The One
EEN TEAM PINGELD DUS ECHT WEL EN JOHAN KAP EENS MET DAT THEORETISCHE GELEUTER EN HAAL EENS WAT PRAKTIJK ERVARING UIT DE KAST>> EIGENWIJS >> JEZUS>>> ALTIJD WEL IETS beter te weten ....
En sjoerd .. wat is jou oplossing.. ik vind jou ook irritant de laatste tijd.. alles maar ter discussie stellen... reageer inhoudelijk of niet .. tering he zijn jij en Johan maatjes aan het worden ....
BTW vertel jij het me maar dan wat het verschil aan compressie verhouding is ... op mina wel te verstaan SJOERD
JOHAN >> KOM MAAR OP MET DIE BEREKENING
ENNE NOOIT IS AL HET VERBRANDE MENGSEL DE CILINDER UIT ALS de SPOELERS beginnen OPEN te STAAN >> DAN ZOU DE CILINDER nAMELijK VACUUM ZIJN EN DAT IS NIET ZO bij het openen van de spoelers >> HET INKOMEND MENGSEL ZOU DOOR JOU THEORIE VAN ENKELE TOPICS GELEDEN HET UITLAAT GAS MET WERVELINGEN VIA DE OMKEERSPOELING VAN DE BOOSTERS LOL DE CILINDER UITDUWEN.. DUS PRAAT JEZELF NIET TEGEN...
IK HEB HET IDEE DAT SOMMIGEN ALLEEN MAAR HIER ZIJN OM DINGEN DIE ANDEREN ZEGGEN AF TE ZEIKEN OF BETER TE WETEN .. NOEM OPLOSSINGEN OF HOU JE IRRITANTE SMOELWERK DICHT.. IK WORDT HET ECHT ZAT HIER...
BINNENKORT GA IK PLEITE zoek een andere hobby .. DE MAZZEL MET IEDEREEN HIER.. GODVER DE GODVER
Originally posted by JohanS
Een korte blowdown