This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Zuiger verbrand en meer Tips nodig.

Rudi... als het om een Speed ging had je zeker gelijk, maar een MHR Team (NL benaming) kan wel standaard.... Maargoed die benamingen zijn een beetje onduidelijk.

Ik denk idd een te krappe of te ruime squish icm te arm mengsel of te weinig koeling.
 
een team heeft lang niet dezelfde problemen like speed, beter gezegd, ik heb nog nooit een team gehad/gezien met problemen...
 
Hij geeft aan een speed te hebben want hij heeft t over de binnenkop.

En t zou best eens door een te krappe tail kunnen zijn , want hij hefet een MHR pijp. En de MHR pijpen op mina sucken
 
Hij heeft het niet over een binnenkop, maar de binnenste pakking in de kop, John

En als hij de MHR-uitlaat zonder vreemde knik heeft, zal het wel loslopen met het suck-gehalte
 
Ik heb een keertje exact hetzelfde gehad. Kan zo nog een fototje van me zuiger maken heb hem namelijk nog liggen. Ik weet van mezelf dat het komt door onjuist afgestelde ontsteking (binnendraaier hpi). Te vroege ontsteking waardoor compressie einddruk veel te hoog word heel veel warmte afgifte aan de omgeving en waar komt dat mengsel langs juist direct uit de uitlaatpoort waardoor het daar als het ware smelt. Dus ik gooi het op ontstekings tijdstip (laat deze eventjes controleren met stroboscoop).

Edit: Dit te krappe ontstekings tijdstip kan dus ook zorgen voor kapot blazen van koppakking waar jij het al overhad (druk te hoog enz enz) aangezien je het hier ook over had gooi ik het dus vooral op ontsteking :Edit
 
John b nee heb geen Speed en heb het nooit over binnenkop gehad maja tot zo ver allemaal bedankt voor de tips en de adviezen.
 
Squish is een belangerijke factor ja, als die te krap staat kan de koppakking knallen...
Tevens heb ik gehoord van marlon zelf dat ze spoelpoorten nog std zijn, de combo met te krappe squish en std spoelpoorten met 24mm carb... dan gaat die wel over de kop.

gewoon ff squish goedzetten, en je spoelpoorten bij laten werken...
 
Ik heb ook eens exact zo'n zelfde geval gehad. Bij mij bleek er een afsluiting van het olie kanaal vd carb af te zijn gevallen.

Daardoor kreeg ik een extreem arm mengsel, hetgeen ook weer de plaats verklaart van de smeltplek. Het mengel wordt gewoon veel te heet en smelt de rand van de zuiger.

Ik zou zeggen, loop dat dus ook eens na (scheurtjes in je spruitstuk, gare pakkingen, enz,enz).

Een squish van 0,6 zou opzich wel moeten kunnen hoor. Als je nog met 0,5 reed was het een ander verhaal, maar ik zou het toch in de carburatie zoeken of in het onstekingstijdstip.

Suc6.
 
Boys.. de kop van een Team heeft dezelfde verhouding en inhoud als een speedkop

En de team van Xander en Alphonso.. hadden beide een team.. pingelde altijd als een malloot...

Maar wij kunnen natuurlijk ook niet afstellen

 

wat hebben spoelpoorten met pingel te maken ??

:? |(

nog iets squish veroorzaakt geen pingel.. dat doet de compressieverhouding... ik heb mijn squish zo krap gehad dat de zuiger zelfs de kop raakte .. bleef wel heel btw .. maar geen pingel toen... want het mengsel kan naar het midden toe als de compr verhouding goed staat...

let maar op .. pappa heeft gelijk..

Uiteindelijk komen we erachter!!:W
 
Je kan het ook zien aan het gedetoneerde stukje op midden van de zuiger.. het welbekende gat in de zuiger.. en natuurlijk op de rest van de hete stukken van de zuiger.. uitlaatspijl en zuigerslot...

Draai je kop uit en je bent er vanaf... mits de rest van de dingen luchtdicht is aangesloten natuurlijk.... mijn comp verhouding is slecht 1: 13,7 maakt voor vermogen geen drol uit
 
 
Een Team heeft dus echt niet dezelfde compressieverhouding als een Speed. Heb je het ooit gemeten?
 
EEN TEAM PINGELD DUS ECHT WEL EN JOHAN KAP EENS MET DAT THEORETISCHE GELEUTER EN HAAL EENS WAT PRAKTIJK ERVARING UIT DE KAST>> EIGENWIJS >> JEZUS>>> ALTIJD WEL IETS beter te weten ....

En sjoerd .. wat is jou oplossing.. ik vind jou ook irritant de laatste tijd.. alles maar ter discussie stellen... reageer inhoudelijk of niet .. tering he zijn jij en Johan maatjes aan het worden ....


BTW vertel jij het me maar dan wat het verschil aan compressie verhouding is ... op mina wel te verstaan SJOERD

JOHAN >> KOM MAAR OP MET DIE BEREKENING

ENNE NOOIT IS AL HET VERBRANDE MENGSEL DE CILINDER UIT ALS de SPOELERS beginnen OPEN te STAAN >> DAN ZOU DE CILINDER nAMELijK VACUUM ZIJN EN DAT IS NIET ZO bij het openen van de spoelers >> HET INKOMEND MENGSEL ZOU DOOR JOU THEORIE VAN ENKELE TOPICS GELEDEN HET UITLAAT GAS MET WERVELINGEN VIA DE OMKEERSPOELING VAN DE BOOSTERS LOL DE CILINDER UITDUWEN.. DUS PRAAT JEZELF NIET TEGEN...

IK HEB HET IDEE DAT SOMMIGEN ALLEEN MAAR HIER ZIJN OM DINGEN DIE ANDEREN ZEGGEN AF TE ZEIKEN OF BETER TE WETEN .. NOEM OPLOSSINGEN OF HOU JE IRRITANTE SMOELWERK DICHT.. IK WORDT HET ECHT ZAT HIER...

BINNENKORT GA IK PLEITE zoek een andere hobby .. DE MAZZEL MET IEDEREEN HIER.. GODVER DE GODVER
 
Last edited:

ik heb et net ff berekend, en een tiende verschil op een manston, en de compressie ging van 15 naar 15.5... Dit noem ik een groot verschil. Bij een speed of iets degerlijks is dit nog meer doordat de zuiger veel meer in de kop komt.

En over die spoelers praat ik natuurlijk over relatief meer verbrand mengsel. Dus dan wordt de temp hoger van het nieuwe mengsel. Een korte blowdown, slecht opgebouwde boosters, doen de kans op detonatie omhooggaan.
En als je het niet gelooft over de omkeerspoeling moet je maar eens gaan praten met een echte pro tuner op het gebied van tweetakt, bv valentino ofzo...