This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

zuiger sluit de poorten af.

najah kan inprinciepe wel op een conventionele bank neem ik aan

even een schematische tekening van de zuiger.



maar wat lijkt jullie het beste.

ik denk dat het idee van aad wel zal werken (kop ong 3 mm in de cil laten zakken)
mogelijkheden zijn:
*peugeot 50/70 kop uit en afdraaien
*mina 50/70 kop uit en afdraaien
*pia 50/70 kop uit en afdraaien
*zelf kopje draaien (alu)

kan iemand mijn helpen met mijn keuze? voor en nadelen noemen?
peugeot zal als eerste afvallen vanwege de excentrische bougie
 
zelf een kopje uitdraaien zal ik ook maar af laten vallen.
Kies gewoon een kop met lekker goede koeling, en draai die af naar wens.
Enige verdere voorwaarde is centrische bougie idd.
 

Ik zou de zuiger een hoek geven die bijna gelijk is aan de bolling, maar niet zo draaien zoals jij hem getekend hebt, dan wordt hij te slap.

En bij een std. Piaggio kop zit het bougiegat ook niet helemaal in de midden.
 
hee dennis je weet dat de zuiger die er nu bij zit niet orgineele is he het is een zuiger die qua boring over een komt met de simonini maar meer ook niet want dat ronde gat wat erin zit zit ook niet op de goede plaats zou gewoon een fabrazi zuiger kopen die past meteen goed weet ik wel zeker en dan loopt hij het mooist want je hebt ook nog wel kans met deze zuiger dat ie vast loopt want de zuiger veren rinkelden als de ziekte toen ik de cilinder er bij mij onder had dus als je mooi wil lopen bij jubbega zou ik een fabrazi zuiger kopen want je kan de cilinder wel gaan aanpassen op deze zuiger maar als het straks dan toch voor geen meter loopt met deze zuiger heb je je hem er wel op aangepast en daarbij de zuiger sluit ook niet meer zo mooi dus een hooge compressie haal je er niet meer mee
 
punten, komma's hoofdletters.
Dingen die je tien jaar geleden hebt leren gebruiken...

Ff kijken.
Denk dat die jongen bedoelt:
Deze zuiger is versleten/ heeft teveel speling.
Los van je kop en wat je daarmee doet, moet de zuiger idd in orde zijn.
Nu komt het niet zo nauw op merk aan, maar wel op passing.

Heb eigenlijk nog niet meegekregen of de cilinder lucht/watergekoeld is.
 
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat die zuiger gewoon 3 mm te lang is want liep bij mij ook tegen de kop aan met de zuiger en is dan ook logisch dat hij niet helemaal tot beneden komt want de zuiger is gewoon te lang
 
speed buxy said:
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat die zuiger gewoon 3 mm te lang is want liep bij mij ook tegen de kop aan met de zuiger en is dan ook logisch dat hij niet helemaal tot beneden komt want de zuiger is gewoon te lang

kerel ze hebben het je al gezegd, gebruik leestekens. nou is het net alsof je een mongool bent die niet kan typen ofzo :|

maar zoals de ts al zegt, de zuiger komt niet tegen de kop aan. als de zuiger in bdp staat dan komt ie gewoon mooi boven in de cil zoals het moet.

Correct me if i'm wrong
 
Nou, voor de nedelandse schoolmeesters op het forum, deze keer met punten, komma,s en hoofdletters. Ik heb de cilinder toen 2e hands gekocht bij een scooterzaak bij ons in de buurt. Die zeiden toen ook al dat de zuiger niet bij de cilinder hoorde en ik maar eens moest zien of het wel mooi zou lopen. Ik heb hem toen op mijn scooter gezet en kwam tot de ontdekking dat hij rinkelde als de ziekte en totaal niet mooi liep. En ik had de zuiger niet verkeerd om, mochten sommigen dat denken.
Ik heb toen nog een zuiger van Simonini proberen te bestellen, maar dat werd niks.
Maar goed, ik weet gewoon zeker dat de zuiger het probleem is. Want gat en stukje uit de onderkant van de zuiger komt ook totaal niet overeen met de spoelpoorten. En mij advies naar Dennis toe was, ga niet de hele cilinder aanpassen aan die zuiger, want dat is zonde. En waarom moeilijk doen voor een oude, niet goed passende zuiger, als een nieuwe Fabrazi zuiger er in 1 keer goed in past. Want de Simonini en de Fabrazi cilinders zijn identiek.
 
bek houden met dat gezeik over grammatica!

als ik een andere zuiger neem is het nog steeds niet opgelost.
de slag blijft het zelfde, met een kortere zuiger komt de zuiger lager bij het bdp maar ook lager bij het hdp. dus dan zal ik nog met een afgedraait deck of kop moeten rijden.
 

wat is het nadeel van een schuine bougie dan Aad?
 
Bart Hoedemaker said:
wat is het nadeel van een schuine bougie dan Aad?

Denk aan het verloop van de verbranding
Als je een excentrische bougie hebt, zal het vlamfront de "overkant" later berijken.De effectiviteit gaat hierdoor omlaag.
Overigens kan een berekende excentrische bougie wel wat schelen tov gecentreerde, maar das nu niet aan de orde.
 
Juist, en er is ook nog een praktisch nadeel, namelijk dat je de kop niet in kan spannen op het bougie gat......
 
het maakt in princiepe niet uit als hij ze niet hellemaal open zet als de carb maar groot genoeg is dan gaat er ook genoeg benzine door goetjes