This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

zuiger sluit de poorten af.

ja dat zijn wel flink laag getimede poorten... miss is het deck afdraaien nog niet zo'n slecht plan :!
 
Deck afdraaien....
Eerst kijken hoe je met je zuigertop uitkomt he.
Kan beter de timingen omhoog trekken
 
dan mogen ze wel flink ver omhoog... deck afdraaien en opvullen bij de voet werkt prima (ervaring mee)
 
neem mij niet kwalijk dat ik niet alles snap
deckheight is?
zuigertop is?

cilinder word zoiezo nog getuned maar niet voor jubbega denk ik, maar ik wil uiteraard wel een leuk lopend ding hebben op jubbega.
ik stel het erg op prijs dat jullie me willen helpen :*
 
Ik zou sowieso ook eens wat aan de uitlaatpoort doen, de hoeken zitten nu hoger dan het midden... :s

Tevens is het ook interessant om de kop te fotograferen, er wordt hier wel over squish waarden gesproken maar heeft de kop wel een squish-rand? En wat is de compressieverhouding bij een bepaalde squish?

Op zich zien de poorten er best o.k. uit, denk wel dat er aardig wat power mogelijk is als alles klopt natuurlijk.
 
Last edited:
deze cil is van de heren van speedbuxy geweest, hier bij liep hij niet lekker.
freddy koopmans heeft hem toen bekeken wat er "ongeveer" uit te halen was.
hijs schatte hem naar mijn mening toch behoorlijk hoog in, speedbuxy noemde het getal 19 pk. of dit freddy zijn schatting is weet ik niet.
ik zou iig hartstikke blij wezen als ik tussen de 10 en 15 pk zou komen

maar nu wil ik graag weten wat ik nu moet doen als de situatie hetzelfde blijft bij het nieuwe blok?
 
Er staan nu een hoop suggesties.
Zou zeker proberen de cilinder op t niveau van een gemiddelde cilinder te krijgen.
Daarmee bedoel ik qua timingen, compressieverhouding enz.
Zoals Joël al aangaf, wij kwaakten wel een hoop. Maar toch beter ff kijken hoe t zit bij de specifieke kop en cilinder.
Mss blueprinten een idee als je de fabrieksopgave kunt vinden.
 
Als ik jouw was zou ik ongeveer het volgende doen:

Cilinder:
-Een plaat van 3mm onder je cilinder leggen
-Je uitlaatpoort recht maken (wat Joël al zei)

Kop:
-Je cilinderkop 2,3-2,5mm in de cilinder laten vallen (0,5-0,7 squish)
-Een squisband in je verbrandingskamer maken (als die er niet is) van 40-50% van het oppervlak van de boring
-Zorgen dat je een compressie krijgt van +/- 1:15

Dit is niet al te veel en moeilijk werk, dan loopt het, mits je er een goed ontwerp uitlaat onderhangt, zeker weten flink hard.

Timingen zitten dan op 130 / 194, dat is vergelijkbaar met een std. evo op mina.

Veel succes.....
 
als ik de ideeën van aad hoor dennis, heb ik het idee dat je peug nog wel gaat knallen ook :W verder heb ik hier geen verstand van dus hou ik snel m'n mond en lees ik lekker verder. succes :*
 
een kopje heb ik nog niet nou kan ik een aantal dingen doen een:
std 50 kopje uitdraaien.
een 70 kop uitdraaien.
of een home made alu kop draaien.




dit is de bedoeling ong van de kop? hoe zit et dan met de uitzetting coefficient?

heb je een voorbeeldje van een squishband? kan geen beeld vormen ?

iig hartelijk bedankt voor je inbreng

uitlaat poort: je bedoelt die knik eruit?
 
en die 11 graden is een vaste waarde? maakt het uit waar de bougie zit? aangezien die bij peugeot niet in het midden zit.

ik zal het deck eens opmeten en een duidelijke foto ervan maken.
 
Last edited:
kleine kans dat ik die voor een schappelijke prijs kan krijgen aangezien het 80 cc is of ik moet met een 70 cc kop gaan rijden.
 
Funk_dm said:
en die 11 graden is een vaste waarde? maakt het uit waar de bougie zit? aangezien die bij peugeot niet in het midden zit.

ik zal het deck eens opmeten en een duidelijke foto ervan maken.

dat is geen vaste waarde nee
excentrische bougie is zowiezo nogal onhandig ivm opspannen v.d. kop in een draaibank
 
Dennis , ik meende dat een paiggo kop ook op een peug paste , moet je ff kijken of dat werkt . zo ja . Heb een een nette kop om mee te beginnen.
 
Funk_dm said:
kleine kans dat ik die voor een schappelijke prijs kan krijgen aangezien het 80 cc is of ik moet met een 70 cc kop gaan rijden.

Ik heb nog wel een 49 en een 50mm kop voor je, maar je kan beter een originele minarelli-kop pakken, daar zit de bougie tenminste in de midden.

Squishband moet je dezelfde hoek geven als je zuiger (of heel iets groter), als je nu geen CNC-draaibank achter in de schuur hebt staan, kan je ook je zuiger een hoek geven en dan je kop dezelfde hoek.