rs-ruud said:onzin...
met bolle zuigers word ook 15.5 verhouding gereden
Bart Hoedemaker said:waarom rijden evo,speed en manston cilinders dan niet met bolle zuiger?
is dit vanwege de vullingsgraad en het sneller kunnen toetreden van hetmengsel in het onderste dode punt? zojah dan heeft dat bij mijn cilinder toch ook meer nut of zie ik het nou verkeerd..
Bart@Sp said:in iedere std evo of speed zit een dome zuigertjemanston, athena, en stage6 rijden met flat zuigers
Bart Hoedemaker said:en wat is het voordeel van flat zuiger?
Aerox-Evo70 said:imo is het enige voordeel van een dome zuiger dat het sterker is en dus lichter te maken, verder zijn alle voordelen voor de flat
of jouw zuiger na afdraaien nog sterk genoeg is weet ik niet ?
Bart Hoedemaker said:nee als de zuiger een platte kop heeft kan ik met de squich spelen, nu met zon bolling erop gaat dat niet echt lukke. maar ff terug te komen op mijn vraag, kan het nu of is het niet verstandig?
A-Bizar said:wat is je compressie ratio nu dan?
je wilt meer compressie zeg je... maar volgens mij heb je geen id wat je nu hebt...
En neej , niet de waarde die aangeraden word in het boekje... want daar hebben we niets aan
Je kan het allemaal wel lekker omhoog gaan gooien zonder te weten/meten of het goed blijft gaan... maar de kans is groot dat je zuiger en kop binnen 5 minuten helemaal kapot detoneerd.
Mijn advies :
Draai je verbrandings kamer (niet je squish rand) uit zodat je compressie omlaag gaat... zet je sqsuih krapper waardoor het weer omhoog gaat.
Zo krijg je je squish goed zonder een te hoge compressie ratio te krijgen.
en btw... je kan je squish wel lekker ruim zetten... maar dan gaat ie ook sneller detoneren.
De reden waarom mensen een ruimere squish nemen is imo omdat je anders een te hoge compressie krijgt.
Bart Hoedemaker said:ow en nog vraag, als ik dus 6 voetpakkingen nodig heb, zoals nu het geval is hoog ik de cilinder dus op en de poorten ook, heeft dit een nadelig gevolg?
Runner1987 said:Denk t niet, anders is ie wel heel verkeerd bezig. Heb t zelf eens meegemaakt, wat t probleem is, is dat de zuiger sterker bolt dan de kop. Hierdoor komen de zuiger en kop totaal met elkaar in de clinch, in t midden raken ze elkaar terwijl er aan de randen een ruimte tussen zit die niet als squishrand gebruikt kan worden...
Hoe dan ook, originele zuiger of niet....de zuiger en kop meoten matchen.