Zip 2000 2t opvoeren/afstellen

Mika2703

New Member
Ik heb een zip 2000 2t AC, nu was mijn vraag hoe ik die beste kan afstellen en opvoeren.

De setup nu is:
- 70cc Top Performance
- Sito Plus
- 17.5mm carb
- 78 sproeier
- Malossi vario
- Roze TP Drukveer
- Witte DMP trekveertjes
- 6.5gr rollen
- Standaard koppeling
- Standaard krukas
- Standaard V-snaar
- Standaard vertanding

Wat zou ik beste kunnen veranderen dat die nog wat harder gaat of wat is de beste afstelling?

Gaat nu ong 90km/h gps ma ik heb het gevoel dat er nog meer uit valt te halen.
 
Advertisement - register to remove this

Gebruik de search, cilinder kan je vergelijken met een dr70 hier zijn al ontelbaar topics over.
Lees jezelf eerst goed in voordat je vragen gaat stellen en topics opent.
 
hij heeft toch een malossi vario ik rijd met een yamaha jog met malossi sport 50 snel en heb alleen een polini hi speed vario met 4.7 gram rollen en blauwe drukveer/trekveertjes en ik ga 90 zonder dip, dus weet niet wat jij zegt
Post automatically merged:

Ik heb een zip 2000 2t AC, nu was mijn vraag hoe ik die beste kan afstellen en opvoeren.

De setup nu is:
- 70cc Top Performance
- Sito Plus
- 17.5mm carb
- 78 sproeier
- Malossi vario
- Roze TP Drukveer
- Witte DMP trekveertjes
- 6.5gr rollen
- Standaard koppeling
- Standaard krukas
- Standaard V-snaar
- Standaard vertanding

Wat zou ik beste kunnen veranderen dat die nog wat harder gaat of wat is de beste afstelling?

Gaat nu ong 90km/h gps ma ik heb het gevoel dat er nog meer uit valt te halen.
maar een een 70 cc top performance is 90 al netjes hoor voor luchtgekoeld miss dat je de 100 kan halen maar je setup ziet er aardig uit
 
hij heeft toch een malossi vario ik rijd met een yamaha jog met malossi sport 50 snel en heb alleen een polini hi speed vario met 4.7 gram rollen en blauwe drukveer/trekveertjes en ik ga 90 zonder dip, dus weet niet wat jij zegt
Post automatically merged:


maar een een 70 cc top performance is 90 al netjes hoor voor luchtgekoeld miss dat je de 100 kan halen maar je setup ziet er aardig uit
Had even over de vario heen gelezen, pm mij maar een filmpje dat je 90 gps op je ding gaat, want jij bent er weer zo eentje die meent met 50cc 90 te kunnen gaan op de teller terwijl je net aan de 80 kietelt na 5 minuten vol gas. Donder op hahah
Post automatically merged:

Had even over de vario heen gelezen, pm mij maar een filmpje dat je 90 gps op je ding gaat, want jij bent er weer zo eentje die meent met 50cc 90 te kunnen gaan op de teller terwijl je net aan de 80 kietelt na 5 minuten vol gas. Donder op hahah
Je weet zo te zien nog niet eens hoe je je cilinder moet inrijden
 
Had even over de vario heen gelezen, pm mij maar een filmpje dat je 90 gps op je ding gaat, want jij bent er weer zo eentje die meent met 50cc 90 te kunnen gaan op de teller terwijl je net aan de 80 kietelt na 5 minuten vol gas. Donder op hahah
Post automatically merged:


Je weet zo te zien nog niet eens hoe je je cilinder moet inrijden
50cc snel he ik zal als ik thuis ben wel filmen als je het niet geloofd en wat praat jij over inrijden ik heb die cilinder minimaal 300 350 km rustig ingereden
Post automatically merged:

ik heb er een yasuni r op met 17.5 mm carb en met die malossi sport cilinder kan je als je hem goed afsteld de 90 halen meer ook niet
 
50cc snel he ik zal als ik thuis ben wel filmen als je het niet geloofd en wat praat jij over inrijden ik heb die cilinder minimaal 300 350 km rustig ingereden
Post automatically merged:

ik heb er een yasuni r op met 17.5 mm carb en met die malossi sport cilinder kan je als je hem goed afsteld de 90 halen meer ook niet
Malossi sport is een gietijzeren cilinder maar geen snelle cilinder zoals iedereen beweer.
Omdat het merk malossi, polini, stage 6 etc heet betekend niet dat de cilinder gelijk 'snel' is. Ze kunnen misschien iets beter gepoort zijn waardoor ze ietsje sneller dan de standaard cilinder zijn. Jou sport is gewoon een laagtoerige cilinder.

Onder een snelle cilinder versta ik toch een hoog toerige cilinder die zeker 12.000 toeren draait.
 
Malossi sport is een gietijzeren cilinder maar geen snelle cilinder zoals iedereen beweer.
Omdat het merk malossi, polini, stage 6 etc heet betekend niet dat de cilinder gelijk 'snel' is. Ze kunnen misschien iets beter gepoort zijn waardoor ze ietsje sneller dan de standaard cilinder zijn. Jou sport is gewoon een laagtoerige cilinder.

Onder een snelle cilinder versta ik toch een hoog toerige cilinder die zeker 12.000 toeren draait.
ja er zitten inderdaad meer poorten in maar 90 is te halen met een sport
Post automatically merged:

ik heb er een yasuni r op met 17.5 mm carb en met die malossi sport cilinder kan je als je hem goed afsteld de 90 halen meer ook niet
Malossi sport is een gietijzeren cilinder maar geen snelle cilinder zoals iedereen beweer.
Omdat het merk malossi, polini, stage 6 etc heet betekend niet dat de cilinder gelijk 'snel' is. Ze kunnen misschien iets beter gepoort zijn waardoor ze ietsje sneller dan de standaard cilinder zijn. Jou sport is gewoon een laagtoerige cilinder.

Onder een snelle cilinder versta ik toch een hoog toerige cilinder die zeker 12.000 toeren draait.
trouwens ik ben niet dom ik weet zelf ook dat mn cilinder laagtoerig is en ik weet ook wat hoogtoerig is en de 70 cc van onze vriend van deze topic is een laagtoerige 70
 
Last edited:
Malossi sport is een gietijzeren cilinder maar geen snelle cilinder zoals iedereen beweer.
Omdat het merk malossi, polini, stage 6 etc heet betekend niet dat de cilinder gelijk 'snel' is. Ze kunnen misschien iets beter gepoort zijn waardoor ze ietsje sneller dan de standaard cilinder zijn. Jou sport is gewoon een laagtoerige cilinder.

Onder een snelle cilinder versta ik toch een hoog toerige cilinder die zeker 12.000 toeren draait.
precies, die malossi is zelfs gewoon een vervangings cilinder voor mijn idee
 
precies, die malossi is zelfs gewoon een vervangings cilinder voor mijn idee
waarom ga ik harder als met een originele dan hij is wel degelijk iets sneller door de extra spoelpoorten
Post automatically merged:

precies, die malossi is zelfs gewoon een vervangings cilinder voor mijn ideeoriginele met deze setup ga je de 80 nog niet eens redden man net aan de 70 misschien

precies, die malossi is zelfs gewoon een vervangings cilinder voor mijn idee
met de originele 50 kun je net de 70 halen met mijn setup
 
Last edited:
Back
Top