Piaggio zip 2000 h2o vertraagd gas en langzaam optrekken tot +/- 30km/h, daarna volgas

Gissa2002

New Member
Ik heb een Piaggio zip 2000 (watergekoeld 2 takt) met een 70cc cilinder.

Ik heb de bougie al net nieuw erin zitten maar nu houdt hij nog steeds heel erg in met wegrijden. Tot ongeveer 20-30 km/h stottert hij dus als ik gas geef en rijdt ie best langzaam, daarnaast reageert hij ook met een lichte vertraging op het gas geven.
Als hij eenmaal voorbij deze snelheid is gaat ie als een malle naar de 80 zoals hij de hele tijd zou moeten doen.
Jullie nog tips voor wat ik kan bekijken?

Setup:
Malossi multivar
5,5 gram malossi rollen
Std luchtfilter
Yasuni r terugloopuitlaat
17,5 dell
Sproeier 78

Update:
Probleem was verstopte carburateur
Oplossing was nieuwe erin zetten
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Is weer ff geleden maar ondertussen heb ik de sproeier vervangen naar een 80, echter stottert hij nu nog steeds heel erg met wegrijden en pas toen ie 85 graden werd begon hij pas door te rijden maar toen heb ik hem daarna snel uitgezet aangezien hij richting de 90 graden ging en volgensmij is dat te warm toch?
 
Ik heb de gasnaald nu 1 tandje omhoog gezet maar hij hapert nog steeds bij wegrijden, ik heb ook nog een kleinere sproeier erin gezet (maat 78) maar nog steeds blijven de problemen zich voordoen. Iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn?
Post automatically merged:

De bougie is ook weer redelijk zwart dus dit zou op een te grote sproeier moeten duiden maar is 78 niet al aan de kleine kant?
 
Ik heb de gasnaald nu 1 tandje omhoog gezet maar hij hapert nog steeds bij wegrijden, ik heb ook nog een kleinere sproeier erin gezet (maat 78) maar nog steeds blijven de problemen zich voordoen. Iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn?
Post automatically merged:

De bougie is ook weer redelijk zwart dus dit zou op een te grote sproeier moeten duiden maar is 78 niet al aan de kleine kant?
meng je wel op goede verhouding?
 
Ik heb de carterkap er weer afgehaald en zag dat deze van binnen vies was geworden weer terwijl ik deze heb schoongemaakt nog laatst, dus ik vermoed dat er een krukaskeerring lek is. Zou dit mijn problemen kunnen verklaren?
 
Update:
Krukas keerring vervangen, hierdoor liep hij wel iets beter maar nog niet goed. Toch de carburateur vervangen met eentje die ik had liggen en toen liep hij perfect. Blijkbaar zat er een kanaaltje of iets verstopt in de oude carb waardoor hij te veel benzine aanzoog die hij niet volledig kon verbranden (vandaar ook zo veel rook)
 
Back
Top