Originally posted by tazmanian_devil
maar op de fotos die ik weleens zien van getunde cilinders met vlinder poort zie ik ook vaak dat ze een hele hap onderuit de uitlaatpoort hebben gehaald, wat heeft dit voor zin
Originally posted by tazmanian_devil
ja ik kan wel een poortmapje ergens van internet plukken en die na gaan maken dat lijkt me nou niet zo erg moeilijk, maar mijn vraag was hoe kun je zelf een uitlaatpoortvorm (niet de spoelers begrijp ik want dat is niet noodzakelijk) zeg maar voor je zelf maken. dat lijkt mij een grotere uitdaging.
hoe wordt dan bepaalt dat als je zegmaar met een c16 rijdt die een x aantal toeren het best presteerd, met hoeveel het oppervlak van een uitlaat poort vergroot moet worden en hoeveel hij verhoogd moet worden.
Originally posted by minaracers
Dit heb ik ook wel eens aan de revue voorbij zien komen. Volgens mij was dit bij een Evo70 van Twins? Ben benieuwd of iemand weet/kan beredeneren waarom dit gebeurt. 'Normaal' gebeurt het niet.
Originally posted by tazmanian_devil
maar op de fotos die ik weleens zien van getunde cilinders met vlinder poort zie ik ook vaak dat ze een hele hap onderuit de uitlaatpoort hebben gehaald, wat heeft dit voor zin
Originally posted by minaracers
Dit heb ik ook wel eens aan de revue voorbij zien komen. Volgens mij was dit bij een Evo70 van Twins? Ben benieuwd of iemand weet/kan beredeneren waarom dit gebeurt. 'Normaal' gebeurt het niet.
Originally posted by goldfingers
Ik denk dat volgens ik het goed begrepen heb er een paar serrieuze krassen in de cilinderwand zijn.
Denk dat het niet echt de moeite zal zijn om energie in de poortiming te steken, met die krassen heb je toch een enorm verlies.
Dumpen of herstellen(nieuwe wand). Ik zou dumpen die handel.O-)