Zelf scoot tunen.

Status
Not open for further replies.
Ik heb dus bij me Speed setup de tuning LATEN doen. Ik heb er simpelweg niet genoeg kennis en tools voor om zoiets zelf helemaal uit te vogelen, spoelsnelheden ed. en vervolgens in de cilinder te verwerken. En ik weet zeker dat bijna niemand dit heeft, op de echte tuners na (die hun bevindingen dus baseren op veel ervaring) Natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals Erik, Ivo, Joël, Gijs, etc.

Maar de volgende keer ga ik het ook zelf proberen, is toch het leukste, ook al loopt het dan maar niet zoals het zou doen als ik het bij bv. Koopmans laat doen. Maar het is staat toch leuker, en als je een ideetje hebt en je verwerkt dat erin is het ook leuk.

Doe het zelver:P
dremel met een haakse hoek verstelbaar tot max.45* is meesterlijk!:D
zelf tunen is nog het mooist, omdat je dan alles zelf in de hand kan houden, en zelf bepalen kan van wat je doet.

me cilinder heb ik laten doen.(gewoonweg omdat ik bang was hem kapot te maken).
carters enzo heb ik alemaal zelf gedaan.

en paar eigencilinders heb ik zelf gedaan.
heb gewoon geprobeer d8 als kapot gaat nah jammer dan.
maar ze deden nog :D en ook een stuk beter.

sebascowboybear said:
Doe het zelver:P
dremel met een haakse hoek verstelbaar tot max.45* is meesterlijk!:D
zelf tunen is nog het mooist, omdat je dan alles zelf in de hand kan houden, en zelf bepalen kan van wat je doet.
En jij komt dan bij je spoelers? :)

ik doe inmiddels alles zelf weer , heb het 1 keer uitbesteed maar doe het liever zelf , dan weet je wat er mee is gebeurd en hoe het is opgebouwd.

heb vorig jaar met eigen tuned blok 15e A gereden in st. scooterklasse 1 keer!

dit jaar heb ik dat nog niet mogen doen omdat ik mijn scooter heb laten klaarmaken en als er dan wat niet goed is weet je niet waar je moet zoeken , zelf doen leer je vaak ook wat van.

ik heb ook al vaker wat klaargemaakt voor een aantal mensen en die waren wel te spreken , in de toekomst wil ik meer gaan doen maar ik wil eerst beter gereedschap , een dremel en een paar goeie vijlen alleen vindt ik niet genoeg .

graden schijf en draaibank staan ook tot mijn beschikking en is vaak zeer handig om te hebben!

Ik ga beginnen met een oud minarelli hz blok naar Standaardklasse regelementen te tunen. Puur ervaring opdoen, het is betaalbaar... en wat haaks gereedschap bij elkaar sparen. Nu nog gewoon @ dremel, gradenschijf, digi schuifmaate e.d. en wat ander simpel gereedschap...op zoek naar wat mooiers.
Qua. haaks gereedschap, iemand nog (betaalbare) tips??

Ja Bramzor waar ben je nou weer mee bezig :) ben benieuwd

Voor topic starter: Als je de kennis niet hebt zal ik het ook niet doen :)

MotoManiaC said:
Ik ga beginnen met een oud minarelli hz blok naar Standaardklasse regelementen te tunen. Puur ervaring opdoen, het is betaalbaar... en wat haaks gereedschap bij elkaar sparen. Nu nog gewoon @ dremel, gradenschijf, digi schuifmaate e.d. en wat ander simpel gereedschap...op zoek naar wat mooiers.
Qua. haaks gereedschap, iemand nog (betaalbare) tips??

Cker wel!:D
moet je kijken bij conrad, daar hebben ze nu iets heel erg moois voor geen geld

http://www1.nl.conrad.com/scripts/w...er_js=Y&shop=A_B2C_NL&p_init_ipc=X&~cookies=1

Remco 4 Life said:
Ja Bramzor waar ben je nou weer mee bezig :) ben benieuwd

Voor topic starter: Als je de kennis niet hebt zal ik het ook niet doen :)

beetje kansloos om te qouten op een bericht van een jaar oud :#

Aidix said:
Deze link werkt alleen bij jouuuuuuuuuuuu.......
Duz zeg ff wat het is.

idd....
Ik ben ook wel es benieuwd, ik heb tot nog toe nix zelf gedaan maar ben wel met boeken bezig

ik heb hier een home-tuned evo50 blokje liggen, ik zoek alleen nog een goedkoop scootertje om het onder te gooien.

het evo70 blok heb ik wel laten doen.

gilera typhoon

ik heb een gilera typhoon, als je het gas opentrekt dan klinkt het alsof hij gaat rijden maar dat duurt altijd even (2 sec oid) waar ligt dit aan.
me vario ring zit er volgens mij nog in heeft het nut om deze eruit te halen? wwar zit deze precies????????

met andere woorden hoe trekt hij sneller, top is goed.

hellup!

Open daarvoor ff lekker je eigen topc 8P
Maar ws staat je koppeling veel te strak waardoor hij pas aangrijpt als je snaar al is geklommen

ik heb zelf mun mhr getuned en carters uitgekottert alleen nog niet goed afgesteld daar ben ik nog zo af en toe mee bezig als ik tijd heb ...resultaat 15 1/2 pk en ongeveer 145 km in het uur moet beter kunnen maar niet slecht voor een amateur

Status
Not open for further replies.
Back