Zelf kelk maken

Exup@NRG said:
Mja , je hebt nu een mooie buitenkelk maar in de carb zelf is het nogal een hobbelbaan.Als je dat nu zo afdraaid dat het precies doorloopt tot in je kelk heb je een meer ideale vorm.

idd, het doel/nut van een kelk is dat de ingaande luchtstroom minder wervelt en zo het oppervlak van je venturi effectiever gebruikt.

Nu kan je wel een mooie kelk op het einde zetten maar als er net voor de gasschuif nog allemaal opstakels zitten is je verbeterde luchtstroom ook weer kwijt :P

Bij sommige carburateurs is het goed gedaan, zoals de PWK en een type Dell'orto (zo één als Joël er geloof ik had), maar bij een PHBG of vergelijkbaar is het wat mij betreft een zooitje :)

Ik had de mijne zo afgedraaid:

dell_tuned.jpg

Ik heb er nog over gedacht om hier een kelk op te bouten, maar dat leek me zonde van de tijd omdat de grootste winst nu toch al behaald was....

ABT said:
idd, het doel/nut van een kelk is dat de ingaande luchtstroom minder wervelt en zo het oppervlak van je venturi effectiever gebruikt.

En dit is dan waar je vermogen mee wint? Moet je dan mbv de radius vd kelk je luchtstroom richten op het midden van de venturi?

ABT said:

Nu kan je wel een mooie kelk op het einde zetten maar als er net voor de gasschuif nog allemaal opstakels zitten is je verbeterde luchtstroom ook weer kwijt :P

Bij sommige carburateurs is het goed gedaan, zoals de PWK en een type Dell'orto (zo één als Joël er geloof ik had), maar bij een PHBG of vergelijkbaar is het wat mij betreft een zooitje :)

Ik had de mijne zo afgedraaid:

dell_tuned.jpg

Ik heb er nog over gedacht om hier een kelk op te bouten, maar dat leek me zonde van de tijd omdat de grootste winst nu toch al behaald was....

zo bedoel ik dus , alleen heb ik m nog wat verder afgewerkt , lijkt mij dat het dan al prima is , als je er een kelk bij opzet denk ik dat je het voor de carb dan alleen maar moeilijker maakt om lucht aan te zuigen.

Back