zelf een (race) injectie maken?

2000

Well-Known Member
dit alles voor een di-tech:
als je nu een gasklephuis van een auto (een kleintje)neemt dan heb je al een grotere doorsnede.....dit in combinatie met een grotere injector en verhoogde benzine druk? moet toch kunnen werken?

dit heb ik zelf wel eens gedaan bij 1 van mijn auto's...( en vaak gezien bij turbo ombouw) en denk dat het principe bij een brommer het zelfde is...dit klinkt makkelijker dan dat het is maar denk toch(als je het werkend hebt) dat het een hoop kan schelen

denk dat het grootste probleem het maken van een passend spruitstuk is.
vraag me alleen af wat voor sensoren op de di-tech zitten,ik denk deze:
gasklep positie sensor,toerentalsensor,en een luchtmassameter? en misschien een lamdasensor?misschien dat het passend maken van de gaskleppositiesensor ook een probleem wordt....

misschien dat je wel in de problemen komt met de inspuit timing,maar in principe moet het kunnen werken....

al met al een behoorlijke vraagteken lijst maar toch misschien voor iemand de moeite om te proberen(misschien rijden er al 10-tallen van rond, maar dat weet ik dus niet)
 
Advertisement - register to remove this

hij denkt dat je je benzine/olie gaat inspuiten net voor BDP in compressieslag, waardoor er dus geen olie meer naar je krukas/andere onderdelen zou gaan
 
Een Ditech past de hoeveelheid ingespoten benzine toch aan op de hoeveelheid aangezogen lucht? Zorgen dat hij meer lucht krijgt in combinatie met een injector met een groter vermogen zou hetzelfde moeten uithalen lijkt mij dan
 
Cipher said:
Een Ditech past de hoeveelheid ingespoten benzine toch aan op de hoeveelheid aangezogen lucht? Zorgen dat hij meer lucht krijgt in combinatie met een injector met een groter vermogen zou hetzelfde moeten uithalen lijkt mij dan
dat ligt eraan of ie de hoeveelheid meet of de doorstroming,als het de doorstroming is dan meet ie hetzelfde,het is alleen veel meer waardoor ie dus in verhouding te weinig lucht krijgt.....misschien kan je dat bijstellen door middel van een potmeter: de meeste luchtmeters werken met weerstand,en dus zijn de waardes te veranderen(als de comp. het accepteerd)
 
kan je mss beter een keertje praten met Sprinter op dit forum , die heeft al een tijdje geleden gespeeld met het idee een voledig computer gestuurd blok , adhv ontsteking / gasklepstand vario posities bepalen etc (met servomotoren dan)

greetz
 
Speedyrules said:
kan je mss beter een keertje praten met Sprinter op dit forum , die heeft al een tijdje geleden gespeeld met het idee een voledig computer gestuurd blok , adhv ontsteking / gasklepstand vario posities bepalen etc (met servomotoren dan)

greetz
neu ben het helemaal niet van plan,maar weet het 1 en ander van injecties en vroeg me af of het mogelijk is + zal wel hele dure zaak worden
 
Back
Top