Zelf tunen part 1

Re: gradenschijf

Originally posted by Next
Heb je een gradenschijf nodig om aan je uitlaatpoort te klooien ?
Ik dacht dat het enkel was voor de timing (spoelpoorten), wil ff zekerheid

Ja, is ook nodig voor je uitlaatpoort. Je moet alles meten en dan kan je pas gaan rekenen enz.

in mijn schuurt staat nu een SR WWW, daar heb ik vanavond een 19mm onder gezet, en wat zit die choke daar ntiegleijk kut. Gewoon neit bij te komen, dus ik zoek een alternatief, er moet een kabel getrokken worden naar het stuur. Die kun je gewoon kopen en is vervangend voor dat tyfus "knopje" op die carb. ?

Ennuh hij loopt nog voor geen meter:

1- Loopt niet stationair
2- Met 92 sproeier looptie wel aardig maar komtie niet boven de 60 uit, hij maakt gewoon niet meer toeren, als je het dan subtiel aan pkat onderin, "pakt" ie um soms fftjes en maakt ie een dot toeren. En dan zakt ie weer in... (dit is zonder luchtfilter)
3- Met een 74 sproeier EN luchtfilter rijdt ie nog kutter, hij zakt dan helemaal in als je volgas geeft boven de 30, dan valt ie dus uit als je gas blijft geven.

Hmm nog niet ALLES geprobeerd, maar hij rijdt iig ff kut en dat wou ik kwijt

Setup btw: NRX :) (binnenkort 4sjees) Polini 50 giet , etc.

Hou me is op de hoogte als je wilt, want ik heb haast dezelfde setup en ik wilde ook een 19mm aanschaffen voor mijn polini 50 giet. Laat is weten of de problemen zijn opgelost en of het veel scheelt die grotere carb.

Thnx en mzls

Gradenschij maak je gewoon zelluf op ee vel papier ofsow en die handchoke kan je bij Typhoon kut bij als je de originele filterbak nog hebt....

Ennuh waarom in godsnaam een vijl, koop dan een nep-Dremel of meteen een echte als je toch wil gaan tunen. Kom nu niet met dat is te duur, wat net zeg je nog dat het niks uitmaakt dat je die polini cilinder gaat verneuken, want dan koop je toch een DR....

Ik heb al een dremel maar je komt er niet mee bij de uitlaatpoort. Dat opzetstukje is niet langgenoeg. En je kan er niet overal mee bijkomen. Met een dunne vijl kan je wel overal bij en kan je zeer precies werken.

MZl

Originally posted by Scooterband
Owwwwwz, ik dacht dat ik dan een setje moest kopen om het hele setje in te bouwen en een kabel te trekken naar je stuur. Maar je kan hem dus gewoon op je carb bedienen. Das mooi want bij typhoon kan je daar goed bij. Als ik zo´n carb nou koop zit er dan meteen zo´n handchoke setje bij of gaan ze ervan uit dat je je ouwe handchoke overzet?

Thnx

je moet je ouwe shit nooit wegflikkeren doewd...

jah, kan je bij zo'n 19mm DO PHBG de Handsjook ombouwen naar een Kabelsjook met zo'n setje van Polini? (of stel ik nou weer een domme vraag en is daar al antwoord op gegeven, ik weet het niet meer, al die vage replies hiero)

Originally posted by Boeie
jah, kan je bij zo'n 19mm DO PHBG de Handsjook ombouwen naar een Kabelsjook met zo'n setje van Polini? (of stel ik nou weer een domme vraag en is daar al antwoord op gegeven, ik weet het niet meer, al die vage replies hiero)

Ja dat kan, dan verplaats je het knopje als het ware, ik ga nu proberne de kabel van originele handsjook op die ding te zetten

Back