zelf tunen van een evo ??

ja ik kan wel een poortmapje ergens van internet plukken en die na gaan maken dat lijkt me nou niet zo erg moeilijk, maar mijn vraag was hoe kun je zelf een uitlaatpoortvorm (niet de spoelers begrijp ik want dat is niet noodzakelijk) zeg maar voor je zelf maken. dat lijkt mij een grotere uitdaging.

maar het omlaag halen van een poort is dus ook voor meer koppel onderin net zoals je bij een ovale poort een poort verbreed ?

en welk tunings boek gaat het diepste op dit onderwerp in die van bell of die andere ? dan ga ik is even bij de bibliotheek kijken :)

en wat betreft die c16 dat kan ook best een c20 worden iets anders hoogtoerig ,

hoe wordt dan bepaalt dat als je zegmaar met een c16 rijdt die een x aantal toeren het best presteerd, met hoeveel het oppervlak van een uitlaat poort vergroot moet worden en hoeveel hij verhoogd moet worden.
 
Originally posted by tazmanian_devil
maar op de fotos die ik weleens zien van getunde cilinders met vlinder poort zie ik ook vaak dat ze een hele hap onderuit de uitlaatpoort hebben gehaald, wat heeft dit voor zin

Dit heb ik ook wel eens aan de revue voorbij zien komen. Volgens mij was dit bij een Evo70 van Twins? Ben benieuwd of iemand weet/kan beredeneren waarom dit gebeurt. 'Normaal' gebeurt het niet.
 
Originally posted by tazmanian_devil
ja ik kan wel een poortmapje ergens van internet plukken en die na gaan maken dat lijkt me nou niet zo erg moeilijk, maar mijn vraag was hoe kun je zelf een uitlaatpoortvorm (niet de spoelers begrijp ik want dat is niet noodzakelijk) zeg maar voor je zelf maken. dat lijkt mij een grotere uitdaging.

hoe wordt dan bepaalt dat als je zegmaar met een c16 rijdt die een x aantal toeren het best presteerd, met hoeveel het oppervlak van een uitlaat poort vergroot moet worden en hoeveel hij verhoogd moet worden.

zoek een 2-takt tunings boek :P bv die van bell of robinson...
 
Re: Re: zelf tunen van een evo ??

Originally posted by minaracers
Dit heb ik ook wel eens aan de revue voorbij zien komen. Volgens mij was dit bij een Evo70 van Twins? Ben benieuwd of iemand weet/kan beredeneren waarom dit gebeurt. 'Normaal' gebeurt het niet.

Ik zet €500 in, dat die cilinder niet van Twins komt... De Jager doet het wel... Guillaume Coppoolse toen eens met zo'n Evo rond zien lopen...
 
Re: Re: zelf tunen van een evo ??

Originally posted by tazmanian_devil
maar op de fotos die ik weleens zien van getunde cilinders met vlinder poort zie ik ook vaak dat ze een hele hap onderuit de uitlaatpoort hebben gehaald, wat heeft dit voor zin

Originally posted by minaracers
Dit heb ik ook wel eens aan de revue voorbij zien komen. Volgens mij was dit bij een Evo70 van Twins? Ben benieuwd of iemand weet/kan beredeneren waarom dit gebeurt. 'Normaal' gebeurt het niet.

Bedoelen jullie dit?

evoonder2.jpg


© Copyright by www.3br-tuning.nl
 
Re: Re: Re: zelf tunen van een evo ??

Originally posted by InsaneMalebrain
Bedoelen jullie dit?

evoonder2.jpg


© Copyright by www.3br-tuning.nl

Heb ergens gelezen dat 3br dit ook ging doen, dat was vanwege het feit dat ze dit bij de jager hebben gezien. Ze waren benieuwd naar de resultaten van zo'n poort, ik weet niet of ze weten wat de gedachte er achter is, maar dat zal hoogst waarschijnlijk wel, anders doe je het niet.
 
Dit is geen aanval op jullie ofzo,

http://2stroke-tuning.mine.nu/thread.php?threadid=129&boardid=4&styleid=1&sid=8f2cd1636b65bd69936036291ffedf2a

waar het uiteindelijk mij dus om ging is dit, Ik citeer wat boyd heeft gezegd: "Ik denk dat ik het gewoon maar een keer ga proberen met mijn eigen cilinder en dan testen op de testbank. "

Maakt me verder niet uit, met testen van dingen kom je ook ver. Maar ik heb het gevoel dat het ook heel belangerijk is dat je weet wat de theorie erachter is. Ik zeg niet dat jullie dat nu niet al weten. Maar toen in ieder geval nog niet, althans Boyd niet.
 
het zit zo dat boyd en ik er samen lang over hebben zitten brainstormen en we hebben er enkele theorieen over bedacht maar toch vroegen we ons af wat anderen er van dachten. vandaar toendertijd dat topic.
vrij interessnt topic overigens, maar ik weet niet in hoeverre het iets toevoegd aan dit topic..
 
hmms het is dus niet iets wat vaak gebeurt met tunen, magoed ik heb in de bieb gevraagd of ze de boeken hadden dus ik hoop dat ik ze binnenkort heb,

en dat van die fotos, ja dat bedoel ik
 
Ik denk dat volgens ik het goed begrepen heb er een paar serrieuze krassen in de cilinderwand zijn.
Denk dat het niet echt de moeite zal zijn om energie in de poortiming te steken, met die krassen heb je toch een enorm verlies.
Dumpen of herstellen(nieuwe wand). Ik zou dumpen die handel.O-)
 
Originally posted by goldfingers
Ik denk dat volgens ik het goed begrepen heb er een paar serrieuze krassen in de cilinderwand zijn.
Denk dat het niet echt de moeite zal zijn om energie in de poortiming te steken, met die krassen heb je toch een enorm verlies.
Dumpen of herstellen(nieuwe wand). Ik zou dumpen die handel.O-)

sja het is ook niet om topvermogens mee te halen , maja ik moet het toch ergens mee leren he
 
Back
Top