tazmanian_devil
r&r tuning
hoi,
ik heb hier een oude polini evo 4 70 cc voor mina lc liggen, met paar dikke krassen erin enzow, en een afgebroken stukje hemd maar waarschijnlijk is er nog wel mee te rijden. ik kan an een een mina frampje en een c16 een 21mm en een blok komen om te testen.
Nu wou ik hem zelf eens gaan tunen om daar wat ervaring mee op te doen, ik heb wel eens wat std cilindertjes enzow getuned, ook met merkbaar resultaat.
Maar ik denk toch dat het met een evo wat anders ligt.
zijn er ook duidelijke sites die daar uitleg over geven hoe je dat moet doen dus hoe je de poorten een goede vorm geeft?
ik dacht altijd dat een uitlaatpoort alleen verhoogt/ verbreed kon worden, maar op de fotos die ik weleens zien van getunde cilinders met vlinder poort zie ik ook vaak dat ze een hele hap onderuit de uitlaatpoort hebben gehaald, wat heeft dit voor zin
en de timing van de spoelers aanpassen is dit noodzakelijk voor goede prestaties als je bijvoorbeeld de uitlaatpoort aanpast, de spijl dunner maakt en de spoelers aan de achterkant scherp maakt ? zo ja waar kan ik daar informatie over vinden.
en als je zegmaar je cilinder naar koopmans/3br zou brengen en die laat je daar stage 3 ofzow tunen wordt dan ook de timing aangepast??
ik heb hier een oude polini evo 4 70 cc voor mina lc liggen, met paar dikke krassen erin enzow, en een afgebroken stukje hemd maar waarschijnlijk is er nog wel mee te rijden. ik kan an een een mina frampje en een c16 een 21mm en een blok komen om te testen.
Nu wou ik hem zelf eens gaan tunen om daar wat ervaring mee op te doen, ik heb wel eens wat std cilindertjes enzow getuned, ook met merkbaar resultaat.
Maar ik denk toch dat het met een evo wat anders ligt.
zijn er ook duidelijke sites die daar uitleg over geven hoe je dat moet doen dus hoe je de poorten een goede vorm geeft?
ik dacht altijd dat een uitlaatpoort alleen verhoogt/ verbreed kon worden, maar op de fotos die ik weleens zien van getunde cilinders met vlinder poort zie ik ook vaak dat ze een hele hap onderuit de uitlaatpoort hebben gehaald, wat heeft dit voor zin
en de timing van de spoelers aanpassen is dit noodzakelijk voor goede prestaties als je bijvoorbeeld de uitlaatpoort aanpast, de spijl dunner maakt en de spoelers aan de achterkant scherp maakt ? zo ja waar kan ik daar informatie over vinden.
en als je zegmaar je cilinder naar koopmans/3br zou brengen en die laat je daar stage 3 ofzow tunen wordt dan ook de timing aangepast??