Yamaha MHaeRox

Status
Not open for further replies.

MHaeRox

F.S.T Member...
Het leek mij ook wel leuk om mijn bezigheden hier neer te zetten.Ik ben niet met een wrak begonnen maar tog is er al behoorlijk wat gebeurt,Kwa setup word ie niet zo bruut uiterlijk word denk ik wel erg leuk maarja als het niet project waardig is gooi er dan maar slotje op of delete um maarja....:p

Het begon nu ongeveer 3 jaar geleden kocht ik deze mooie rox :)
(Heb er niet meer een foto van :( )
Toen was ie nog heel mooi en standaard... Eerst het gevoel krijgen enzo... Maarja toen werd ik door alles gevlamt dat kwam me al behoorlijk snel me strot uit :| Ik d8 ik moet andere uitlaat hebben toen kwam er een Metal :)
(1e paar pix zijn gaar vanwege brakke cam pix zijn nogal oud)

02%20Met%20Metal.jpg


Met Metal en nog behoorlijk mooi!

03%20Rechterkant.jpg


Maarja toen begon het al ik ging onderuit dus leuk wat schade enzo... zelf proberen te spuiten maar begon steeds weer te bladeren.. beetje jammer
Toen stond ie erzo bij zonder stickers.

04%20Linkerkant.jpg


Nog 1 van de Voorkant

05%20Voorkant.jpg


Close up van beetje gare Metal

06%20Close%20Up%20Metal.jpg


Langzamer hand kreeg ik steeds meer "verstand" ervan via vrienden en lezen @ forum :) Dus kocht ik een Polini Speedclutch
daar een tijdje mee te hebben gereden ging die aan bout...

07%20Polini%20Speedclutch.jpg


Toen kwam er ook nog een Polini DipControl bij maar was ook niet zo superieur maar wel leuk beter als standaard..
In die tussen tijd had ik al best wat schade bij elkaar gespaard dus was tijd voor een paint beurtje & een leuke zadelhoes :) !!En tevens een nieuw pijpje een gianelli Radical!
Scoot @ nieuwe Colors

08a%20Links.jpg


08b%20Nieuwe%20Kleuren.JPG


10%20Achterkant.jpg


Maarja na een week was er iemand zo aardig geweest om even met zijn sleutel over mijn net gespoten scooter heen te rossen..

11%20Voorkant.jpg


Nieuwe Radical

09%20Nieuwe%20Radical.jpg


Toen kwam er al weer een nieuw pijpje die ik altijd al wou hebben voor de Sound & looks de Yasuni R :W Die werd gemonteerd.

12%20Nieuwe%20Uitlaat%20Yasuni%20R.jpg


Ik heb hem eerst maar eve wat op proberen te poetsen en lakken

14%20Yasuni%20R.jpg


Er was bijna nog nooit wat met me scoot aan de hand geweest :W was wel eens voor beurt bij de dealer geweest want was niet zo held daarin maarja zeg nooit "nooit" Ik op een dag eve lekker naar de kapper mooi Tjoepen ;) Bofffffff en een sooi toeren :| toen wist ik hoe laat het was ik had gehoopt dat het bij een v-snaartje bleef maarja ik had weer eens geluk... Krukas aan bout dus strippe maar die hap...

15%20Strippen%20Scoot.jpg


16b%20Vsnaar%20geknapt.jpg


Ik kon hetzelf niet fixe dus blok eronder weg en besloot maar om naar Jos Dijkman te gaan eindje rijden vanuit Friesland maarja had ik er wel voor over Toen kwam er een Rito As P10 + Skf C3 lagers in.Toen d8 ik meteen maar van Er zal een andere cilinder komen dus alvast een 17,5mm Dellorto gekocht :)
Ouwe er even afhalen

17a%2017%20instaleren.jpg


18%20Netjes%20Blok.jpg


Toen kwam lelystad eraan wat het vetste was wat ik ooit mee had gemaakt!!!Samen met Spons/D.J & Marcel-Nrg naar Lelystad en nog een paar
Onderweg in busje

19%20Op%20naar%20Lelystad.jpg


@ Lelystad

20%20op%20Lelystad.jpg


Toen ik daar weg kwam d8 ik er moet wat gebeuren.... Alleen maar brute scooters maar ik met me Yas R + 17,5 en Hebo Koppeling was stnd vergeleken met de Mhrtje en Evo`s
Dus Yas-R ging de deur uit tijdelijk eve rondrijden met me ouder Radical..En toen zag ik op het forum een Mhr50 :) Dus die werd aangeschaft

22%20Mhr50.jpg


23%20Mhr50.jpg


24%20Mhr50%20kop.jpg


25%20Mhr50%20Cil.jpg


Dus toen had ik een leuk cilindertje maarja nog geen uitlaat..:?
Tijdje met Radical @ Mhr50 + 17,5mm gereden :rolleyes:
Erg leuk en wou ook nog wel hard na een kleine maand reed ik naar me werk en toen hield er ineens mee op ik herkende daarin het geluid (wat ik @ lelystad hoorde met MOL zijn Cil :'( )
Zuiger gaar en Cil viel mee alleen zuiger deeltjes @ wand.. oorzaak was : Te weinig smering.. |(
Zuiger :

30%20Verrote%20Zuiger.jpg


Maarja eve oppoetsen en nieuw zuigertje :)
Ondertussen Heb ik nog een 19mm+ W9 (van HaSjSnaKe) en een leuke Yasuni C16 (van JohnB) gekocht 0?

31%20Leuke%20C16.jpg


27%2019mm%20w9.jpg


26%2019mm%20%20w9.jpg


Alles gemonteerd ook nog een Hebo Vario aangeschaft
Maarja ik had al een vermoeden dat ie het niet zou doen,hij wou wel draaien maar niet vooruit :? en alleen aan als ik hand op inlaat van lucht @ carb hou... vanaf sproeier 86/108 geprobeerd en elke x wou hij niet met luchtfilter starten..
Maarja Ik had van ouders nog een mooie ML50 gekregen dus die moest er even om omdat als hij wel zou willen lopen ik dan even kan rijden.. ik naar dealer en tog voorzichtig willen rijden maarja had geen zin... terug weg met hardere band :) Toen deed ie het al wat beter naar mijn weten :) maarja dat wil wel als de smering weer te weinig is :| dus mooi gas geven en spelen... Boffff weer vast... (kweet het ben n00b) Maarja er was geen schade :! alleen zuiger is beetje geschuurd maar geen voelbare krasjes :

29%20Warmloper%20again.jpg
Dat was gister.

Setup is dus nu :

Malossi Mhr50
19mm Dellorto + W9 (gaat weg word weer 17,5mm + W7 )
Rito P10 + SKF C3 Lagers
Standaard Luchtfilter Bewerkt
Yasuni C16
Hebo Vario
Hebo Verstelbare Koppeling

Optisch heb ik ook een Leuk TnT Stuur aangeschaft + Rempot Deksels en tevens de dradenboom wat ingekort niet totaal verwijderd want wil het ligt nog gebruiken :

28%20Tnt%20stuur.jpg


Hij ligt nu helemaal uitelkaar omdat de kappen tevens ook weer naar de spuiter zijn :) die maybe volgende week klaar zijn!!
Worden zeer cker mooi naar mijn mening :)
19mm is weg omdat hij voor mij niet af te stellen was en omdat het ook nog een gewone Dagelijkse scooter is voor naar school.

Nog te doen :

- Aanschaffen van Traanplaat/ander materiaal zoals materiaal dat Chezmo @ z`n Ice heeft! Weet niet hoe het heet?
- RPM Koso Teller
- Fiets Teller
- Carter/Blok Polijste?
- Hier en daar nog wat paintuh
- Olie Pomp er tog maar uit slopen.
- Nog behoorlijk wat schoonmaken

Maak strax nog eve pix hoe alles er nu bij ligt/staat

Als er nog tips en opmerkingen zijn hoor ik ze graag :! !
 
Advertisement - register to remove this

Nog te doen :

- Aanschaffen van Traanplaat/ander materiaal zoals materiaal dat Chezmo @ z`n Ice heeft! Weet niet hoe het heet?
- RPM Koso Teller
- Fiets Teller
- Carter/Blok Polijste?
- Hier en daar nog wat paintuh
- Olie Pomp er tog maar uit slopen.
- Nog behoorlijk wat schoonmaken...

Als je leest wat er staat :| was ik daar ook al achter....
 
Boeit me niet wat je plannen zijn.

Ik zeg als eerste; leuk om te zien hoe iemand bezig is.
Verder commentaar bepaal ik zelf wel kerel.
 
[offtopic]
Euh, Red_Aerox: Je had niet zo hoefen reageren
Yamikey: Je had beter kunnen lezen
[/offtopic]

En nu weer liev zijn, en iedereen weer ontopic.

Ziet er leuk uit, en nu maar hopen dat ze je niet steeds bij sneek pakken gaan jonge :)
 
Jah sorry!:* Zo bedoelde ik het niet. Het kwam beetje anders bij mij over.. Maar thnx voor de tip anyway! Nog meer tips kwa motorisch? C20 hoe zou die het doen op een untuned Mhr50?
 
Originally posted by red_aerox
Jah sorry!:* Zo bedoelde ik het niet. Het kwam beetje anders bij mij over.. Maar thnx voor de tip anyway! Nog meer tips kwa motorisch? C20 hoe zou die het doen op een untuned Mhr50?

STaat genoeg bij het Topic Yamaha mhr Aerox over die tuned en untuned..
 
Ik bedoelde het wel zo.

De cilinder draait untuned te weinig toeren om die C20 goed te benutten, blijf met die C16 rijden of laat je cil tunen.
 
ik ben ook van plan een mhr-50 aan te schaffen en te laten tunen +c20 en en een 19mm carb, maar is die carb niet te groot? of wel goed?


en zal die setup veel benzine slurpen?
 
Ik weet niet het klonk wel leuk :) ik heb hem maar even gedraaid maar kon hem niet echt afstellen :( maar omdat ik er nog op naar school moet enzo komt er nu eerst een 17,5 + w7 naald... dus weet het niet..
 
omdat je hem niet kon afstellen zet je er een 17,5 onder? of om een andere reden? of slurpt hij teveel benzine om naar school ermee te gaan
 
ja beide :) maar meer omdat ik er nog mee naar school moet..
Maar er zal nog wel wat anders aan de hand wezen want hij ging wel lopen met die 19mm maar wou niet vooruit :? wel leuk wat toeren enzo..
 
20%20op%20Lelystad.jpg
Ik neem aan dat hij dit bedoelde :rolleyes:

Ik heb ze nog zien staan @ lelystad, toen hadden we het er ook over hoe scheef ze stonden, onder de duitsers was dit volgens mij ook zwaar relax! :p
 
Even voor de duidelijk heid die foto`s met die vette zandbak @ me blok die zijn oud zo ziet ie er al lang niet meer uit maak morgen wel eve pix..
 
Leuk projectje, je hebt echt precies dezelfde kleuren als een collega van mij (incl. zadelhoes), alleen hij heeft zilvere velgen. Succes met knutselen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top