Plantje
Retired :P
Hallo mensen,
Hier weer een nieuw project van mijn kant. Ben dus Maarten Lansink aka mattai88. Ik ben 17 jaar en woon in Hengelo (ov). Alle updates zullen in de eerste post komen, zodat het overzichtelijk blijft . Scooter verleden niet echt spectaculair:
• Peugeot Speedake ( snor )
• En een Aprilia Sr
Van de laatste heb ik een project gemaakt…
Wat in mijn ogen zeer goed gelukt is allemaal, deze had de volgende setup:
Cilinder: polini evo
Carters: xsh max
Luchtfilter: twin air met xsh erop
Uitlaat: yasuni c30 met een op maat gemaakte flens
Vario: mhr 2000, overrange
Koppeling: mhr delta clutch
krukas: power-one pen 12 met c4 lagers
Membraan: malossi vl 14
koppelingshuis: mhr wingbell met koelribben
Halfpoulie: mhr2000
Carburateur: stage 6 28mm pwk met een xsh wig en kelk + xsh afgewerkt en een recht spruitstuk
V-Snaar: malossi overrange
Ontsteking: italkit selettra/malossi had ik te leen
Lagers: c4
Hier een erg goede score mee behaald: 20,4 pk ( 20 sae ), dit met een zo goed als standaard evo, alleen de uitlaatpoort gelijk gelegd.
En het oog wilde ook wat natuurlijk dus had de nodige dingen veranderd:
• Hele scooter geairbrushed
• Sportstuurtje
• Remklauwen rood gemaakt
• Carterkap gepolijst
• Gaas in voorkant gemaakt voor een beetje extra koeling, oogde ook erg strak imo
• Kiesler monoseat
• Enz enz
Hier heb ik een paar meetings mee gereden. Ze verliepen zeer geslaagd, en waren voor herhaling vatbaar!!
Hier zie je een paar pics van hoe hij de verkoop in ging:
Nu zullen jullie benieuwd zijn waarom ik deze scooter heb verkocht?
Dit is heel simpel:
• De scooter was in mijn ogen gewoon te zwaar, en ik ook 2 zwaren gaan niet samen haha
• Ik vond het toch iets te standaard om op een sr te rijden
• En het zijn de grootste klote scooters om aan te sleutelen
Toen ik de sr eenmaal aan het lopen had en de eerste meeting had gehad ( lelystad ‘05 )
Liep ik al met een gedachte in mijn hoofd om een zip te kopen, licht en dus erg snel ( natuurlijk wel in combinatie met de nodige pk’s )
Toen kwam in me op om een mina zip op te bouwen. Hier heb ik best lang mee gelopen, en werd er stapel gek van. Ik wist gewoon niet zeker of ik de sr nou wel of niet weg moest doen.
Dit heb ik dus toch gedaan. Een jongen wat ik ken had nog een ex-race zip staan ( pizzano op het forum hier )
Ik hem opbellen en beetje overleggen. Hij wou de zip voor me vasthouden .
Toen ik de sr verkocht had ( voor achteraf veel te weinig geld :X )heb ik dus meteen opgebeld naar hem en gevraagd wanneer hij tijd had om de zip te brengen ..
3 dagen later kwam hij langs… ik helemaal blij
Het ging om een Zip sp ’98, zonder blok, radje en achter wiel
Ook kreeg ik er een 2e frame bij en een malossi schijf
Ook heb ik met Marco ( xsh ) overlegd om er een xsh scooter van te maken. Dus met zelfde stikkers als Hendrik ( tyrone ), kleur ben ik echter nog niet helemaal over uit.
Hier een paar pics ervan toen ik hem kreeg:
Hier kun je zien dat ik er zels nog een aim teller bij kreeg.. die nog perfect werkt ook nog
Hier een pic van het 2e frame die ik overigens ga gebruiken:
Hier het schijfje:
Toen gelijk al die avond druk bezig gegaan met het ding uit elkaar halen … en mijn kappen maar ff gekeken waar ik ze neer kon hangen.. ‘’ als gij zoekt zult gij vinden’’
Mooi aan de garage deur gehangen met een paar oude veters, haha
Voor der verveling ook maar een foto gemaakt van ons gereedschapsbord
En mijn beunkant van de schuur ( let niet op die zooi ), let trouwens niet op die uitlaat links onder is een c20 van een kameraad
Zo staat hij er op het moment bij :
Ik ben nu dus aan het wachten op me buurman, die is lasser, dus hij kan mooi wat lassen zodat mijn blokje er mooi onder komt te hangen
Meeste van de setup blijft hetzelfde maar ik heb wel al wat nieuwe spullen besteld zoals:
• Pvl digitaal rotor
• Malossi mhr 2005 overrange
• Vhm binnenkop
• Ssp kickstarter
• Verse carterolie
• Nieuw pakkingsetje
• M-stuurtje
• Evo tunen ( xsh )
• En nog wel een paar dingen ..
Setup is binnenkort dus:
Cilinder: polini evo xsh max
Carters: xsh max
Luchtfilter: twin air met xsh erop
Uitlaat: yasuni c30 met een op maat gemaakte flens
Vario: mhr 2005, overrange
Koppeling: mhr delta clutch
krukas: power-one pen 12 met c4 lagers
Membraan: malossi vl 14 xsh aangepast
koppelingshuis: mhr wingbell met koelribben
Halfpoulie: mhr2005
Carburateur: keihin 28mm( ws een koso ivm niet leverbaar zijn van de keihin ) pwk met een xsh wig en kelk + xsh afgewerkt en een recht spruitstuk aangepast op wig
V-Snaar: malossi overrange
Ontsteking: Pvl digitaal
Lagers: c4
Zodra er weer wat is gebeurd aan de zip, of als me nieuwe onderdelen binnen zijn zal ik het melden ….
Oooooi :*
UPDATE: 18 maart !!!
na een lange dag gewerkt te hebben..
ik kom thuis, zie ik dat mijn vader en de buurman al aardig op zijn geschoten.. ze hebben wat spul gelast en veel pasgemaakt,
ik vind dat et er al aardig netjes uit ziet :~
er komen nog verstevigings stangen tussen en ee nachterstaaf ipv achterveer
ik wil et ding ook eerst aan het lopen hebben, en banken voordat ik het frame netjes maak + kappen, hier de pics:
de staven langs de wielen zijn er voor om er voor te zorgen dat het achterwiel goed recht achter het voorwiel komt te staan.. en de staaf aan het frame ( aan de rechterzijkant ) voor extra stabiliteit..
ben benieuwd naar jullie reacties!! ..
positief of negatief zeg et mij maar
tot de volgende update!!
oooi :*
GROOOOTE update , 27 maart
Ik ben weer eens bezig geweest met me zip..
ik heb het frame toch maar gespoten, lak zat er erg slecht op :X, kon het er zo afkrabben.. dus maar mooi gespoten, dit keer wel goed!!
Er is weer zat gedaan.. paar moertjes en boutejes gekocht om het spul netjes op zijn plaats te houden, cilidner vastgezet, subframe ook helemaal afgemaakt + een achterstaaf...
Wat allemaal precies past :~. Ook heb ik de remklauwtjes rood gemaakt en de carterkap in de afbijt gezet want die zag er niet uit :kots:
ik moet nu nog een paar dingen:
- wachten op ontsteking
- wachten op carbje
- remblokjes
- achter remschijf
- een tankje
Dan is hij klaar om op de bank te gaan... en naar meppel ( als ik vrij krijg )
uiteraard zijn er meer plannen zoals kappen, achtervelg etc spuiten en een paar dingen polijsten, maar dit komt later nog wel
Hier de pics!! kijk en geniet, commentaar is altijd welkom mensen
Hier zie je de scooter half in elkaar.. met nog het odue sr achterwiel
een close-up van me gebakken subframe, moooi laswerk denks :W
van de carterkap kant... leeelijk, met nieuwe kickstarter
hier de carterkap iets verder al
hier de voorkap zonder stikkers.. op de st tuning na
hier met de rox velg, lekker opvallend of niet .. volges mij staat het best vet, een grote velg achter , alleen hij moet zwart zijn denk ik *-)
hulde!! die lelijke carterkap in de afbijt , straks moet ik hem ook nog polijsten ----> dat is kutwerk!!
http://uploadweb.net/upfiles/27032006214713IMG_0679.jpg[/img
hier de remklauwtjes :~, binnenkant niet gedaan, komen toch remblokken in :P
[img]http://uploadweb.net/upfiles/27032006214823IMG_0681.jpg
hier de zip zoals hi jer nu bij staat , even de uitlaat erop geschroeft en de cil-kop er weer opgedraaid + de temp nippel van de aim.. ook de aim op me stuur bevestigt..
een plaatje van de inhoud achter me carterkap 2005 overrange, waar is de halfpoulie toch .... juist bij marco om afgedraaid te worden..
ook zie je de achterstaaf goed
de verstevigings staven die klaar staan om gespoten te worden , wou ze net spuiten begint het in 1 keer te regenen , mja morgen een nieuwe dag met nieuwe kansen
nog een laatste aanzihct van boven, door de buddy heen..
Hoop dat jullie het wat vinden... ik vind het iig zeer geslaagd al
zoals ik al zei, reacties zijn welkom
gr, maarten :*
tot de volgende update... waarschijnlijk na het banken
UPDATEEE 28 maart!!
hier weer een kleine update....
kon het niet laten om er weer aan te beunen ..
ben bezig geweest met de carterkap verder te schuren :kutwerk:.
heb de kappen erop gezet, wat nog niet te zien is is het remspul voor de achterrem, dit is pas later erop gezet, foto's komen vanzelf...
morgen ga ik weer wat spul ophalen zodat hij helemaal in elkaar kan ,
- mhr remblokjes voor voor
- remblokjes voor achter rms ofzo .. haha
- achterremschijf
hier de pics...
de carterkkap hoe hij er nu bij ligt
scooter met de kappen erop van schuin voor
van schuinachter..
De zijkant, hier ze je mooi hoe hij verlengt is , staat best dik denks :W
hier zie je ook hoe weinig ruimte die 05 poulies hebben :X, erg erg weinig ..
best geslaagd denk ik, met de kappen zo, en fluor oranje velgen
tot de volgende update!!
WEER EEN KLEINE UPDATE 2 APRIL!!
heey mensen,
hier weer een een kleine update van mij kant..
hier zie je hoe hij er de komende meetings bij staat.. hij is helemaal sprintklaar + redelijk toonbaar..
ik mis dus alleen een carb en een rotor
krijg ik beide binnen 2 weken als alles mee zit.. ( pvl en keihin )
Morgen ga ik samen met marco ( van weerd ) naar de bank toen en kijken we wat hij doet..
voor morgen op de bank heb ik mijn oude carb kunnen lenen , en ik gebruik de pvl van marco...
na het banken ga ik zonder zil naar huis, ra ra ??
juist! hij wordt bewerkt dan , dus hopelijk voor Meppel met een getunede cil + perfecte afstelling rijden ..
hier een paar pics.. en ik zal melden wat er gebeurt is morgen!!
gr :*
UPDATEEEE 17 april..
Hier weer eens een kleine update van mijn kant ..
De cilinder is weer iets aangepast, en uiteraard hebben we weer getest..
Hier is naar mijn mening een leuke score uitgerold:
22 pk ongecorrigeerd
21,2 pk SAE
toch wel aardig leuk dacht ik zo ....
zie hier de grafiek ( ja ja eindelijk eens een grafiek )
ik zal deze week ook weer wat foto's maken van heo hij er nu bijstaat
ooooi :*
heir de pics:
foto's zijn genomen achter't huis dus niet op onze vlam plek ..
heb de voorkant inmiddels ook verlaagt, komen nog foto's van
ooi :*
UPDATE: 5 juni 2006
eindelijk weer eens een update van mijn kant ..
de kappen zijn gespoten en er zijn een paar nieuwe onderdelen in gekomen ( was hard nodig )
want op meppel liep hij onderin vet kut, dikke dip..
delta was op, trekveertjkes waren niet meer lekker en de zuiger was op..
Veranderingen:
- nieuwe delta
- nieuwe mhr zwarte trekveren
- nieuwe zuiger
- kappen gespoten
- achterkapje van frame geslepen
- olietankje van een rox gefixt in de buddy
hier de pics:
natuurlijk ook nog ff een burn gemaakt in Meinerzhagen :W, hier een pic
ziet er wel wat beter uit dacht ik zo -:-
Plannen:
- carterkap afwerken
- frame coaten
- kabels wegwerken
- meer vermogen uit de evo halen -:-
en vast nog wel een paar dingen
houd jullie op de hoogte!!
ooooi :*
Hier weer een nieuw project van mijn kant. Ben dus Maarten Lansink aka mattai88. Ik ben 17 jaar en woon in Hengelo (ov). Alle updates zullen in de eerste post komen, zodat het overzichtelijk blijft . Scooter verleden niet echt spectaculair:
• Peugeot Speedake ( snor )
• En een Aprilia Sr
Van de laatste heb ik een project gemaakt…
Wat in mijn ogen zeer goed gelukt is allemaal, deze had de volgende setup:
Cilinder: polini evo
Carters: xsh max
Luchtfilter: twin air met xsh erop
Uitlaat: yasuni c30 met een op maat gemaakte flens
Vario: mhr 2000, overrange
Koppeling: mhr delta clutch
krukas: power-one pen 12 met c4 lagers
Membraan: malossi vl 14
koppelingshuis: mhr wingbell met koelribben
Halfpoulie: mhr2000
Carburateur: stage 6 28mm pwk met een xsh wig en kelk + xsh afgewerkt en een recht spruitstuk
V-Snaar: malossi overrange
Ontsteking: italkit selettra/malossi had ik te leen
Lagers: c4
Hier een erg goede score mee behaald: 20,4 pk ( 20 sae ), dit met een zo goed als standaard evo, alleen de uitlaatpoort gelijk gelegd.
En het oog wilde ook wat natuurlijk dus had de nodige dingen veranderd:
• Hele scooter geairbrushed
• Sportstuurtje
• Remklauwen rood gemaakt
• Carterkap gepolijst
• Gaas in voorkant gemaakt voor een beetje extra koeling, oogde ook erg strak imo
• Kiesler monoseat
• Enz enz
Hier heb ik een paar meetings mee gereden. Ze verliepen zeer geslaagd, en waren voor herhaling vatbaar!!
Hier zie je een paar pics van hoe hij de verkoop in ging:
Nu zullen jullie benieuwd zijn waarom ik deze scooter heb verkocht?
Dit is heel simpel:
• De scooter was in mijn ogen gewoon te zwaar, en ik ook
• Ik vond het toch iets te standaard om op een sr te rijden
• En het zijn de grootste klote scooters om aan te sleutelen
Toen ik de sr eenmaal aan het lopen had en de eerste meeting had gehad ( lelystad ‘05 )
Liep ik al met een gedachte in mijn hoofd om een zip te kopen, licht en dus erg snel ( natuurlijk wel in combinatie met de nodige pk’s
Toen kwam in me op om een mina zip op te bouwen. Hier heb ik best lang mee gelopen, en werd er stapel gek van. Ik wist gewoon niet zeker of ik de sr nou wel of niet weg moest doen.
Dit heb ik dus toch gedaan. Een jongen wat ik ken had nog een ex-race zip staan ( pizzano op het forum hier )
Ik hem opbellen en beetje overleggen. Hij wou de zip voor me vasthouden .
Toen ik de sr verkocht had ( voor achteraf veel te weinig geld :X )heb ik dus meteen opgebeld naar hem en gevraagd wanneer hij tijd had om de zip te brengen
3 dagen later kwam hij langs… ik helemaal blij
Het ging om een Zip sp ’98, zonder blok, radje en achter wiel
Ook kreeg ik er een 2e frame bij en een malossi schijf
Ook heb ik met Marco ( xsh ) overlegd om er een xsh scooter van te maken. Dus met zelfde stikkers als Hendrik ( tyrone ), kleur ben ik echter nog niet helemaal over uit.
Hier een paar pics ervan toen ik hem kreeg:
Hier kun je zien dat ik er zels nog een aim teller bij kreeg.. die nog perfect werkt ook nog
Hier een pic van het 2e frame die ik overigens ga gebruiken:
Hier het schijfje:
Toen gelijk al die avond druk bezig gegaan met het ding uit elkaar halen
Mooi aan de garage deur gehangen
Voor der verveling ook maar een foto gemaakt van ons gereedschapsbord
En mijn beunkant van de schuur
Zo staat hij er op het moment bij :
Ik ben nu dus aan het wachten op me buurman, die is lasser, dus hij kan mooi wat lassen zodat mijn blokje er mooi onder komt te hangen
Meeste van de setup blijft hetzelfde maar ik heb wel al wat nieuwe spullen besteld zoals:
• Pvl digitaal rotor
• Malossi mhr 2005 overrange
• Vhm binnenkop
• Ssp kickstarter
• Verse carterolie
• Nieuw pakkingsetje
• M-stuurtje
• Evo tunen ( xsh )
• En nog wel een paar dingen
Setup is binnenkort dus:
Cilinder: polini evo xsh max
Carters: xsh max
Luchtfilter: twin air met xsh erop
Uitlaat: yasuni c30 met een op maat gemaakte flens
Vario: mhr 2005, overrange
Koppeling: mhr delta clutch
krukas: power-one pen 12 met c4 lagers
Membraan: malossi vl 14 xsh aangepast
koppelingshuis: mhr wingbell met koelribben
Halfpoulie: mhr2005
Carburateur: keihin 28mm( ws een koso ivm niet leverbaar zijn van de keihin ) pwk met een xsh wig en kelk + xsh afgewerkt en een recht spruitstuk aangepast op wig
V-Snaar: malossi overrange
Ontsteking: Pvl digitaal
Lagers: c4
Zodra er weer wat is gebeurd aan de zip, of als me nieuwe onderdelen binnen zijn zal ik het melden
Oooooi :*
UPDATE: 18 maart !!!
na een lange dag gewerkt te hebben..
ik kom thuis, zie ik dat mijn vader en de buurman al aardig op zijn geschoten.. ze hebben wat spul gelast en veel pasgemaakt,
ik vind dat et er al aardig netjes uit ziet :~
er komen nog verstevigings stangen tussen en ee nachterstaaf ipv achterveer
ik wil et ding ook eerst aan het lopen hebben, en banken voordat ik het frame netjes maak + kappen, hier de pics:
de staven langs de wielen zijn er voor om er voor te zorgen dat het achterwiel goed recht achter het voorwiel komt te staan..
ben benieuwd naar jullie reacties!! ..
positief of negatief zeg et mij maar
tot de volgende update!!
oooi :*
GROOOOTE update
Ik ben weer eens bezig geweest met me zip..
ik heb het frame toch maar gespoten, lak zat er erg slecht op :X, kon het er zo afkrabben.. dus maar mooi gespoten, dit keer wel goed!!
Er is weer zat gedaan.. paar moertjes en boutejes gekocht om het spul netjes op zijn plaats te houden, cilidner vastgezet, subframe ook helemaal afgemaakt + een achterstaaf...
Wat allemaal precies past
ik moet nu nog een paar dingen:
- wachten op ontsteking
- wachten op carbje
- remblokjes
- achter remschijf
- een tankje
Dan is hij klaar om op de bank te gaan... en naar meppel ( als ik vrij krijg
uiteraard zijn er meer plannen zoals kappen, achtervelg etc spuiten en een paar dingen polijsten, maar dit komt later nog wel
Hier de pics!! kijk en geniet, commentaar is altijd welkom mensen
Hier zie je de scooter half in elkaar.. met nog het odue sr achterwiel
een close-up van me gebakken subframe, moooi laswerk denks :W
van de carterkap kant... leeelijk, met nieuwe kickstarter
hier de carterkap iets verder al
hier de voorkap zonder stikkers.. op de st tuning na
hier met de rox velg, lekker opvallend of niet
hulde!! die lelijke carterkap in de afbijt
http://uploadweb.net/upfiles/27032006214713IMG_0679.jpg[/img
hier de remklauwtjes :~, binnenkant niet gedaan, komen toch remblokken in :P
[img]http://uploadweb.net/upfiles/27032006214823IMG_0681.jpg
hier de zip zoals hi jer nu bij staat
een plaatje van de inhoud achter me carterkap
ook zie je de achterstaaf goed
de verstevigings staven die klaar staan om gespoten te worden
nog een laatste aanzihct van boven, door de buddy heen..
Hoop dat jullie het wat vinden... ik vind het iig zeer geslaagd al
zoals ik al zei, reacties zijn welkom
gr, maarten :*
tot de volgende update... waarschijnlijk na het banken
UPDATEEE 28 maart!!
hier weer een kleine update....
kon het niet laten om er weer aan te beunen
ben bezig geweest met de carterkap verder te schuren :kutwerk:.
heb de kappen erop gezet, wat nog niet te zien is is het remspul voor de achterrem, dit is pas later erop gezet, foto's komen vanzelf...
morgen ga ik weer wat spul ophalen zodat hij helemaal in elkaar kan
- mhr remblokjes voor voor
- remblokjes voor achter
- achterremschijf
hier de pics...
de carterkkap hoe hij er nu bij ligt
scooter met de kappen erop van schuin voor
van schuinachter..
De zijkant, hier ze je mooi hoe hij verlengt is , staat best dik denks :W
hier zie je ook hoe weinig ruimte die 05 poulies hebben :X, erg erg weinig
best geslaagd denk ik, met de kappen zo, en fluor oranje velgen
tot de volgende update!!
WEER EEN KLEINE UPDATE 2 APRIL!!
heey mensen,
hier weer een een kleine update van mij kant..
hier zie je hoe hij er de komende meetings bij staat.. hij is helemaal sprintklaar + redelijk toonbaar..
ik mis dus alleen een carb en een rotor
krijg ik beide binnen 2 weken als alles mee zit.. ( pvl en keihin
Morgen ga ik samen met marco ( van weerd ) naar de bank toen en kijken we wat hij doet..
voor morgen op de bank heb ik mijn oude carb kunnen lenen
na het banken ga ik zonder zil naar huis, ra ra ??
juist! hij wordt bewerkt dan
hier een paar pics.. en ik zal melden wat er gebeurt is morgen!!
gr :*
UPDATEEEE 17 april..
Hier weer eens een kleine update van mijn kant
De cilinder is weer iets aangepast, en uiteraard hebben we weer getest..
Hier is naar mijn mening een leuke score uitgerold:
22 pk ongecorrigeerd
21,2 pk SAE
toch wel aardig leuk dacht ik zo
zie hier de grafiek ( ja ja eindelijk eens een grafiek
ik zal deze week ook weer wat foto's maken van heo hij er nu bijstaat
ooooi :*
heir de pics:
foto's zijn genomen achter't huis dus niet op onze vlam plek
heb de voorkant inmiddels ook verlaagt, komen nog foto's van
ooi :*
UPDATE: 5 juni 2006
eindelijk weer eens een update van mijn kant
de kappen zijn gespoten en er zijn een paar nieuwe onderdelen in gekomen ( was hard nodig )
want op meppel liep hij onderin vet kut, dikke dip..
delta was op, trekveertjkes waren niet meer lekker en de zuiger was op..
Veranderingen:
- nieuwe delta
- nieuwe mhr zwarte trekveren
- nieuwe zuiger
- kappen gespoten
- achterkapje van frame geslepen
- olietankje van een rox gefixt in de buddy
hier de pics:
natuurlijk ook nog ff een burn gemaakt in Meinerzhagen :W, hier een pic
ziet er wel wat beter uit dacht ik zo -:-
Plannen:
- carterkap afwerken
- frame coaten
- kabels wegwerken
- meer vermogen uit de evo halen -:-
en vast nog wel een paar dingen
houd jullie op de hoogte!!
ooooi :*
Last edited: