Xsh dpr's

Status
Not open for further replies.

Michiel

Well-Known Member
Na een discussie op msn vraag ik me nou af welk verschil er zit tussen de xsh speed dpr en de xsh 2f4r dpr voor piaggio.
Op msn werd mij verteld dat ze op het eerste oog er hetzelfde uit zien maar de 2f4r versie heeft een rechte flens en de speed een schuine flens.
Als dat zo is heb ik dus een speed dpr op mn 2f4r zitten waar ik dus niet vrolijk van word.
Kan ik iemand dit nader verklaren ?
Op de site van marco staat ook bij de 2f4r uitlaat een speed vermogen wat ik ook maar vaag vind.

XSH Specs DPR Piaggio 2fast4race specs 239,95EUR


Zeer exclusief!!

DPR uitlaat op XSH specificaties speciaal voor de 80cc 2fast4race kit, We hebben verschillende uitlaten getest en ontworpen en deze kwam op alle fronten het beste uit te test. Met deze uitlaat hebben we het nieuwe 70cc record van 23,4SAE pk's behaald.

Nou denk je van bel marco op maar daar heb ik niet eens zin meer in aangezien die 999 van de 1000 keer niet opneemt.
 
Advertisement - register to remove this

Denk dat je het ook anders kan zien, dat de 2fast dpr op de scooter van hendrik(2fast) 27,4 draaide en op de zip van mike (speed) 23,4 sae, kortom de uitlaat presteert buitengewoon goed op beide cilinders...

Denk dus niet dat je genaait bent, als je marco erom gevraagd had(als hij opneemt:p) had hij je dit ook gerust/duidelijk uitgelegd:).
 
Denk dat je het ook anders kan zien, dat de 2fast dpr op de scooter van hendrik(2fast) 27,4 draaide en op de zip van mike (speed) 23,4 sae, kortom de uitlaat presteert buitengewoon goed op beide cilinders...

Denk dus niet dat je genaait bent, als je marco erom gevraagd had(als hij opneemt:p) had hij je dit ook gerust/duidelijk uitgelegd:).

hmm dan snap ik niet waarom die toen der tijd heeft gezegt dat die speciaal voor 2f4r was berekend.
Ik voel me niet genaaid maar hij kan het in het vervolg misschien erbij zetten dat er geen onduidelijkheid over bestaat.
Want wat die doet is eigelijk gewoon liegen en daar komt ook nog het feit bij kijken dat er niks van xsh bij is wat die wel beweerd.
Dan kunnen we net zo goed de uitlaatjes bij Piet Pijp bestellen voor een kleine €100,-
 
Last edited:
hmm dan snap ik niet waarom die toen der tijd heeft gezegt dat die speciaal voor 2f4r was berekend.
Ik voel me niet genaaid maar hij kan het in het vervolg misschien erbij zetten dat er geen onduidelijkheid over bestaat.
Want wat die doet is eingelijk gewoon liegen en daar komt ook nog het feit bij kijken dat er niks van xsh bij is wat die wel beweerd.
Dan kunnen we net zo goed de uitlaatjes bij Piet Pijp bestellen voor een kleine €100,-

170 :p
 
mijn XSH-DPR 2Fast Minarelli uitlaat.

00000014ad8.jpg


the only one in the Philippines just like the 2Fast kit. ;)
 
ben er ook achter gekomen dat de uitlaat van mike voogd ook heel anders is dan de "xsh" dpr's die die verkoopt en die ik dus ook in me bezit heb
maar dan wel op internet erbij zetten dat het die uitlaat is:S

ben me vertrouwen in hem wel beetje verloren en dat weet marco ook
maar daar hebben meer dingen mee te maken gehad:)
 
Last edited:
Ik heb dit nog even uit een oud topic omhooggevist, heb nooit een reactie van Marco gehad maar ben nog steeds wel benieuwd naar zijn reactie.
Verder doe ik nog steeds zaken met DPR en zie ik hier wel weer dat er een hoop fabels in de wereld zijn.

Marco_v_W said:
Zal ik je nog eens sterker zeggen, ik heb zo'n "koopmans" DPR nagemeten met een normale speed DPR (piet zijn specs) en kwam tot de conclusie: geen verschil
Heb je je uitlaat gebaseerd op 1 van die pijpen? Of ben je uit het niets begonnen? :* +pippi+
Om de zinloze discussies nog even de wereld uit te helpen. De "Koopmans DPR" zoals deze eerst was verkoopt Piet tegenwoordig aan iedereen. In princiepe is het gewoon een MHR '06 pijp waarvan de 1ste conus ingekort is. En de voorbocht is anders ivm passen met een schuine flens met een normaal subframe. Deze pijp deed icm een MHR uitlaatflens een 500rpm en 0,5pk meer dan een MHR pijp. Deze pijp is vaak verkocht, Piet had ze op voorraad en de klanten waren er tevreden mee. Dit op zowel de MHR 7T cilinder als op de 2fast. Bij benadering natuurlijk.
De uitlaat die Andries heeft is one of a kind (1 van de 2 die hij heeft iig) want dat was een testpijp van mij. Het laatste model uitlaat wat ik samen met Fred voor 2fast heb gemaakt deed geblokkeerd 2pk meer dan de team '06 pijp. Op de sprinter van Mathias bij SA. Ik heb geen grafiek, probeer em wel te krijgen maar kan nog wel ff duren. Marco, als je hier niet door wilt lullen erover laat is wat weten via pm dan. Ben wel benieuwd wat jij berijkt hebt en hoe je die pijp hebt ontwikkeld.
Nog even over de DPR pijpen in het algemeen. Als ik 5 dezelfde pijpen liet maken waren deze ook gewoon gelijk, dat fabeltje mag van mij de wereld uit. Alleen maakt hij gewoon niet altijd dezelfde als je daarna nog een keer 5 van die dingen besteld :p Maarja, daarom gewoon zelf even nameten e.d. je mag ze altijd ruilen als je een goede relatie met em hebt.


Edit:
Hier nog een foto van wat DPR pijpen, de bovenste 3 zijn DPR C30's die andere weet ik ff niet meer :p Volgens mij een HR2.

DPR.jpg
 
Last edited:
Een quote van xsh-parts.nl

DPR uitlaat op XSH specificaties speciaal voor de 80cc 2fast4race kit, We hebben verschillende uitlaten getest en ontworpen en deze kwam op alle fronten het beste uit te test. Met deze uitlaat hebben we het nieuwe 70cc record van 23,4SAE pk's behaald.
 
heeft Piet het ook heel erg druk ? ik wacht al meer als 6 weken op mijn (JS) DPR, dit duurd wel erg lang.

-@ Mol: dus als ik een (JS) DPR krijg die 0.5 pk minder geeft als de DPR die ik heb getest, of zelfs minder geeft als mijn team 06 dan kan ik deze ruilen? is dit mogelijk?

beetje offtopic, sorry hiervoor.
 
heeft Piet het ook heel erg druk ? ik wacht al meer als 6 weken op mijn (JS) DPR, dit duurd wel erg lang.

-@ Mol: dus als ik een (JS) DPR krijg die 0.5 pk minder geeft als de DPR die ik heb getest, of zelfs minder geeft als mijn team 06 dan kan ik deze ruilen? is dit mogelijk?

beetje offtopic, sorry hiervoor.

Het lijkt me natuurlijk niet dat de beste man je uitlaat weer terugneemt, omdat ie op jouw blokje niet minstens 23sae nog wat geeft. Die man moet dr ook van leven he ;)
 
hahahah :+.

@ tiba: I also think you have en dpr c30 replica.

yes it maybe so but i think it's only from a looks standpoint, judging from the pictures posted by MOL the three C30 replica pijps are different from each other.

ours could be a C30 replica altered to fit 2Fast Mina kit, whatever it is it made our dragscooter run better, faster. we almost beat the fastest 125 dragscooter b'coz of it, this pipe delivered what Marco showed in a dynograph so in our book he is speaking the truth.

if he conned us by sending us a shitty pijp i'd be the first one to bash him in this forum.
 
Het gaat er toch om dat de pijp goed scoord op de cilinder die je hebt? Ik vind niet dat Marco hier iemand bedriegd, want hij verkoopt jou een dpr die het hoogste vermogen scoord op jou cilinder keuze.... Wat is hier het probleem dan? Dat Marco zegt dat ie speciaal gemaakt is, nou dat is ie ook door piet:+ Iedereen heeft er zo zijn kijk op, maar de speed dpr`s zijn gewoon 1 pot nat... Xsh, Fkt, (js) etc... FACE IT!
Dat heb ik jou (Michiel) een half jaar geleden ook al verteld...;)
 
Ik heb die xsh spec dpr van ramon overgekocht. Ik had daarmee gebankt. Ik had ook een team 06 pijp bij me. Beide met een rechte flens. Beide heb ik ze met dezelfde afstelling op de bank gehad en ze presteerde echt precies hetzelfde. Op mijn cilinder had ik dus totaal geen verschil. Wat je volgens marco wel zou moeten voelen. Die xsh dpr lijkt in mijn ogen dus net een exacte kopie van de team 06. Ik zal Tommy eens op de grafiek vragen.
 
Wat is dat nou weer voor een loze reactie.
Dat hij op jou blok hetzelfde presteerd is het meteen dezelfde pijp?

Bij mij bv geeft hij weer 0,5pk meer, maar stort het vermogen een stuk eerder in dan een team 06. (geblokkeerd)

Het ligt dus maar net aan de rest van je setup hoe de pijp reageert.
 
heeft Piet het ook heel erg druk ? ik wacht al meer als 6 weken op mijn (JS) DPR, dit duurd wel erg lang.

-@ Mol: dus als ik een (JS) DPR krijg die 0.5 pk minder geeft als de DPR die ik heb getest, of zelfs minder geeft als mijn team 06 dan kan ik deze ruilen? is dit mogelijk?

beetje offtopic, sorry hiervoor.
Als ik bij Piet een bestelling doe voor 1-5 uitlaten is het in princiepe altijd binnen 3 weken klaar, meestal binnen 1-2 weken. Hoe Joël zaken doet met DPR weet ik niet, besteld hij 100 uitlaten of 1tje. En zo zullen er nog meer factoren zijn waar dit vanaf hangt, daarvoor zul je dus echt bij Joël moeten zijn.
Ik zelf heb nog nooit een uitlaat gerolen waar al mee getest was, maar als ik 5 uitlaten bestel en erachter kom dat de 1ste conus 2mm korter of langer is oid dan wat ik besteld heb dan kan ik ze ruilen, dat is iets wat ik als service beschouw naar de mensen die een DPR bij mij bestellen, hoe een ander dat doet? Geen flauw idee.

yes it maybe so but i think it's only from a looks standpoint, judging from the pictures posted by MOL the three C30 replica pijps are different from each other.
The 3 C30's are the same, I understand what you say, the top one looks shorter than the other 2. This is a crappy picture made by a phone, but i can assure you the 3 exhausts are the same.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top