WNH rox

hmmm... kut hehe:P
ja nu die toch gekickd is denk ik van ik laat gelijk wat leuke dingen zien, maar uhm tja dat is er niet echt eigenlijk:X

ben ingeschreven vor sbo 2007 en me broertje ook met zijn zip.
me nieuwe neo's voorvork gaat eerdaags naar tim van tj voor allu kroonstuk, pen af laten draaien, voorvorkpoten afdraaien en inkorten.
heb mezelf nieuwe binnenkappen aangeschaft die chezzmo ook voor me gaat bewerken en spuiten aangezien ik geen verstevigingsstangen meer heb en ik dan loze gaten eraan overhoud.
zit nog te denken aan een andere radiateurtje met ingebouwde reservoir met een bosch waterpomp want ben niet zo happy over die reich dingen.
ook heb ik een galver remschijfsetje voor sr aangeschaft en de stage 6 monsterdisc verkocht, de remklauwophaning mag tim van tj dan gelijk pas maken.
ondertussen is mijn nieuwe blok al klaar en is het al meerdere malen op de testbank geweest, score vermeld ik nog niet aangezien er nog veel testwerk te verrichten is, dit geef ik wel wanneer het hoog genoeg is:P het valt nu niet tegen hoor;D
ook heb ik een slickje, hier wel een fototje van:X
[Ir]http://i13.tinypic.com/2lbku54.jpg[/Ir]

hier de zip van me broertje waar veel vraag naar was voor een foto op zijn project alleen ik geen zin heb om die omhoog te halen, samen met de ntt van troepa hier van et forum.
[Ir]http://i13.tinypic.com/482k7qf.jpg[/Ir]

En belangrijk voor mij om te weten aangezien ik er haast bij heb, ik ken een setje sr velgen regelen, achtervelg is 3,35 kilo en mijn achtervelg van kiesler is 4,4/4,5 dit schilt dus wel wat en ik wil graag weten of dit alleen voordelig zou zijn ten opzichte van het totaal gewicht van de aerox of dat dit erg postief is in de zin van middelpuntsbewegende massa ofziets?:X

graag meer info hierover.
 
Dat gewicht v/d velg is idd erg belangrijk, doordat je dan minder massa moeten laten "roteren" en dit is voordeliger, dan wanneer je bijv. het zelfde gewicht van je frame af zou halen.:W
 
Op een korte sprint zul je veel voordeel halen uit ligte velgen. Echter op het lange stuk zullen ze een vliegwiel werking krijgen en kunnen ze in je voordeel werken
 
ja ik dacht dus precies hetzelfde! alleen wat zou dan voordeliger zijn bij een 150m sprint?
kortom is het het waard om mijn aerox velgen te verwisselen voor sr velgjes?
 
hey

ja ik dacht dus precies hetzelfde! alleen wat zou dan voordeliger zijn bij een 150m sprint?
kortom is het het waard om mijn aerox velgen te verwisselen voor sr velgjes?

ik denk dat je het op de 150 meter niet tot nauwelijks zal merken.Mij lijkt de kiesler achtervelg wel effect te hebben aangezien het loopvlak wat in contact staat met het wegdek een stuk groter is geworden en hierdoor kun je dus meer vermogen overbrengen op de weg en heb je minder snel slip.
correct me if i'm wrong
 
Het gaat hierbij niet om slip (dit is eenvoudig op te lossen door bv. een slick te monteren of zelf verder naar achter te zitten), het gaat om de kracht die je verliest door het overschot aan gewicht op de velg. Meer gewicht betekent dat je achteras meer kracht moet leveren om het wiel rond te laten draaien. Is je velg lichter, dan zal hiervoor minder kracht nodig zijn, en kan je sneller optrekken. En idd, op de 150 meter zal dit zeker veel voordeliger zijn :)
 
Minder roterende massa is zeker een voordeel. 100 gram van je krukas halen merk je direct, door een fellere gasreactie, wil niet persee zeggen dat dit beter is want tijdens het doortrekken met tegenwind kan het een nadeel geven.

Maar je velgen en banden lichter maken is denk ik nooit verkeerd. Uiteindelijk heb je alleen de eerste meters grip nodig om wheelspin te voorkomen als je eenmaal op gang bent is iedere kilo die je mee moet nemen er een. En alle weerstand van het wegdek uiteraard.

Daarom is lichter beter, mits je er weg mee kan blijven komen.
 
Galver setje aangeschaft, wel voor sr want die is vele male mooier en ook zwevend.
[Ir]http://i10.tinypic.com/42sbeco.jpg[/Ir]
...
[Ir]http://i17.tinypic.com/2qmdeo1.jpg[/Ir]
 
Back
Top