Tinne said:Ik hoorde een verhaal dat de Fifa per ongeluk uitslagen van te voren had door gegeven die klopte met die van de wedstrijd die nog gespeeld moest worden...broodje AAp?
Het is iig een feit dat terwijl het voetballers slimmer (lees sneakiër) worden de scheidsrechter nog steeds geen hulp heeft/krijgt..
Tinne said:Idem hier. Maar ik weet dat het voor een scheidsrechter niet zo makkelijk is.
RemcoV said:Goedzo, brazilië eruit
Jammer van Portugal, dat je zo een WK moet winnen, klote theater spelers...
Al wint Duitsland het WK zou me dat niks intresseren, zolang dat kut Portugal het maar niet wint
Bron: supporters club oranje.Maar maakt het allemaal uit? Is voetbal op dit niveau geen toneelstukje voor de commercie? Worden we niet in de maling genomen? Overal in de wereld (nu ook al in Nederland) blijken uitslagen te worden gemanipuleerd.
En zou het niet logisch zijn als dat ook gebeurde bij het grootste circus op aarde, de WK?
Want het kan toch geen toeval zijn dat het organisatorische land regelmatig wint, of in ieder geval heel ver komt. Want er is commercieel niets interessanter dan dat.
In totaal zijn er tot nu toe 17 WK’s gespeeld. In 35 % van de gevallen won het thuisland en in 65 % van de WK’s eindigde het organiserende land bij de eerste vier.
Opvallend is ook dat in 85 % van de WK’s het winnende land uit het organiserende werelddeel kwam. En van de vier keer dat dat niet gebeurde won Brazilië drie keer. Ook niet echt een commercieel oninteressant land.
Ik was aanwezig bij de openingswedstrijd tijdens het WK 1998 in Frankrijk. De organisatie liet tijdens de openingsceremonie honderden kinderen lopen in Franse shirts en honderden kinderen in Braziliaanse shirts……Dat zou tenslotte de droomfinale zijn voor het toernooi. En wat geschiedde? Juist!
En hoe kon Zuid Korea zover komen in eigen land. Herinnert u zich de scheidsrechterlijke beslissingen nog?
En wat dacht u van Euro 2000 in eigen land. Nederland had gewoon moeten winnen, maar ja, als je vijf (!!!) penalty’s mist kan niemand………..
Wedden dus dat die Duitsers weer ver komen!