we missen iets

The One

Rudi | IST member
Gasten op een of andere manier missen we iets dat de jager en twins wel voor elkaar hebben

Ik zit al twee dagen te piekeren wat want 1 pk tot 2 pk meer dan de rest is wel erg veel voor een gelukje...

Beter brainstormen we hier wat ....
 
Advertisement - register to remove this

mods aan krukas / carters uitgedraait
erg schuin membraan / lengte spruitstuk
iets in de overbrenging wat pk's scheelt
zuiger mods oid [lijkt mij niet]


vaak is het ook preciesiewerk in de cilinder...spoelerrichting die exact goed is [toeval]...daarom is de jager misschien ook zo zuinig op zn cilindertje omdat ze een 2e cilinder nooit opnieuw precies hetzelfde krijgen.

op jubbega liepen ze ook al terug ipv rijden net als de andere en op de testbank afgelopen weekend was het ook zo min mogelijk draai minuten.

en tja dit blijft iets dat we gewoon moeten uitproberen allemaal...ik denk dat je met 'brainstormen' niet zo gek veel voruit komt...


maar we hebben iig weer werk aan de winkel...dat maakt het weer wat levendiger :D
 
Ik kan wel zeggen, dat er voor zover ik weet, nix is veranderd aan de Zip van Thomas... Als het wel zo was, zou ik wijselijk m'n mond dichthouden, geloof me... Er is slechts wat met de rollen-afstelling gespeeld, en het ding ging alleen maar harder lopen, naarmate het blok + uitlaat heter werd...

Het blijft gewoon een optelsommetje van dingen die je voor mekaar moet hebben... Of de Jager nog rare tricks heeft gebruikt, weet ik niet... Van De Jager weet ik eigenlijk maar bijster weinig :)
 
het weer heeft ook een grote rol gespeeld afgelopen weekend...de ene scooter reageert hier positief op..de andere niet.

ook heb ik het idee dat de bank steeds positiever word [mede doordat zipje van thomas idd steeds meer scoort terwijl er nix aan word gedaan]
 
denk dat dat eerder met temperatuur van de onderdelen te maken heeft (vooral uitlaat)

Hoe heeft tino ooit die 21,6 voor elkaar gekregen? Want dat is eigenlijk net zo'n eruit springende hoge score.
 
Er wordt natuurlijk wel wat aan gedaan maar geen grootte dingen.Aangezien we wat aan de afstelling hebben gedaan en nu een beter toerental draaien zal dat van die bank die positiever wordt ook wel meevallen.
 
Misschien leuk om Tino en Fred 2 weekendjes op te sluiten met 4 scooters en 2 testbanken..
Laten we ze kennis uitwisselen en gaan we dan Twins boeken :D

[offtopic]
Hele nette prestatie Thomas!!
[/offtopic]
 
Het is inderdaad wel raar dat beide personen zoveel scoren. De jager rijd met redelijk std carb en uitlaat. Waarschijnlijk zullen er in het blok zelf wel bizare dingen zijn gedaan, enigste wat ik vaak heb gehoord is dat ze met een carter rijden dat 5mm is ingekort.......
 
thomas zei dat ie ten opzichte van klaaswaal alleen lichtere rollen erin had gedaan en de koppeling iets aangepast, maar snap niet dat dat 1 pk kan scheelen. van 20.7 naar 21.7 .......
 
weersinvloeden en toch maybe in de tussentijd beetje afstelling geknutseld.

maybe toevoegingen aan de benzine?
 
Originally posted by black_phoenix
het weer heeft ook een grote rol gespeeld afgelopen weekend...de ene scooter reageert hier positief op..de andere niet.

ook heb ik het idee dat de bank steeds positiever word [mede doordat zipje van thomas idd steeds meer scoort terwijl er nix aan word gedaan]
Dit kan niet omdat de bank waar ze op scoorden eennieuwe was die nog niet eerder gebruikt was
 
Originally posted by Hans F.
denk dat dat eerder met temperatuur van de onderdelen te maken heeft (vooral uitlaat)

Hoe heeft tino ooit die 21,6 voor elkaar gekregen? Want dat is eigenlijk net zo'n eruit springende hoge score.
Klopt maar helaas was dit maar een keer de scoot van twins en de scoot van de jager scoorden keer op keer die score.. de jager had nog veel hoger kunnen scoren
 
Originally posted by Freezer
weersinvloeden en toch maybe in de tussentijd beetje afstelling geknutseld.

maybe toevoegingen aan de benzine?
Ja zat ik ook al aan te denken .. misschien een toevoeging die je niet ruikt....

maar ik vertrouw die jongens ... en mijn mensenkennis zegt dat ze niet liegen over toevoegingen omdat de jager ook echt niet moeilijk deed over de andere benzine in jubbega en nog steeds even hard reed.. dat ding is echt mega snel
 
en het stomme is dat de jager dit ding 5 jaar geleden ook al op dit niveau had.. het mooie is ook dat ze gewoon fabriekspijpen ervoor gebruiken en dat jager niet eens zijn pijp infolied....
 
DeJager heeft toch die C20 weldegelijk aangepast?

Hetl ijkt mij ook een combo, gewoon een precte match tussen carb, carter, cilinder en uitlaat. En dat is mogleijk als je de kennis en gear hebt...
 
denk na man......
-:-



ook heb ik het idee dat de bank steeds positiever word [mede doordat zipje van thomas idd steeds meer scoort terwijl er nix aan word gedaan] [/B][/QUOTE]
 
De pia's lopen erg hard ja....helmaal mee eens.
Maar de sonic van rudi zit op zich best knudde in elkaar,wegens tijdgebrek.
Let maar eens op na de winter.
-:-
 
Originally posted by The One
Ja zat ik ook al aan te denken .. misschien een toevoeging die je niet ruikt....

maar ik vertrouw die jongens ... en mijn mensenkennis zegt dat ze niet liegen over toevoegingen omdat de jager ook echt niet moeilijk deed over de andere benzine in jubbega en nog steeds even hard reed.. dat ding is echt mega snel


ik weet wel zeker dat ze met niks toevoegen, gewoon 98 dus ...
 
Volgens tino scheelt andere benzine ook niet echt vermogen..... Maar vergis je iig niet in de jager, die gasten hebben echt een zieke werkplaats :) En daar komt nogis bij dat papa de jager echt ziek veel ervaring heeft, ik meen dat die kerel ooit een 2takt diesel blok in elkaar heeft gezet......
 
Back
Top