naaldlager bewerkt evo cilinder, nog iets aan te doen ??

mvanwinsen5

Scary Scoots
vandaag heb ik met mijn scary rox een vast loper gehad !! naaldlager was eruit gelopen en had ff mijn 400km oude evo bewerkt. Nu is mijn vraag of deze gemaakt kan worden, heb namelijk gehoort dat, dat kan !! zoniet komt er een speed onder.

Allen dan het volgende probleem, mijn blok is getuned op de evo cilinder, zouden jullie nieuwe ongetunde carters pakken of zou het niet uitmaken ?? en ook kan ik nog kiezen uit een evo krukas of rhq, wat zouden jullie pakken ??
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Op verzoek van Maurits :)

gaar.jpg

lelijk.jpg

cilinder.jpg
 
Ik denk niet dat er hier nog wat aan te doen is, of je laat heel veel honen :rolleyes: :p.
Nieuwe wand kost zeker 180 euro ofzo..
Je kan ook gewoon met de zelfde carters blijven rijden denk ik.
Wat betreft de krukas...doe maar ienemienemutte...:)
 
cilinder gaat alleen werken met nieuwe wand... das duur grapje, ik zou een rhq asje nemen, de evo wil nog wel eens scheuren... (heb er ervaring mee)
voor een speed moet je toch zoiezo nog wat aan carters doen ?
weet zelf het verschil niet in poorten enzo, zal ook wel iets anders moeten....
 
Aaaiihh, zou niet weten of t nog te maken valt. Maar als je een speed neemt kan je m (na bewerken van je blok of afdraaien van je hemd) wel op je op evo formaat blok zetten. Ws moet je dan wel de spoelers van de speed iets groter maken, dacht dat de ingangen van de evo spoelers iets groter zijn dan die van de speed.
ALs krukas zou ik voor EVO gaan, maar weet nu al dat alle andere (malossi-freaks :) ) je dit gaan afraden. Ik heb geen goeie ervaring met malossi rhq.
 
ziet eruit als std naaldlager ofniet?

en tja om em te maken moet je idd een nieuwe wand erin, nieuwe zuiger, en nieuwe kop denk ik?
 
Originally posted by Miks
ziet eruit als std naaldlager ofniet?

en tja om em te maken moet je idd een nieuwe wand erin, nieuwe zuiger, en nieuwe kop denk ik?

dit is echt geen standaard naaldlager !!! zat bij de cilinder
 
ja dit is een grof einde voor zon cilindertje...

Je kan natuurlijk je blok zo laten op Evo grootte, maar de Evo spoelers zijn anders van vorm, staan meer naar buiten toe. Optimaal zal het absoluut niet zijn. Misschien een id om dan je cilinder aan te passen aan je blok.

Uitkotteren meot sowiezo als je met Speed gaat rijden, maar dat wist je al denk ik.

Ik zou deze cilinder maar eervorl begraven, want reparen wordt wel heel duur. Daarvoor kun je een mooi evotje terugkopen (heb er nog wel 1 :p)
 
Originally posted by Freezer
is/was je smering wel goed?

smering was zeker goed, 98 met 1op30 a747 !! dus daar heeft het niet aangelegen. Ook was de benzine niet oud en heb van te voren goed geschut voordat ik ging rijden.
 
vriend van me had precies hetzelfde met zijn evo, had hem paar weken niet gebruikt, pakte hem weer na een vakantie, net warm gereden en toen ook dit, zag er echt precies hetzelfde uit...
 
Originally posted by mvanwinsen5
smering was zeker goed, 98 met 1op30 a747 !! dus daar heeft het niet aangelegen. Ook was de benzine niet oud en heb van te voren goed geschut voordat ik ging rijden.

Niet dat ik denk dat het er iets mee te maken heeft, maar A747 is minerale olie. Als ie in de vorst heeft gestaan kun je het wegmikken.
 
Die EVO was toch getuned door Twins? Als dat zo is dan zou ik toch f navragen wat het zou kosten om m te laten repareren. Aangezien een speed + tune-beurt (neem aan dat je op hetzelfde niveau wilt blijven) niet echt goedkoop is :)
 
Originally posted by Joor
Niet dat ik denk dat het er iets mee te maken heeft, maar A747 is minerale olie. Als ie in de vorst heeft gestaan kun je het wegmikken.

dat klopt ja, daarom staat de olie altijd lekker bij mij in de garage waar het warm is :)
 
Originally posted by Chiel
Die EVO was toch getuned door Twins? Als dat zo is dan zou ik toch f navragen wat het zou kosten om m te laten repareren. Aangezien een speed + tune-beurt (neem aan dat je op hetzelfde niveau wilt blijven) niet echt goedkoop is :)

zal ik ook zeker doen !! is het tunen van een speed zo duur dan??
 
Dat naaldlager is een Polini Evo. Heb ik ook bij mijn Doppler as ...
En tunen van een Speed zal misschien niet veel duurder zijn dan het tunen van een Evo maar om je evo te laten maken of een nieuwe speed + tunen. Dan zal die nieuwe speed+tunen duurder zijn dan repareren ...
 
Originally posted by Th@ De@LeR
Dat naaldlager is een Polini Evo. Heb ik ook bij mijn Doppler as ...
En tunen van een Speed zal misschien niet veel duurder zijn dan het tunen van een Evo maar om je evo te laten maken of een nieuwe speed + tunen. Dan zal die nieuwe speed+tunen duurder zijn dan repareren ...

dat snap ik dat een nieuwe speed + tunen duurder is, gelukkig heb ik nog een nieuwe speed liggen dus ... vandaar die speed!!
 
Back
Top