Wat willen jullie worden?

Da-vid said:
hmm waarschijnlijk dit jaar kappen met opleiding , en 1 jaartje lekker werken :X,

daarna @ kamers gaan wonen in Den Bosch en Mbo Eerste Motortechnicus doen :) (4 jarig)


whehe te grappig , bijna 2 jaar geleden dat ik dit gepost heb


Mja ik sta er nu zo voor :

1e jaars bouwkunde mbo

nog een paar jaartjes en dan Hbo binnenhuisarchitectuur :)
 
Begonnen @ havo, niet geslaagt -> gestopt
Motorvoertuigentechniek bol-4, 2 jaar -> gestopt
Nu werkloos, maar heb zojuist een baan aanbod gekregen om bij een automaterialenzaak te beginnen in de werkplaats voor fulltime. Naar alle waarschijnlijkheid maandag sollicitatie gesprek.
Augustus beginnen aan nieuwe opleiding:
Chauffeuropleiding goederenvervoer, bbl-2, absoluut de bedoeling dit af te maken:)
 
Hilly said:
marketing manager bmw/mini/sony/unilever of ander tof bedrijf

nu HBO CE en stagen bij bmw nederland
wil nog naar hongkong university en erasmus

Ga jij ook die pre-master volgen op Inholland. Paar maatjes van me zitten in zelfde jaar als jij. 1 gaat het sowieso doen. Mn broertje en andere gast niet geloof ik.
 
ik heb een vmbo-t diploma en ben nu bezig met mn chauffeursdiploma en vrachtwagen rijbewijs, en ik wil binnekort papieren gaan halen zodat ik mn eigen bedrijf kan beginnen

en ik wil rijk worden :p
 
Havo, 3e jaar over gedaan, dat 2e jaar nog erger verneukt als de eerste keer omdat ik totaal geen interesse meer had in de boeken.

Toen alsnog aangenomen op MBO Niveau 4, Multimedia.
Zit nu in het derde jaar, opleiding slaat werkelijk nergens op maar ben blij als ik over iets meer als een jaar mijn diploma heb.

Dan wil ik naar een Academie gaan, Design Academie Eindhoven, Willem de Kooning Rotterdam of iets anders. Wil uiteindelijk Grafisch-Vormgever worden misschien icm. fotografie). Het is echt iets wat ik leuk vind en graag doe dus heb er ook echt zin in, nooit gedacht dat ik dat van een opleiding kon vinden.

Opzich wel goed dat ik die havo verneukt heb dus, als ik door was gegaan had ik nooit iets met vormgeving gedaan en het blijkt toch wel dat ik er een beetje aanleg voor heb. Het is ook iets wat ik heel graag wil en leuk vind en zie het niet eens als opleiding eigenlijk, heb elke keer gewoon de 'drang' om het mooiste te maken.

Het boeit me ook geen flikker meer of ik rijk wordt of niet, paar jaar geleden wilde ik altijd zoveel mogelijk geld verdienen maar nu vind ik het best als ik er leuk van rond kan komen.
 
Heb mavo gedaan 7 vakken op D niveau
en toen heb ik meao gedaan bank verzekeringen
kwam e achter dat ik over een iq van 140beschik haha en toen toch maar HBO gaan MER en ben nu bezig metmijn master.

wat ik worden, denk eigen zaak adviesbureau, of makelaar
 
cunoh said:
Eerst wilde ik stripper in Groenland worden maar dat zit er niet meer in.. Ik wil nu een bedrijf in media en design, zoiets als www.lostboys.nl .. :)


Ah man, iedereen kijkt maar tegen Lost Boys op maar opzich is het veel minder leuk bij zo'n bedrijf te werken hoor dan als bij een kleiner creatief bedrijf. Grote kantoren, uitgebreide systemen met mensen in pak deïnspireren meestal alleen maar. Maargoed als je echt een marketingfiguur bent die heel erg commercieel gericht is dan is het leuk. Als je heel creatief wilt zijn moet je bij bedrijven als LostBoys niet zijn omdat je met heel veel mensen aan één project werkt.

Ik zou er iig nooit willen werken.

Succes met opbouwen :p, Lostboys is echt groot.
 
Ik zit nu in 5 Havo. Hoop dat ik dit jaar haal, en ga volgend jaar Small Business doen. Het lijkt me leuk om later een eigen bedrijf op te starten, of een deel van een groot bedrijf te 'runnen'... Maar ik ben ook van plan om de kant van de obligaties en aandelen op te gaan.

Ik ben eigenlijk helemaal klaar met school, echt geen zin meer :X. Maar ben in 4 Havo blijven zitten, en zit nu dus gelukkig in de 5de en hoop echt dat ik dit jaar haal, maar nog doe ik er te weinig voor...
 
Erik. said:
Ik zit nu in 5 Havo. Hoop dat ik dit jaar haal, en ga volgend jaar Small Business doen. Het lijkt me leuk om later een eigen bedrijf op te starten, of een deel van een groot bedrijf te 'runnen'... Maar ik ben ook van plan om de kant van de obligaties en aandelen op te gaan.

Ik ben eigenlijk helemaal klaar met school, echt geen zin meer :X. Maar ben in 4 Havo blijven zitten, en zit nu dus gelukkig in de 5de en hoop echt dat ik dit jaar haal, maar nog doe ik er te weinig voor...

Dat had ik ook (geen zin meer hebben in studie),
vervolgens half jaar ongeschoold magazijnwerk gedaan,
wat me genoeg inspiratie voor een jaar zwoegen op school heeft gegeven..

Ik raad je wel aan, omdat ik weet dat je in de buurt van Haarlem woont,
niet Small Business & Retail Management op Inholland Overveen te doen.

Mocht je die opleiding kiezen, ga dan alsjeblieft naar de Haagsche Hogeschool.
Het ideale: Vanaf het eerste jaar al een kvk bedrijfje,
wat wil je nou nog meer met een opleiding gericht op "eigen bedrijf"

En anders gewoon bedrijfseconomie (wel een studie waar je filnk moet aanpoten), een studie waar je echt alle economische kanten mee op kan.
Je leert meer van de financiele kant van een eigen bedrijf en ga zo maar door..

just my 2 cents
 
Lennox said:
Ga jij ook die pre-master volgen op Inholland. Paar maatjes van me zitten in zelfde jaar als jij. 1 gaat het sowieso doen. Mn broertje en andere gast niet geloof ik.
nope. dan heb je nml geen afstudeerstage (die ik wel wil doen)
doe nu sales stage, wil volgend jaar marketing afstudeerstage.
+ dat ik echt geen haast heb
 
Rico.. said:
Ik raad je wel aan, omdat ik weet dat je in de buurt van Haarlem woont,
niet Small Business & Retail Management op Inholland Overveen te doen.

Mocht je die opleiding kiezen, ga dan alsjeblieft naar de Haagsche Hogeschool.
Het ideale: Vanaf het eerste jaar al een kvk bedrijfje,
wat wil je nou nog meer met een opleiding gericht op "eigen bedrijf"

Ik ga wel naar Inholland Haarlem. Ik ga niet elke dag naar Den Haag oid. daar begin ik niet aan :X.

Maar waarom hoor ik toch zo vaak dat deze opleiding op Inholland 'slecht' is...? Als je er voor wil gaan, dan maakt het in principe toch niet uit...
 
Erik. said:
Ik ga wel naar Inholland Haarlem. Ik ga niet elke dag naar Den Haag oid. daar begin ik niet aan :X

Komop zeg, Den haag is echt niet zoveel verder dan die 15 minuutjes die je erover doet om met de Sprinter naar CS Haarlem, naar Overveen te gaan..

In ieder geval, ik had het wel geweten blijkt nu uit mijn eigen ervaring..

Verder, PM
 
Rico.. said:
Komop zeg, Den haag is echt niet zoveel verder dan die 15 minuutjes die je erover doet om met de Sprinter naar CS Haarlem, naar Overveen te gaan..

In ieder geval, ik had het wel geweten blijkt nu uit mijn eigen ervaring..

Verder, PM

20 minuutjes fietsen ;). Maar ik heb nog geen PM ontvangen...?
 
Sorry het had moeten zijn..

Voor verdere vragen over SB & RM @ Inholland, PM

Excuse me..

Maargoed, vanuit Santpoort Noord doe je er inclusief overstap op CS Haarlem rond de 43 minuten over..

Ik zou die 20 minuten extra (geheel overdekt) wel over hebben voor een goede en fatsoenlijke opleiding.. Het is je toekomst kerel
 
Niet het goede topic ervoor, maar dat hoor ik zovaak maar ik hoor eigenlijk nooit waarom? Daar ben ik wel benieuwd naar...
 
Erik. said:
Niet het goede topic ervoor, maar dat hoor ik zovaak maar ik hoor eigenlijk nooit waarom? Daar ben ik wel benieuwd naar...

Organisatorisch is het echt een ramp. Dan kan je wel denken "nja zal wel" . Maar daar wordt je na een paar keer echt strontziek van. Genoeg woedende maatjes gezien bij tentamen inschrijvingen enzo :p
 
Back
Top