Wat vind jij van nederland

Originally posted by sr-johan
dit betekend dus minder steun van andere landen als wij in de oorlog zitten. iedereen was blij hier toen we bevrijd waren. dus als wij geen defensie meer hebben komen zij ons ook niet meer helpen
Sorry maar dit vind ik gewoon onzin!
Nederland heeft dit almeer dan goed gemaakt,
Bosnie, afganistan enz.

ALS een land de mogelijkheid heeft een ander land tehelpen zal dat land der ook alles aan doen. maar het moet wel redelijk blijven. ONS land zit nu in de shit, wat doen wij ?? wij geven geld aan irak, aan afganistan, aan marokko omdat daar een aardbeving was. Sorry hoor maar DAT vind ik onzin. misschien heel brutaal van me maar EERST Intern je dingen oplossen dan pas extern.
 
Originally posted by sr-johan
moet je eens kijken voor hoeveel overlast scooters zorgen. 90% rijd als een mongool, raar he dat ze daar wat aan gaan doen. en de politie doet wel veel aan die andere zaken, maarja die kunnen ook niet meer doen dan hun 100% inzetten

oplossing hiervoor is dan dus blijkbaar niet ze te beboeten, dat werkt niet genoeg :)
 
opzich ben ik best tevreden met nederland, ik leef hier met alles wat mn hartje begeert, de meeste anderen hebben het ook goed, iedereen betaalt dan wel veel belasting maar we krijgen er ook veel voor terug, kijk eens naar andere landen wat een belabberd wegennet daar bijvoorbeeld licht,

alleen moesten ze de de hele politiek hier eens overhoop gooien, iedereen wegtappen vooral die wouterboshomo, daar moesten ze eens iemand voor zetten die weet wat hij doet .

niet meer van die rare regels, en gewoon softdrugs verboden maken of toestaan, en niet zon debiel gedoogbeleid.

en dat de politie 80 milioen meer binnen moet slepen daar begin ik niet eens over, ze zijn er toch voor onze fuckin veiligheid, en om ons te corrigeren en niet om de schatkist te spekken, als mijn scooter te hard loopt staan ze er gelijk bovenop maar als er iemand wordt verkracht/vermoord, dan hebben ze het te druk
 
Originally posted by sr-johan
moet je eens kijken voor hoeveel overlast scooters zorgen. 90% rijd als een mongool, raar he dat ze daar wat aan gaan doen. en de politie doet wel veel aan die andere zaken, maarja die kunnen ook niet meer doen dan hun 100% inzetten
tis goed met je,laat hun maar scooters aan pakken ipv zwaardere zaken ,verdienen hun meer geld,100% dat is het hem juist ze zetten zich 85% in voor scooters en 15% in andere zaken....
moet zelfs van hogerhand prioriteiten stellen he....
 
Originally posted by Sjoerd
Bedrijven die niet graag investeren (5% minder) komt niet echt ten goede van een goede economie...

Naast het producentenvertrouwen is het consumentenvertrouwen ook ver te zoeken. En zo zijn er veel meer dingen, het gaat echt niet goed met de economie.

Dat bedoel ik ook, de politiek zegt dat het slecht gaat => vertrouwen van de consument neemt af => vertrouwen van producenten neemt af => politiek zegt dat het slecht gaat :)

Vicieuze cirkel dus :)
 
Ik ben het eens met et grootste deel hier.
In de eerste plaats de euro idee van zalm. Ooit na de mening van het volk gevraagd NEE. 1ste punt waardoor economie slecht uit de recessie komt.
2de plaats AOW etc en bijstand zijn goede zaken mitst ze niet misbruikt worden. Willen jullie het afschaffen denken jullie dan eens aan die bijstandsmoeders met 2/3 kinderen die anders op straat zouden staan. Als jullie daar niet aan denken zijn jullie wel heel harteloos. De subsibes zitten veel goede tussen, maar de mensen die ze misbruiken zwaar straffen.
De overheid bezuinigt ook op de foute dingen bijvoorbeeld onderwijs. Heel slim als je als land mee wil tellen en een goede positie hebben dan moet je slimme mensen in je land hebben. Want die trekken de bedrijven hierheen. Niet voor de laag opgeleide allochtoon. (plz niet closen topic ) Kan hier veel verder op ingaan maar dat doe ik niet.
Verder laten ze de echte criminaliteit aanpakken. en alle heroine verslaafden in een afkick centrum stoppen. scheelt de maatschappij een hoop geld en red ook levens. Als ze voor 10 20 doden minder in het verkeer de leeftijd opschroeven na 17 jaar voor brommerrijden. Waarom niet veel effectiever zorgen dat er minder mensen dood gaan.
En wat noem je democratie Helft van het volk stemt op de PVDA en de rest CDA ( in grote lijnen) CDA heeft 2 zetels meer en vertieft nu voor ons het land. Is dat luisteren na het volk.
En in tijden van bezuinigingen wel een Joint strike Fighter aanschaffen lekker hoor 6 miljard weg waar het volk niks aan heeft. Of al die dure kunstwerken van een paar miljoen om de 2de kamer mee op te fleuren of waar dan ook.
Of ze laten zich lekker voor miljarden oplichten door bedrijven weg met ons geld. En ondertussen wel schreeuwen dat de salarissen van politici omhoog moeten. Doei
Kan nog veel verder doorgaan maar ik zal jullie niet verder kwellen met wat er allemaal fout is. Alleen 1 ding wees geen retenlikker van Bush wat JP al is. Ik stem SP of PVDA want CDA een VVD hebben het verknalt VVD (Zalm aka EURO)
 
Originally posted by XTS-crew
Wat ik van mijn vaderland vind??



Verbijsterd zie ik om mij heen, aanschouw een wereld vol geweld,
waar oprechte vaderlandsliefde, heden ten dage niet meer telt.
Waar, den vaderland getrouwen blijf ik tot in den dood,
niet meer teld voor de regering en ook zeker niet voor rood.

Waar ouderen geheel verlaten, beroofd, geplunderd en ontdaan.
Niet meer bij machte om te leven, geheel vrijwillig sterven gaan.
Waar onze jeugd dreigt te verstikken, met een been reeds in hun graf,
ten offer aan regering’s grillen, die hun land aan vreemden gaf.

Waar kerkensterven door de sloper, geheel van pracht en praal ontdaan.
Mijn god, u zal het nie geloven, er komt daar een moskee te staan.
Waar onze culturele waarden, die wij als erfgoed eens vergaarden, geheel en al ten gronde gaan.
O god, kan u misschien vertellen, hoelang dit nog zo door moet gaan?

Met heimwee denk ik aan mijn Holland, het schone Holland, van weleer.
Ik kan mijn tranen niet bedwingen, dat schone HOLLAND is er niet meer!

Deze Wordt uitgeprint en verfijnd wat het geeft Nederland weer
 
Ik vind nl ook zo klote land. Aan de eene kant zou graag ergens anders heen willen maar dan moet ik ook me familie en vrienden enzo en het gevoel dat ik hier heb zoals met vrienden uitgaan of dergelijke wil ik ook niet kwijt.

Maar als je nagaat wat je hier allemaal aan de regering moet betalen vind ik echt te ziek voor worden zoals nu de prijs van benzine of de sigaretten helaas rook ik dus dat kost me flink wat geld. Maar ik vind dat ze dat soort sjit niet kunnen maken.

En jah voor de mensen die hun leven verneuken in dit land je moet gewoon werken voor je geld, maar als je ernstig ziek bent of dergelijken niet oke. Maar zoals iemand die aan de drugs is laat hem het lekker zelf uitzoeken.

En over marokkan of dergelijke ja ik begin me er steeds meer aan te ergeren (helaas moest ik het erbij zetten).
 
ik vind t wel heel erg vaag hier in nederland dat je zomaar ff een uitkering kan aanvragen terwijl je makkelijk aan t werk kan, en dat veel jongeren daar nog misbruik van maken ook..

als je bijvoorbeeld in de 40-50 bent en uit een arm land in nederland komt kan ik nog wel begrijpen dat je niet zomaar ff nederlands kan leren.. kan je nagaan die maxima, hoeveel geld ze daarin gepompt hebben zodat ze goed nederlands kan, en nog steeds kan ze t niet vloeiend..
voor dat soort mensen zijn 3 opties, of geld erin pompen zodat ze uiteindelijk wel redelijk integreren, of terugsturen naar hun eigen land, of binnen laten..

optie 1 en 2 vallen meestal al af.. geld erin pompen wordt simpelweg te duur, terugsturen gaat niet omdat velen gewoon hun paspoort in t vliegtuig opvreten oid.. \o/ of t is extreem asociaal en nederland krijgt amnesty op z'n dak ofzo
hiervoor is volgens mij t beste een greencard systeem, zoals ze in amerika hebben/hadden.. eerst zorgen dat ze in eigen land alvast de nederlandse taal / normen leren, als ze dat gedaan hebben krijgen ze een greencard en kunnen ze nederland binnen.. zoiets zou t beste zijn en zou de meeste uitkeringstrekkers ook afschrikken..

maar volgens mij ligt t probleem niet eens echt bij de allochtonen qua uitkeringen, ook niet bij de WAOers.. die hebben juist een uitkering nodig..

t probleem ligt eerder bij die jongeren / ouderen die er misbruik van maken.. er zijn een hoop jongeren die nog lekker bij pappie en mammie thuis wonen en te lui zijn om te werken, en dus een uitkering gaan aanvragen (waarom die een uitkering krijgen is me al helemaal een raadsel :/ aangezien de meesten gewoon gezond zijn en kunnen werken) en vervolgens met pappa / mamma afspreken dat die dus zeggen dat ze hun kind t huis uit getrapt hebben, vervolgens krijgt zo'n luie aars dus een vette uitkering terwijl ie rustig bij z'n ouders woont.. er is ook zo goed als geen controle op |(

zo iemand ken ik dus.. ik had nog een leuke baan voor m gevonden bij een pc winkel, waar ie nu dus niet wil solliciteren omdat ie gehoord heeft dat ie daar een minimumloon zou krijgen |( ik zou die baan gelijk aangenomen hebben.. minimumloon.. who cares.. je kan tenminste je cv opvullen en een toekomst opbouwen.. ipv jaren lang thuis uit je neus zitten vreten..
die mafkees vangt 640 euro in de maand en besteedt t aan pc onderdelen :| ipv dat ie nou een rijbewijs haalt ofzo, dan heeft ie weer wat meer kans op een baan..

en ondertussen maar zeiken dat de economie slecht gaat en dat er geen werk is in de ict.. en bla |(

dat soort mensen zijn eerder de oorzaak van de hoge belastingen.. die mogen van mij ook een harde schop krijgen

de oplossingen van onze overheid voor de overige problemen vind ik wel aardig triest.. files? nee joh geen extra rijstroken bouwen, gewoon meer belasting op de brandstof! rokers? gewoon de sigaretten duurder maken! en ga zo maar door..
voor alle problemen hebben ze blijkbaar 1 oplossing: meer belasting erop, zo verdienen ze nog geld en geven ze t gepeupel de indruk dat ze er wat aan willen doen.. :r
 
Originally posted by Erik
Dat bedoel ik ook, de politiek zegt dat het slecht gaat => vertrouwen van de consument neemt af => vertrouwen van producenten neemt af => politiek zegt dat het slecht gaat :)

Vicieuze cirkel dus :)

Ja inderdaad, zo zou het kunnen, maar bedrijven kijken wel ietsje verder denk ik. En als je verder kijkt zie je hier in Nederland hoge lonen en een dure Euro.

In de hoogconjunctuur was er een krappe arbeidsmarkt, toen zijn de lonen teveel gestegen en daar zit men nu mee. Verder zijn in het afgelopen jaar de premies voor pensioenen en ziektekosten ook nog is gestegen.
Wat wel beter is dat de zogenaamde loon-prijs spiraal nu omgedraaid gaat worden. Meestal betekenen hogere lonen, hogere prijzen. Maar nu, door de sterke stijging van de werkloosheid en de lagere inflatie neemt de gemiddelde contractloonstijging af. De inflatie halveert daarom ongeveer.

In Nederland denkt iedereen nou een beetje aan zichzelf, men is bezig de financiele balansen weer op een rij te zetten, wat de investering tegen gaat.

De wereldeconomie is wereldwijd aan het herstellen, het Eurogebied blijft hierbij achter en hierbij blijft Nederland zelfs nog achter...

Dus in mijn inziens is het iets te kort door de bocht te zeggen dat de producenten en consumenten geen vertrouwen hebben omdat de overheid maar wat roept... ;)
 
Erg goed topic wil ik ff zeggen. Ik heb het behoorlijk naar mijn zin in Nederland en zou zo snel niet kunnen zeggen waar ik anders zou willen wonen.

Ik lees hier dat nederland steeds voller wordt maar dat is juist niet zo. De bevolkingsgroei is ontzettend afgenomen. En waar ik erg blij om ben is dat Nederland behoorlijk dichtgetimmerd zit qua asielbeleid. We hebben hier een van de strengste asielbeleiden in Europa..dat was 5 jaar geleden wel anders. Toch iets waar we trots op kunnen zijn.

En je moet maar zo denken...je overtreed de wet en daar betaal je voor. Had je de wet maar niet moeten overtreden. Als er overal boetes van 20 euro op zouden staan zou iedereen zich veel minder aan de wet houden of niet? Het kan altijd erger moet je maar denken. In belgie betaal je 1000 euro als je gepakt word met een opgevoerde scooter. Qua snelheidsovertredingen zijn ze daar al helemaal leip en in frankrijk is dat ook zo..5 km te hard? Betaal je zo honderden euro's voor.

De politie kan ook niet alles zien en helemaal niet met zo'n groot personeelstekort, die mensen doen ook hun werk (helaas niet altijd even goed ). Maarja dat komt weer door de slechte opleidingen. En ze mogen hier ook lang niet zo veel. Als een bepaald persoon ze met een mes aanvalt en hij schiet hem neer uit zelfverdeding heeft hij nog een rechtzaak aan ze broek. Slaat nergens op hier. Er moet natuurlijk wel wat veranderen..maar we kunnen er weinig aan doen. Als je hier op een partij stemt die punten heeft waarmee je het eens bent. Kan je zo zeggen dat 3/4 daarvan niet wordt nageleefd of dat andere partijen het er niet mee eens zijn het nooit uitgevoerd wordt...

Soms moet je gewoon blij zijn met wat je hebt. Het kan altijd erger....
 
maar het raare is dat je op schiphol met 2.9 kilo coke het land binnen mag komen.
wordtje gepakt geen probleem gratis vliegticket terug wordt je niet gepakt heb je $.. Altijd komt de smokkelaar dus der goed vanaf.
en dat is nog steeds DE rede dat WEIGER mijn boete tebetalen van 30 euro voor 3 km tehard met me auto..
 
nederland is geheel naar de kl*te geholpen

economie is niks
de euro heeft voor veel problemen gezorgt
dr zijn veeeeeeeeeelste veel buitenlanders in ons land
nederland is over bevolkt
scholen in nederland vind ik ook niet zo goed
we helpen anderen landen, maar ons eigen land vergeten we

moet ik nog ff doorgaan?

Gijs ik kan je goed begrijpen
 
Originally posted by Thunder-rox
nederland is geheel naar de kl*te geholpen

economie is niks
de euro heeft voor veel problemen gezorgt
dr zijn veeeeeeeeeelste veel buitenlanders in ons land
nederland is over bevolkt
scholen in nederland vind ik ook niet zo goed
we helpen anderen landen, maar ons eigen land vergeten we

moet ik nog ff doorgaan?


OMG :F

jij begrijpt't dus NIET...
 
Pff...moeilijk om ergens te beginnen.

nou ok, de economie maar dan.
De wereld economie is gelukkig al weer uit z'n diepte dalletje gekomen en dus ook Nederland zal binnenkort (1 a 2 jaar) weer proviteren van een gezonde wereld economie. Werkloosheid zal weer dalen, de export zal weer aantrekken en hopelijk zal het begrotings tekort dan ook weer verdwijnen. Mocht dat het geval zijn dan kan die jkk staatsschuld weer wat kleiner gemaakt worden en dan moet er ook even wat meer geïnvesteerd worden in onderwijs.

Kijk die economie komt wel weer goed. Ik maak me eerder zorgen over de vergrijzing en over de dure levensstandaard in het westen. De vergrijzing zorgt er straks voor dat er een 30-60 situatie gaat ontstaan, een situatie waarin 30% van de bevolking de uitkering voor 60% van de bevolking moet gaan betalen, onmogelijk dus. Wat zeg ik? Langer doorwerken! En geef de mensen de mogelijkheid om hun pensioen af te kopen, zodat je niet met overgangs gevallen zit als je overschakelt op een privé pensioen systeem zoals in de VS (wat in mijn ogen onvermijdelijk is op langere termijn)

mjah, moet nu verder dus ik schrijf later nog wel verhaaltjes over de politiek, de regeltjeszucht, het poldermodel, de integratieproblemen, huisvestingproblemen en wat dan nog al niet meer :p
 
Originally posted by XTS-crew
Wat ik van mijn vaderland vind??



Verbijsterd zie ik om mij heen, aanschouw een wereld vol geweld,
waar oprechte vaderlandsliefde, heden ten dage niet meer telt.
Waar, den vaderland getrouwen blijf ik tot in den dood,
niet meer teld voor de regering en ook zeker niet voor rood.

Waar ouderen geheel verlaten, beroofd, geplunderd en ontdaan.
Niet meer bij machte om te leven, geheel vrijwillig sterven gaan.
Waar onze jeugd dreigt te verstikken, met een been reeds in hun graf,
ten offer aan regering’s grillen, die hun land aan vreemden gaf.

Waar kerkensterven door de sloper, geheel van pracht en praal ontdaan.
Mijn god, u zal het nie geloven, er komt daar een moskee te staan.
Waar onze culturele waarden, die wij als erfgoed eens vergaarden, geheel en al ten gronde gaan.
O god, kan u misschien vertellen, hoelang dit nog zo door moet gaan?

Met heimwee denk ik aan mijn Holland, het schone Holland, van weleer.
Ik kan mijn tranen niet bedwingen, dat schone HOLLAND is er niet meer!

*krijgt tranen in zn ogen*
 
Dat van de economie kan iedereen wel zijn geleerde redeneringen op los laten maar dat is maar 1 deel van het probleem.
 
Originally posted by Sjoerd
Ja inderdaad, zo zou het kunnen, maar bedrijven kijken wel ietsje verder denk ik. En als je verder kijkt zie je hier in Nederland hoge lonen en een dure Euro.

In de hoogconjunctuur was er een krappe arbeidsmarkt, toen zijn de lonen teveel gestegen en daar zit men nu mee. Verder zijn in het afgelopen jaar de premies voor pensioenen en ziektekosten ook nog is gestegen.
Wat wel beter is dat de zogenaamde loon-prijs spiraal nu omgedraaid gaat worden. Meestal betekenen hogere lonen, hogere prijzen. Maar nu, door de sterke stijging van de werkloosheid en de lagere inflatie neemt de gemiddelde contractloonstijging af. De inflatie halveert daarom ongeveer.

In Nederland denkt iedereen nou een beetje aan zichzelf, men is bezig de financiele balansen weer op een rij te zetten, wat de investering tegen gaat.

De wereldeconomie is wereldwijd aan het herstellen, het Eurogebied blijft hierbij achter en hierbij blijft Nederland zelfs nog achter...

Dus in mijn inziens is het iets te kort door de bocht te zeggen dat de producenten en consumenten geen vertrouwen hebben omdat de overheid maar wat roept... ;)

Zitten wat interessante puntjes tussen, maar vergeet bijvoorbeeld het gezeur van de vakbonden niet!
 
Originally posted by rieju-pim
De huidige regering moet echt benoemd worden tot regering die met de meest onzinnige dingen komen.

Laatst:
Wilden ze ladders verboden maken!!!:?
Omdat er te veel mensen afvallen, wat gevaarlijk is.

Straks maken ze het nog verboden om je reet af te vegen, omdat als je een gevoelige huid heb je rode billetjes kan krijgen. 8P

Laat ze iets nuttigs doen, en niet het belastings geld dat de burger betaald aan onzinnige dingen uitgeven.

*offtopic*

Je moet je mond houden als je niet weet waar je het over hebt. Ik voer regelmatig werkzaamheden uit op hoogtes. Dan kan je 10 keer beter een stabiele steiger of hoogwerker hebben dan een kutladder die niet voldoet aan de veiligheidseisen. Heb jij weleens op 6 meter hoogte gestaan op een ladder die bij iedere stap beweegt?

Als het mij te ver gaat dan is er wel een oplossing te vinden. MAar denk je dat iedere bouwvakker kan weigeren? Daar maakt hij heus geen vrienden mee.


*ontopic*

Verder heb ik eigenlijk niet zoveel te klagen. Ik heb een rijtjes huis gekocht met tuin en garage. Ik heb een auto, girlfriend ook. Ik kan ieder maand sparen. Verder heb ik leuk werk. Ik kan ergens anders meer verdienen, maar ik heb voor mij de (bijna) perfecte baan. Ik heb een vast contract, wat in deze tijd niet standaard is bij het bedrijf waar ik werk. Dat heb ik niet zomaar gekregen.

Maar ik heb wel een klein jaar lang 200 km dag gereden in eigen tijd op eigen kosten. Op uitzendbasis bij randstad. Om ervaring op te doen. Omdat ik anders ongeschoold werk moest doen. Ik werd nergens aangenomen omdat ik geen ervaring had en er weinig werk was in mijn sector. Veel mensen veklaarde me voor gek, maar ik heb er geen spijt van. Verder heb ik ruim een jaar bij mijn schoonouders ingewoond omdat ik geen huurhuis kon vinden of kopen. Ik kan het niet hebben als mensen lopen te zeiken dat ze geen baan kunnen vinden of het zo slecht hebben. Ik heb het ook niet makkelijk gehad, maar het is net wat je er zelf van maakt. En soms moet je doorbijten.

Het is erg makkelijk om op je luie reet te zitten en overal over te zeiken.

En tja politiek. Niemand houd je tegen de politiek in te gaan of een eigen partij te beginnen. De beste stuurlui staan aan wal zoals gewoonlijk.
 
Back
Top