Wat vind jij van nederland

Originally posted by sr-johan
mijn visie op NE:

ik zie dat VEEL mensen klagen op wat er gebeurt, maar men doet er zelf niks aan. iedereen klaagt over de overheid, ze kunnen niks goed meer doen. Hoe zij het ook doen, ze doen het nooit goed. ik vind ook wel dat wij hier voor sommige dingen VEEL betalen, maarja iedereen is ook weer blij dat je over een mooie/goed weg rijdt. iedereen die hier op school zit vergeet ook dat de staat ERG veel daarvoor betaald. mijn advies voor de kalgende mensen hier: DOE ER WAT AAN.

zal wel veel feedback krijgen op dit stukkie maarja dit is mijn visie
waarom vind jij dat als mensen openlijk voor hun mening uitkomen klagen,doe maar wat aan de mensen die volgens jou klagen,heb je denk ik ongeveer 3kwart van de nederlandse samenleving die je kan veranderen,want die geven hun mening ook uh klagen bedoel ik...
 
OMG ik heb nog nooit ZO'N niveau gezien @ een dergelijk topic 9||6
ik steun aidix en gijs helemaal overigens.


Het is eigelijk heel simpel gesteld met Nederland, het is te laat om er een goedlopende samenleving van te maken.
Want daar draait een goed land om, een goeie samenleving.
Daarvoor is er teveel haat onderling, en dat is de afgelopen jaren VEEL erger geworden.
En het word alleen maar erger.
Ik weet niet meer wie dat repliede, maar hij had helemaal gelijk.

"Nederland is naar de klote door zijn eigen regeltjes".

Als ik dat allemaal op moet gaan schrijven ben ik morgenochtend nog niet klaar.
 
ik denk dat de essentie van een land besturen het luisteren naar zijn bevolking is ,als je dat niet doet krijg je dus het huidige nederland.....
 
waarom vind jij dat als mensen openlijk voor hun mening uitkomen klagen,doe maar wat aan de mensen die volgens jou klagen,heb je denk ik ongeveer 3kwart van de nederlandse samenleving die je kan veranderen,want die geven hun mening ook uh klagen bedoel ik...

ik vind klagen en mening geven eigenlijk 2 verschillende dingen. klagen is niet naar de andere kant kijken "je ergens open voor stellen" en je mening is iets waar je goed over nagedacht hebt. ik zie en hoor veel mensen het gaat slecht met nederland dit komt vanwege de benzine bla bla. geblaat dus
 
ik denk dat de essentie van een land besturen het luisteren naar zijn bevolking is ,als je dat niet doet krijg je dus het huidige nederland.....

doen ze nu ook. noem maar eens iets waaruit blijkt dat dit niet gebeurt.
 
Originally posted by -[inferno]-
OMG ik heb nog nooit ZO'N niveau gezien @ een dergelijk topic 9||6
ik steun aidix en gijs helemaal overigens.

"Nederland is naar de klote door zijn eigen regeltjes".

Als ik dat allemaal op moet gaan schrijven ben ik morgenochtend nog niet klaar.
Eerste topic van Gijs dat serieus is:D
 
We kunnen allemaal wel flink kankeren op Nederland, maar ik vind het allemaal zo slecht nog niet. Ik ken de cijfers niet, maar volgens mij is de bijvoorbeeld veiligheid in dit land aardig gewaarborgd. Verder wordt de oudedagsvoorziening misschien steeds minder, maar je kunt er zelf je hele leven voor sparen dmv bedrijfspensioen. Vind je dit niet genoeg, dan kun je nog wat met een lijfrente- of koopsompolis.
Over de oorlog in Irak. Tuurlijk moet Nederland meedoen, we kunnen niet achterblijven. We moeten de rest van Europa en de VS te vriend houden.
Tuurlijk is lang niet alles in dit land perfect voor elkaar, maar je kunt nou eenmaal niet iedereen tevreden houden...

(ps: ik moet toegeven dat ik niet het hele topic gelezen heb, dus misschien heb ik het wel over zaken waar het topic eigenlijk helemaal niet over ging.)
 
nederland deugt n een heleboel dingen niet...

ze bezuinigen op de verkeerde dingen etc.

de politie is er volgens mij alleen nog maar om geld te verdienen..


blabla

zo kun je lang genoeg doorgaan...
 
Originally posted by sfera
ik denk dat de essentie van een land besturen het luisteren naar zijn bevolking is ,als je dat niet doet krijg je dus het huidige nederland.....

Duidelijk..

Het is het volk, de directeur, de agent enz die weet wat wel en niet goed is. Die moeten aan kunnen geven hoe de wetten eruit zouden moeten zien. Niet die meneer op het kantoor die daar niet van zijn plek komt en op het eerste gezicht een wet opsteld waar uiteindelijk niets positiefs van uit gaat omdat het niet uit kan worden gevoerd. Fijn, dan verander je die wet toch even?

Wat me ook opvalt in Nederland is de media.. sensatiecrap is het, het lijkt de fucking states wel.. niets klopt, alles word opgeklopt, de andere kant van het verhaal komt nooit naar voren.. Deze media is overal critisch op en heeft z'n invloed op het volk en de politiek. De politiek probeerd stemmen te winnen in plaats van een standpunt in te nemen. Als ze dat zouden doen worden ze immers platgebrand in de media.. Bovendien gaat de media over dood, verderf, ongelukken, schijnbaar slechte beslissingen enzovoort.. Kan het misschien ook iets vrolijker allemaal?

Is er eindelijk eens een militair die z'n wapen gebruikt en die per ongeluk een persoon raakt gaat meteen heel de media/volk/politiek erover heen, WAT DE FUCK doen we daar dan? my god waar gehakt word vallen spaanders!
Foute beslissing van bovenaf? och, geef hem een schop en iedereen is weer blij :?

Nee mensen, in nederland kan je beter crimineel zijn. Spullen stelen van mensen die er hard voor gewerkt hebben. Of als dat niet lukt gewoon kapot maken, dat is toch ook leuk? De kans dat je gepakt word is ook zo verschrikkelijk groot, laat staan de straf erop. Nee dan kan je beter bekeurd worden als normale burger, voor een snelheids overtreding bijvoorbeeld. Want te hard rijden is heel erg gevaarlijk! Geen richting aan geven, geen afstand houden, rechts inhalen, snijden, door rood rijden dat is ook wel gevaarlijk maar dat kunnen we niet zo makkelijk controleren!

Doorrijden na een ongeluk word steeds populairder! maar dat doe je toch niet? nee natuurlijk niet, als je een fietser aan rijd heb je toch altijd minstens 50% schuld!

En jongeren zijn zo overstandig, die mogen niet zoveel alcohol op als ze deelnemen aan het verkeer. Nee dat is geen discriminatie! je kan beter voor je tetter gereden worden door zo'n oude sok in z'n auto want die had je niet gezien! Ja hij zal vast wel te hard gereden hebben met z'n motor. Maar die mag wel wat meer bierie op in de auto, dat wel! Gelukkig hebben ze genoeg middelen om deze regels na te laten leven dus dat komt allemaal goed (ik ben overigens ervoor om een alcohol promillage van 0,0 in te stellen).

Hulde aan Wimlex en Maxi (gefeliciteerd trouwens babe) die van SBS6 (sensatie eikels) 5 miljoen vragen om een rechtzaak te voorkomen (en zo dus weer een hoop geld en energie te besparen en het gerecht te ontlasten) en een goed doel flink te steunen!
 
het valt mij op dat er in dit topic. alleen maar dingen worden genoemd zoals het niet moet. BV veel geld uit geven aan zieken of ouderen. maar hoe zouden jullie het dan aanpakken? een andere aanpak is er volgens mij niet. die mensen hebben zich vroeger misschien ook wel helemaal de klere gewerkt. en zich scheel betaald aan belasting. en dan krijgen ze te horen dat ze ziek zijn ofzo en wat dan? moeten ze dan maar krimperen. wij als niet zieken of ouderen zien dat niet maar dat soort mensen hebben niet veel dingen nodig om nog plezier te hebben in iets. ze hebben wel dure voorzieningen nodig maar daar hebben ze vroeger wel veel belasting voor betaald.
 
Als je het mij vraagt mag er daar gewoon niet bezuinigd worden, dat mag geen optie zijn. Als je soms ziet wat voor nutteloze/overbodige/foute investeringen gedaan worden.. dan vraag je je ook wel eens af waarom daar wel geld voor is.
Dan maar wat minder straaljagers, dan maar wat minder troepen naar Irak..
 
het is ook enorm respectloos dat we de mensen die nederland voor een deel hebben opgebouwd gewoon laten stikken bijna,en wat honda nsr-|| zegt klopt gewoon....
de politie die scootertjes pak omdat ze daarmee meer geld verdienen dan bv een verkrachtings zaak of een inbraak om te lossen.....

en inderdaad waarom in hemelsnaam een jsf straaljager project,alleen maar zodat we mee kunnen praten in europa,het zelfde europa die het huidige kabinet alleen maar meer macht geeft,als er een epidemie uitbreekt moeten wij aan europa vragen of me mogen in enten terwijl je zou denken dat nederland eigen baas is.....
 
Ik heb dit topic ff vlug doorgelezen en volgens mij denkt 70% dat politiek hetzelfde is als een eitje bakken..

Zo gaat het dus niet, jullie kunnen wel kankeren maar als ik de voorstellen moet geloven, die jullie in dit topic hebben aangekaart, vraag ik me wel eens af of jullie uberhaubt wel weten dat er weinig geld is en dat er criteria aan de staatschuld zijn verbonden? We leven anno 2004; de economie gaat kut, de vergrijzing komt eraan. Als Nederland zijn economie (beter gezegd de wereld zijn economie) niet op orde heeft over 10 jaar zakken we nog dieper de grond in.

Was het maar zo makkelijk zoals de meeste van jullie denken. Dat is misschien ook wel het probleem, dat de burgers het niet begrijpen dat politiek wel wat meer inhoud dan paar besluiten nemen. Je moet met ALLES rekening houden.

Jeroen
 
Het gaat helemaal niet slecht met de economie, dat zijn echt van die ik-praat-iedereen-na-want-ik-wil-meer-MEER-MEER-MEER!!!!-verhalen. Simpel voorbeeld van een self-fullfilling-prophecy, het gaat slecht omdat iedereen denkt dat het slecht gaat.
 
Bedrijven die niet graag investeren (5% minder) komt niet echt ten goede van een goede economie...

Naast het producentenvertrouwen is het consumentenvertrouwen ook ver te zoeken. En zo zijn er veel meer dingen, het gaat echt niet goed met de economie.
 
Als je het mij vraagt mag er daar gewoon niet bezuinigd worden, dat mag geen optie zijn. Als je soms ziet wat voor nutteloze/overbodige/foute investeringen gedaan worden.. dan vraag je je ook wel eens af waarom daar wel geld voor is.
Dan maar wat minder straaljagers, dan maar wat minder troepen naar Irak..

dit betekend dus minder steun van andere landen als wij in de oorlog zitten. iedereen was blij hier toen we bevrijd waren. dus als wij geen defensie meer hebben komen zij ons ook niet meer helpen
 
het is ook enorm respectloos dat we de mensen die nederland voor een deel hebben opgebouwd gewoon laten stikken bijna,en wat honda nsr-|| zegt klopt gewoon....
de politie die scootertjes pak omdat ze daarmee meer geld verdienen dan bv een verkrachtings zaak of een inbraak om te lossen.....
..

moet je eens kijken voor hoeveel overlast scooters zorgen. 90% rijd als een mongool, raar he dat ze daar wat aan gaan doen. en de politie doet wel veel aan die andere zaken, maarja die kunnen ook niet meer doen dan hun 100% inzetten
 
Ik heb dit topic ff vlug doorgelezen en volgens mij denkt 70% dat politiek hetzelfde is als een eitje bakken..

Zo gaat het dus niet, jullie kunnen wel kankeren maar als ik de voorstellen moet geloven, die jullie in dit topic hebben aangekaart, vraag ik me wel eens af of jullie uberhaubt wel weten dat er weinig geld is en dat er criteria aan de staatschuld zijn verbonden? We leven anno 2004; de economie gaat kut, de vergrijzing komt eraan. Als Nederland zijn economie (beter gezegd de wereld zijn economie) niet op orde heeft over 10 jaar zakken we nog dieper de grond in.

Was het maar zo makkelijk zoals de meeste van jullie denken. Dat is misschien ook wel het probleem, dat de burgers het niet begrijpen dat politiek wel wat meer inhoud dan paar besluiten nemen. Je moet met ALLES rekening houden.

Jeroen

100% mee eens
 
Back
Top