Wat vind jij van nederland

Gijs

(L)R0berT(L)
Hallo

doch ik dit topic in lichtelijk geschonkenheid open , wens ik wel normale reacties te ontvangen.
Het liefste van mensen met een geestelijke leeftijd van 18jaar en ouder, dus de pisangbois15 vallen af..

Wat vind jij van nederland en zn bijkomstigheden?
Ik kan wel janken dat ik hier geboren ben , enkele punten waar ik over val zijn :\

De huidige regering en hun achterlijke beslissingen.
Onze zogenaamde "democratie"
Onze verstandhouding met de vs en de rest vd wereld.
DE burucratie.
De zwakheid van het nederlandse volk

Woest word ik ervan.
Vanmiddag wist mn moeder op de bank te melden hoe slecht het wel niet was.
Ik zeg, dan doe je er wat aan , ga de straat op en doet wat voor je toekomst , ipv net als heel nederland op de bank te zitten en af te wachten wat wouter bos en harry potter uitvoeren na urenlange praatsessies

ALs je als nederlander nationalist bent , ben je rijp voor t gesticht
er is hier niets om trots op te zijn , i.t.t wat mensen denken
ieder1 is trots op ons rechtsysteem , onders ziektefonsen en verzekeringen
Ze doen ons echt zo hard de das om
Wat doen we hier, we gaan een kind met het syndroom van down een autp , een huis en een aangerpast leven geven
kost bakken met geld , én men klaagt maar over het wegvallend pensioen

Vind je het gek als je half lamme mensen geld toe blijft schuiven
Nou ben ik de laatste om te zeggen dat je deze mensen maar weg moet stoppen in een kooi , maar ze sponseren tot ze de pijp uit gaan lijkt me wat té

De nederlandse politiek.
Om te janken.
Ik kijk naar mezelf , ik mag stemmen dit jaar
Ik zou persoonlijk op een partij stemmen als groen links of op de sp.
Mooie van t verhaal is ,dat t geen kut uitmaakt waar je op stemt , het is 1 grote kliek en van democratie is ab-so-luut geen sprake...

Dan nog t verhaal dat nederland aan elkaar hangt met wetten , regels en papierwerk
zo stel ik als voorbeeld en terugstorting van de ibg van 1 eurocent , met als administratieve kosten op zn minste 2 euro...
En dan denk ik , nederland , denk na.

Zelfde geld voor alle mensen die van de hoogste daken roepen dat de economie zo slecht is..
bullshit , jij kunt geen 10 jaar lang groei hebben.

Goed , ik heb met veel moeite een redelijke post neergezet met veel frustraties , nu jullie...

Ohja , waar ik echt van walg , is dat nederland compleet in rouw is vanwege de dood van een luitenant in irak
Dan stel je een voorbeeld !
Je troepen dreigen terug te trekken bij het vallen van de 1e dode. , in en in triest , en daar bouw je dan op als nederlander.
En dat moet je de irakezen , vietcong en consorten dan nageven,.
Die treuren niet om 1 dode meer of minder...

Gegroet...
 
Advertisement - register to remove this

ben het met de meeste dingen (lees allemaal) wel eens.

amerikanen zijn bang voor de irakezen: laatst stond er ook in de krant dat ze trugtrokken uit 1 of andere stad als experiment op de aanslagen van het irakese leger... yeah right !

mja, het ging over nederland :)

vind idd dat ook men in nederland teveel uitkeringen en subsidies krijgt, heb je geen geld had je daaraan moeten denken voordat je stopte met school, of voordat je stopte met werken !!!

democratie is idd ook nog ver te zoeken, voor zover ik weet zijn er meestal maar 2 partijen die de dienst uitmaken... ik kan wel op een kleine partij stemmen, maar die hebben uiteindelijk dus totaal GEEN inzeg.
kan ik beter stemmen op de beste van de groten...

de economie is idd slecht, maar volgens mij heeft dat voor 90% te maken met de euro. zelfs de jonge mensen (15-25), die in principe snel leren etc. vergissen zich al vaak in de prijs van sommige producten.

mja, zijn vast nog zat andere dingen waar ik me mening over kwijt wil, maar heb nu ff geen zin erover na te denken :p
 
Helemaal mee eens. Nederland is naar de klote gegaan door zn eigen regels en idealen.

Ik schrijf dit eigenlijk toe aan de mentaliteit van de nederlanders in t algemeen de laatste 20jaar

De regering heeft naar mijn mening een veel te grote dunk van zichzelf. Ze voeren hier een beleid dat niet in verhouding staan met dit kutlandje. De regering doet zich voor als een grote goedzak met barmhartige idealen maar legt de rekening vervolgens te veel bij t eigen volk.

Ik ben zelf geen tegenstander van belasting (alhoewel je in dit land wel idioot veel belast word en om de meest idiote "excuses", zoals vermogensbelasting bijvoorbeeld. Omdat je een huis hebt waar je je helemaal de tering voor hebt gewerkt, moet je daarover ook nog es gaan betalen)

Maar hoe dat geld besteed word is gewoon absurd; De overdreven opvang van asielzoekers, het koningshuis, nutteloze instanties. Je loopt met een dokters verklaring de sociale dienst binnen en komt met uitkering naar buiten. etc.

Men is lui geworden, er word meer ja dan nee gezegd. Wetten, regels, vormen van bijstand ; Het stapelt zich allemaal maar op tot een oncontroleerbare teringbende die klauwen vol met geld kost. Maar men is te lui om er wat aan te doen omdat t zon zooitje is geworden.

Het is gewoon te veel werk, te tijdrovend.
In plaats van overbodige kostenposten zoals arbeidsgeschikte uitkeringstrekkers of het aannemen van asielzoekers die toch weinig tot niets zullen bijdragen aan de samenleving vind ik dat er nooit iemand concreet zegt: En nu is t afgelopen, we stoppen ermee we gaan eens aan de beroepsbevolking en de mensen die hun hele leven hier hebben gewerkt denken.

Maar daar is men te lui voor om wat aan te doen, de problemen zijn te groot daarom gooien ze de belasting maar weer omhoog, maar hoe lang kan dat nog zo door gaan...

Soms denk ik bij mezelf, de enige oplossing is een WOIII zodat Nederland is goed plat gaat en weer van voor af aan moet worden opgebouwd. Zodat de mensen weer t besef krijgen dat alles niet vanzelf gaat.

En zo denk ik erover :p
 
Last edited:
De wetten spreken elkaar ook tegen, je mag wel wiet verkopen in een Coffeshop, maar de shop zelf mag het niet kopen / maken in grote hoeveelheden.... ?! EEn supermarkt hoeft toch ook niet steeds 1zak chips te verkopen en dan 1 inkopen en dan weer 1 verkopen... Waar gaat dit heen
 
Wiet is een soft drugs waar een bepaalde hoeveelheid voor geld. Chips is voedsel en daar zit dus geen maximum hoeveelheid aan vast.
 
Don't get me started on this sh!t :X

Sinds ik uit huis ben, baan heb, auto heb, eigen huis etc.. is mijn mening over dit 3e wereld land toch wel iets veranderd.

Om maar een voorbeeldje te geven:

Als ik een auto wil kopen ter waarde van '15000' euro (ex btw en bpm!!) euro, dan moet ik 60000 euro bruto binnenslepen voordat ik hem mee mag nemen!
Volslagen krankzinnig word je, als je ziet dat elders op deze aardkloot mensen die hetzelfde baantje hebben als jij wel in een Lexus kunnen rijden en een vrijstaand huis hebben op een lap grond. Elke maand word je hier leeggezogen door allerlei parasieten. Van de werkloosche buurman tot de patatboer wiens prijzen flink omhoog gingen, allemaal zijn ze uit op je geld en profiteren ze van je.

Het begint al op je loonstrook
Meneer u komt boven de ziekenfondsgrens uit, maar u dacht toch niet dat wij u zomaar lieten gaan :) Nee we maken u wel maandelijks een 'solidariteitsheffing' afhandig (MOOZ/WTZ) waardoor het erop neerkomt dat u uw oude ziekenfondspremie wel blijf doorbetalen en gewoon in de schatkist stort. (Totale particuliere ziektepremie 136 euro per persoon.)

Ga je je naar een dokter dan is er bijna per definitie "niets aan de hand komt wel goed", maar wel even 26 euro per consult overmaken op rekening 123456. Ohja telefonisch recept is 16 euro, maar dat is alleen voor het aannemen van de telefoon, het medicijn mot je ook nog ff betalen.

Wil je van je zuurverdiende netto stuivers iets kopen dan ben je helemaal de lul. Op vreemdsoortige wijze kosten producten en diensten in nederland altijd x% meer dan in de VS/Italie/Azie, waarbij X varieert van 20% voor console games tot 70% voor benzine. Dollarkoersen? Nee sorry die werken alleen 'negatief'.


Hmm huis kopen dan? Ohnee toch niet, kan je niet betalen als schoolverlater. Als gevolg van de besluiteloze wijze van handelen door gemeenten en provinciale staten is er een {!SCHREEUWEND tekort aan huizen in de randstad die de prijzen tot volslagen krankzinnige waarden heeft opgedreven. Dit tot groot plezier van de gemeentes die nu per nieuwbouwproject een godsvermogen aan grondprijzen en onroerengoedbelasting binnen slepen. De relaiteit is dat je als HBO schoolverlater blij mag zijn dat je een 2kamer hok kan kopen met "anno 1920" op de voorgevel, krappe nieuwbouw appartementen gaan weg vanaf 180000 euro ex parkeerplaats.


ZO nu moet ik naar mijn werk, de mazzel :)
 
Ik ken 1 ding zeggen ik heb een hekel aan nederland met al ze regeltjes :(

Dit mag je niet dat mag je niet alsjeblieft word er zout van!
 
ik vind nederland helemaal niet zo extreem slecht en die instanties en verzekeringen zijn ook niet zo slecht nederland is wel een verzorgings staat je wordt hier bijna altijd opgevangen als er iets mis is en dit wordt dan gedaan met een uitkering of mentale steun Dit vind ik een heel mooi systeem en vooral als je sp stemt moet je hier ook blij mee zijn alleen jammer dat er zoveel lamballen misbruik maken van wat onze maatschappij opgebouwd

verders vind ik de sociale controle echt beneden de maat nederlanders zijn gaan indivualiseren we helpen alleen maar onzelf en denken alleen aan onzelf als er op straat iemand wordt afgetuigd lopen we allemaal gewoon door triest heel triest

en de oorlog in iraq vind ik goed heb namelijk laatst de hoop opgegeven dat moslims normaal kunnen zijn, aangezien iedereen en dan ook iedereen loopt te juichen als er iemand onthoofd wordt of als ze met een zak met lichaamsdelen door de straat heen rennen Ik snap dan niet dat er niet 1 iemand zegt van okee we hebben een hekel aan die mensen maar laten we zelf onze respect behouden om dit soort dingen te doen
je snapt nu ook wel dat ze gewoon niet meer over de amerikanen kunnen zeuren aangezien ze laten zien dat ze zelf net zo erg zijn
 
Waar ik mij het meeste aan erger zijn al die regeltjes. Die brij maakt al het handelen zo moeilijk :| Daarbij komen ook nog de regels die alleen verzonnen konden worden door een randdebiel in een gesticht.

Treffend voorbeeld: met <3 kilo drugs krijg je op Shiphol een kopje koffie en mag je vrolijk doorlopen, anders krijgen we administratieve rompslomp. Heb je nog een boete openstaan voor 3km te hard rijden, mag je wel even blijven om te betalen.

En flitspalen zijn allemaal wel leuk en aardig, maar die apparaten (die evenveel waard zijn als een leuke middenklasser) zijn blind voor bumperkleven, rechts inhalen, lekke banden, wapens in de auto, dronkenschap etc. etc. Hoezo staatskas spekken? En dan nog verkondigen dat de politie 80 miljoen euro extra moet uitschrijven aan bekeuringen! Hoe debiel ben je dan?

En daarbij is dit het enige kutland waar de misdadiger aanklachten mag indienen!

Je bent toch niet normaal als je een invalide in een rolstoel opsluit, omdat hij een van de 5 overvallers had neergeschoten die op z'n geld uit waren? En justitie zeggen: 'Had u maar eerder moeten verhuizen, dit was immers ook eerder voorgekomen bij u'.
 
Ik zie dat er hier heel veel kritiek wordt geuit op het beleid en de huidige omstandigheden, ik ben het er volkomen mee eens, maar ik vraag jullie noem eens een land waar het beter gaat.

In het verleden is er gekozen o.l.v vadertje Drees een verzorgingsstaat op te richten, opzich geen slecht ideaal lijkt mij en het werkt nog steeds, het probleem is de misbruik die er van gemaakt wordt en dat de mentaliteit van de werkelozen gewoon waardeloos is hierdoor. Nu kun je wel zeggen kijk dan naar Amerika, maar wil je in een land leven met een groot gat tussen welgestelden en armen. Het antwoord hierop is simpel Nee, omdat het land dan evengoed verpauperd.

We hebben hier inderdaad belachelijk veel soorten belasting en al dat geld is gewoon verdwenen. Bijvoorbeeld de pensioenfondsen waren goed voor tig miljard en nu voor enkele honderden miljoenen, hoe dit komt? Risico's nemen met beleggen. De mensen die hun leven lang gewerkt hebben kunnen straks fluiten naar hun aanvullend pensioen, ook al hebben ze hier recht op, omdat het geld er simpelweg niet is.

Maar nogmaals mensen, ik denk dat het ook heel erg uitmaakt of je links of rechts georienteerd bent als je over dit onderwerp praat. Ik ben zelf links georienteerd en ik vind dat het niet goed gaat met Nederland, maar om nou het roer om te gooien en de minderwelgestelden te laten hangen vind ik ronduit schandalig, bijna inhumaan. Misschien is het wel oneerlijk dat jij eigenlijk meer zou moeten krijgen, maar door de belastingen niet krijgt, maar bijv. Aidix zou jij in een land willen leven waarin je honderdduizenden daklozen hebt? Nee dan gaan we gaan weer terug naar een 3e wereld situatie. Het blijft een kwestie van geven en nemen, maar vooral om tolerantie.
 
Op dit moment gaat het in de rest van Europa (na mijn idee) ook niet al te best. Ik denk dat dit mede komt door Bush en uiteraard door 11 september.

Wat ik ook niet snap is dat hier in Nederland de ene bedreiging na de andere komt. Iedereen die ook maar een belangrijke funktie heeft loopt niet veilig over straat. Hierbij denk ik ook zeker aan de aanslag op Pim Fortuyn.
Ik was erg nieuwschierig in wat hij kon doen voor Nederland en ik denk dat de situatie, nu in Nederland, er heel anders zou hebben uit gezien als deze man nog leefde.
 
Tsja, je kunt het ook overdrijven natuurlijk.. Tuurlijk zijn er teveel regeltjes, maar kijk eens om je heen man... Wou je zeggen dat je het slecht hebt? Wees maar blij met wat je hebt, zijn er genoeg die het niet hebben.. Heb je honger elke dag? Moet je buiten slapen? Op de stoep schijten? Zit dan toch niet altijd overal over te klagen.. Ik heb het hier goed naar mijn zin ook al zijn er teveel regels en ben ik het niet altijd eens met de regering maar zo zit het nou eenmaal in elkaar... Verhuis dan gewoon naar belgie of zo als het je niet aanstaat.. Nederland is toch al vol genoeg..
Wat Pim Fortuyn betreft: hij had in mijn mening net zoveel hersencellen als 1 halve pinda.. Hij riep gewoon wat de nederlanders dachten maar had zelf geen oplossingen ervoor, dat bleek al wel als je naar hem luisterde en de meningen van zijn partij las..

Magoed, dit is mijn mening maar en misschien leven wij in Zeeland nog een tikkeltje anders ;)
 
Ik ben zelf heel erg blij dat ik in een land leef waar ik in ieder geval niet bang hoef te zijn voor mijn leven of andere zaken. Wat me wel heel erg tegenstaat is het politieke gebeuren in Nederland, ik heb eigenlijk altijd het gevoel dat de politiek maar doet waar ze zin in hebben, terwijl zij zouden moeten doen wat wij vragen... En natuurlijk het geld graaien op verschillende manieren, geld verkwisten. En wat ik er vooral zo erg aan vind is dat het ons geld is. Niet hun geld.... Wij betalen hun door middel van belastingen en andere ongein maar ze gaan er niet zorgvuldig mee om..... De politiek doet dingen waar ik niet om vraag. Ik werk me iedere maand te pletter, betaal trouw belasting(echt veel keus heb je niet), probeer me als een goed burger te gedragen en er ik kan niet eens in een leuk appartementje wonen omdat die er simpelweg niet zijn. Nee dan mag ik eerst even 4 a 5 jaar wachten(als het al niet meer is) voordat er een keer iets vrijkomt. Ik mag dus wel meebetalen aan allerlei zaken maar ervan mee profiteren, mijn geld terugzien doe ik dus niet.... Kortom, de politiek gaat nergens over in dit land....

:|
 
Ik word zo schijtziek van de domheid van het nederlandse volk, wat hier ook weer gedemonstreerd wordt.
Altijd maar het passieve zeuren over hoe slecht het gaat, terwijl ze zelf zitten te genieten van hun WAO, AOW of bijstandje.

Denkt iemand hier serieus ergens anders in de wereld beter af te zijn? Tief dan aub op...
 
Mja ik walg er ook van... noem een voorbeeld politie kom je overal tegen en zal me nix verbazen dat ze over paar jaar al moeten controleren of je poep wel goed is enz. ze bemoeien zich met teveel dingen en dingen die ze doen zijn vna die kansloze dingen... laat ze eens die kansloze lui oppakken enz dan onschuldige te pakke de politie en regering is gewoon te bang om al die dealers op te pakken enz. En het is gewoon allemaal 1 pot nat IMO ik walg ervan :X

Oi
 
De huidige regering moet echt benoemd worden tot regering die met de meest onzinnige dingen komen.

Laatst:
Wilden ze ladders verboden maken!!!:?
Omdat er te veel mensen afvallen, wat gevaarlijk is.

Straks maken ze het nog verboden om je reet af te vegen, omdat als je een gevoelige huid heb je rode billetjes kan krijgen. 8P

Laat ze iets nuttigs doen, en niet het belastings geld dat de burger betaald aan onzinnige dingen uitgeven.
 
Nederland heeft vele vele regeltjes maar is niet zo slecht als sommige hier beweren.. Ik kan het weten aangezien ik in de VS, Duitsland en nu Kuwait woon.. Ieder land heeft regels, en allemaal verschillende, maar ik ben het wel met aerox-evo70 eens over teveel subsidies en uitkeringen uitgeven vaak voor niets, men breekt een arm als je 21 bent en je kan helemaal niet meer werken :S.. dat is natuurlijk niet zo!! Dat is gewoon achterlijk.. Een groot probleem is uitkeringen en subsidies.. Ook vind ik dat er teveel buitenlanders zijn die van die uitkering gebruik maken.. Ik heb het zeker niet over ALLE buitenlanders in nederland, maar heb het wel over de drugsdealers en de nietsnutten die in hun huisje zitten met 30 man, en zogenaamd niets kunnen doen en gewoon van onze uitkering leven.. Daar walg ik nou van.. Buitenlanders mogen van mij gerust naar Nederland komen maar onder bepaalde voorwaarden, ten een leer de nederlandse taal, hoeveel turken en marocanen zijn hier die hier al 30 jaar wonen en nog geen woord nederlands spreken, belachelijk.. ten 2 zoek een baan, daarvoor kom je toch naar hier?!?! en er zijn nog wel wa voorwaardes, er zouden eisen moeten gesteld worden, dat ze in de eerste 5 jaar niet met de politie in aanraking dan mag je blijven, wel in aanrkaing whoppa terug naar buiten.. Zo zie ik dat hier in Kuwait, en dat vind ik hier heel goed. Hier moeten buitenlanders maar iets fouts doen en dan vlieg je buiten. Ik zou nog veel kunnen vergelijken maar ik hou het hier bij..

Ik weet ook nog niet op wie ik ga stemmen, maar waarschijnlijk wel iets rechts..
 
Dat zker is ook te vol met allochtonen

Alsk iets aanleiding geeft to vechtpartijen en dergelijke komen allochtonen daar altijd bij

Hier op school ook je word er gewoon gek van :S dan willen ze petten en hoeden ed verbieden maar hoofdoeken en sluiers mogen wel!!! nou laat ze lekker oprotte ( hierbij bedoel ik ze niet allemaal die wel gewoon netjes zijn ed)
 
Geen alloctonen blaat , dat kost weer een slotje en dat zou jammer zijn van mn eerste normale topic in 3 jaar.
Verder zal ik nooit verhuizen oid , maar blij ben ik er niet mee
 
Back
Top